ראשי מגזין מצלמות חובבים מול מקצועיות: ירידת מחיר לאורך זמן

מצלמות חובבים מול מקצועיות: ירידת מחיר לאורך זמן

0
0

חשבתם פעם איך נראית ירידת המחיר (הרשמי) של מצלמות מרגע הכרזתן ועד שהן מוחלפות? האתר Terapeak ערך לאחרונה בדיקה מעניינת לכמה מצלמות פופולאריות של חברת קנון וחזר עם מסקנות.

כאשר מצלמה חדשה מוכרזת בשוק היא זוכה בדרך כלל מיד לתג מחיר רשמי (מכונה בלעז MSPR). אלא שמחירהן של מצלמות לא נשארים קבועים אלא משתנים ככל שעובר הזמן ולרוב יורדים בצורה משמעותית למדי סמוך להחלפתן (או ליציאתו של דגם חדש מאותה הסדרה).

האתר Terapeak המציע שירותים שונים הנוגעים למסחר ברשת (ובמיוחד למסחר ב-eBay) ערך לאחרונה בדיקה מעניינת. הוא בחר ארבע מצלמות בולטות של חברת קנון – שתי מצלמות מקצועיות ושתי מצלמות “חובבים” ובחן את שינויי המחיר שלהן ברשת על פני חודשים רבים. הבדיקה נעשתה על המחירים כפי שהם מופיעים באתר eBay (לא תמיד המקור האידאלי לבחינת נתונים כגון אלו אם לומר את האמת). המצלמות שנבדקו היו ה-1D-X וה-5D MKIII המקצועיות וה-650D וה-6D.

בכמה השתנה מחירה של הקנון EOS 5D MARK III?

EOS 5D MARK III front

הגרף הבא מתאר מה קורה עם מחירי המצלמות לאורך השבועות מאז הכרזתן (כל אחת בתאריך אחר כמובן). הבודקים התעלמו מגרסאות המגיעות עם עדשות קיט או כחלק ממבצעים הכוללים מוצרים נוספים (מה שנהוג לכנות “גוף בלבד”).

Canon price data

אז מה המסקנות? הינה כמה נקודות מעניינות:

  • למרות ההבדל הגדול במחיר, גם ה-5D MKIII וגם ה-1D-X היקרה יותר ירדו במחיר לאורך תקופה הבדיקה (כ-26 שבועות מן ההכרזה) באותו קצב.
  • שתי המצלמות המקצועיות ירדו על פני תקופת הבדיקה בכ-10% ביחס למחיר המקורי בעת ההכרזה.
  • שתי המצלמות האחרות (650D וה-6D) לעומת זאת ירדו בכ-30% לארוך אותה תקופה.
  • למרות שה-6D היא מצלמה מתקדמת ויקרה יותר (מיועדת לקהל מקצועי למחצה), ירידת המחיר שלה הייתה עדיין גבוהה יחסית.

התוצאות מעניינות אך בוודאי לא מפתיעות. מי שמכיר את תחום הצילום יודע כי במיוחד כשמדובר במצלמות מקצועיות בהן התחלופה איטית מאד (דגם חדש מוכרז כל 3-4 שנים לערך) ישנה ירידה איטית מאד במחיר לאורך חיי המצלמה ולעיתים ישנן תקופות ארוכות בהן אין כל ירידה במחיר (ובמצבים מסוימים יכולה להיות אפילו עליה כתוצאה ממחסור זמני למשל או אסון כפי שקרה ביפן ב-2011). מצלמות זולות יותר אשר זוכות לרענון פעם ב-1-2 שנים נשחקות יותר במחיר ולכן מומלץ ככל שניתן להמתין מספר חודשים בטרם רוכשים מצלמת כניסה או מצלמה חצי מקצועית – דבר אשר עשוי לחסוך לכם מאות ולעיתים גם אלפי שקלים במחיר (טריוואלי אך רבים נוטים לשכוח זאת כשיוצא דגם חדש).

במאמר מוסגר נאמר כי מחקר שרבים היו מעוניינים בוודאי לראות ולא נכלל כמובן בבדיקה הנוכחית הוא בחינה אמינה של ירידת ערך המצלמה לאחר שנרכשה וההבדלים בין מצלמות רפלקס מקצועיות למצלמות נמוכות יותר (כמו גם ההבדלים בין חברות שונות ואולי גם הבדלים בין עדשות ויצרניות של עדשות).

כמו תמיד אתם מוזמנים לעיין בכל סדרת “שוברי הקופות” המתעדת נושאים שונים הנוגעים לפופולאריות של מוצרי צילום ברחבי העולם.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *