ראשי מגזין צפו: כך מבצעת הניקון D850 הערמת פוקוס

צפו: כך מבצעת הניקון D850 הערמת פוקוס

0
1

הניקון D850 היא אחת המצלמות המעניינות של 2017 – אחת התכונות שלה שזכו לפחות סיקור היא היכולת החדשה של המצלמה (לראשונה בניקון) לבצע הערמת פוקוס – אנו מביאים בפניכם היום הדגמה קצרה וכבונוס גם סרטון הסבר על הנושא באמצעות פוטושופ.

הערמת פוקוס הוא נושא מעניין וחשוב – במיוחד למי שמצלם מאקרו, מוצרים אך גם נופים וארכיטקטורה (בעיקרון כל עצם סטטי יכול להיות מושא צילום פוטנציאלי להערמת פוקוס). למי שלא מכיר את הנושא – בעבר פרסמנו כאן סקירה מקיפה מתוך ספר בעברית “עיבוד תמונה ב-Photoshop” – הינה פסקת הסבר קצרה (תוכלו למצוא עוד בכתבה המקורית):

“Focus Stacking – הינה טכניקת צילום ועיבוד, שזכתה לשם העברי המעט משונה “הערמת פוקוס” (מלשון ערימה או יצירת ערימה). הרעיון העומד בבסיס השיטה הוא יצירת “ערימה” של תמונות זהות, שבכל אחת מהן מישור הפוקוס נמצא בעומק מעט שונה ואיחודן לתמונה אחת בעלת עומק שדה גדול יותר, כלומר חלק גדול יותר מהתמונה נמצא בפוקוס”.

בניקון D850 הוסיפה היצרנית תכונה (היא קבורה בסוף תפריט ה-shooting) אשר מאפשרת למשתמש להגדיר צילום רצף של הערמת פוקוס (כלומר ניתן להגדיר למצלמה מספר נתון של תמונות, הפרש פוקוס בין תמונה אחת לשנייה והמצלמה תצלם את כל הרצף בעצמה תוך שהיא משנה את הפוקוס – כמובן עם עדשות ניקון עם פוקוס אוטומטי או עדשות נתמכות אחרות). מה שהמצלמה לא עושה הוא לחבר את התמונות לתמונה סופית אחת – את זה תצטרכו לעשות בעצמכם באמצעות פוטושופ (או תוכנה ייעודית דוגמת Helicon Focus).

הצלם האוסטרלי Matt Granger שיחק לאחרונה עם ה-focus shift (כך ניקון קוראת לפונקציית הערמת הפוקוס וכך עליכם לחפש אותה בתפריט של המצלמה) ב-D850 ומביא הדגמה קצרה של פעולתה (אשר נראית כעובדת טוב על פניו).

כמה נקודות שכדאי לזכור בהתבסס על כמה מן התגובות ברשת (לנו טרם יצא להתנסות ב-D850 אבל אנו ממתינים לבדוק אותה בהמשך השנה) – מלבד הצורך שהזכרנו בעדשה עם AF (של ניקון, אנו לא יודעים האם התכונה תעבוד עם כל עדשת צד שלישי), מספר משתמשים דיווחו כי התכונה הייתה אפורה בתפריט (לא פעילה) עד שהמצלמה חוברה ל-Snapbridge. מעבר לכך כאמור את חיבור התמונות תצטרכו לעשות מחוץ למצלמה – לכך יש יתרונות כי יש לכם יותר שליטה על התוצר הסופי אבל זה גם הופך את העניין למורכב וארוך יותר – יהיה נחמד אם ניקון תוסיף תכונה דומה במצלמות עתידיות (נמוכות יותר) שגם יודעת לייצר תמונה סופית מחיבור התמונות.

סרטון בונוס – הערמת פוקוס בפוטושופ

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *