ראשי מגזין נשיונל ג’אוגרפיק: לרדוף אחרי הצ’יטה

נשיונל ג’אוגרפיק: לרדוף אחרי הצ’יטה

0
0

כיצד לצלם את החיה הקרקעית המהירה בעולם בהילוך איטי תוך כדי מרדף וכל זאת בסיוע מצלמת הסטילס המהירה ביותר של חברת קנון? צוות נשיונל ג’אוגרפיק יצא לאחרונה לענות על שאלה זו בדיוק במסגרת מבצע צילום מורכב שהתקיים ביוני האחרון ופורסם בגליון נובמבר של המגזין.

צ’יטה היא היונק המהיר ביותר הנע על פני היבשה. בעוד העולם לא הפסיק להתרשם מהישגיו של Usain Bolt – אלוף העולם ושיאן העולם בריצת 100 מטרים אשר הפך לאדם המהיר ביותר אי פעם לאחר שגמע את המרחק בזמן שיא של 9.58 שניות (הישג אותו קבע ב-2009), הצ’יטה שרה בת ה-11 מגן החיות של סינסנטי יכולה להסתכל על ההישג של האצן הג’מייקני ולגחך. היא הצליחה לגמוע את אותו המרחק בדיוק בזמן בלתי נתפס של 5.95 שניות תוך שהיא מגיעה למהירות שיא המגרדת את רף ה-100 קילומטרים לשעה.

בסרטון הקצר הבא נראית שרה במהלך הצילומים ביוני עבור המגזין נשיונל ג’אוגרפיק. תוצאת השיא שלה נמדדה אגב באופן רשמי על ידי מכ”מ מהירות ואושרה.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eNjUOK8sJWs[/youtube]

הציטות נחשבות חיות בסכנת הכחדה. בראשית המאה ה-20 הוערך מספרן בעולם בכ-100 אלף, אלא שכיום המספר עומד על כעשירית בלבד ונעשים מאמצים נרחבים לשמר את האוכלוסיה שנותרה. בין השאר בכדי להגביר את המודעות לנושא הפיקה לאחרונה נשיונל ג’אוגרפיק סרטון המתעד את הצ’יטה בפעולה. שרה – צ’יטה בוגרת מגן החיות של סינסנטי (שם נולדו בשנים האחרונות לא פחות מ-64 גורי צ’יטה חדשים) והמאמנת הצמודה שלה גוייסו לטובת הפרויקט. אנשי צוות ההפקה של נשיונל ג’אוגרפיק בנו במיוחד בעבור הצילומים מסילה מיוחדת באורך של 125 מטרים ועליה הוצבו מספר מצלמות 1D-X של חברת קנון הנשלטות מרחוק.

שרה – הצ’יטה במהלך הריצה (קרדיט: National Geographic)

Cheetah 1

הקרון עליו נעו המצלמות לאורך המסילה היה חייב לעמוד בעומס לא מבוטל תוך כדי תנועה מהירה וחלקה ככל האפשר במהירות הקרובה למהירותה של הצ’יטה. ציוד מיוחד הוטס ליום הצילומים מלוס אנג’לס, ניו יורק וסינסנטי והורכב במקום. את התוצאה תוכלו לראות בסרטון הקצר הבא ובהרחבה במגזין נובמבר (בגרסה עבור מכשירים ניידים).

לרדוף אחרי הצ’יטה – סרטון מאחורי הקלעים של הנשיונל ג’אוגרפיק

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hPTjJXi78JU[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *