ראשי מגזין off-topic “דב נבון” – הדב שאכל את עדשת הטלה

“דב נבון” – הדב שאכל את עדשת הטלה

3
0

לפליקס, דוב הקוטב הלבן מגן החיות של נירנברג בגרמניה, יש תחביב חדש – לעיסת עדשות. זוג צלמים גרמנים אשר הזדמנו לאחרונה לגן גילו את פליקס לועס לו בהנאה עדשת 70-200 מ”מ של קנון ממש כאילו הייתה דג שמנמן. מה גרם לפליקס לפתח את התחביב החדש, כיצד הסתיים הסיפור ומה מוסר ההשכל – הכל בידיעה שלפניכם.

לדובים יש כנראה סקרנות מיוחדת בכל הנוגע לציוד צילום – אחרת קשה להסביר את ההתנהגות שלהם בשורה של מקרים הנוגעים לציוד אשר הושאר, הופל או ננטש על ידי צלמים. במאי השנה פרסמנו ידיעה אשר עסקה בסיפורו של צלם הטבע Andrew Kane אשר יצא לצלם בפארק ילוסטון שבארה”ב עם מצלמת ה-D4 ועדשת ה-600 מ”מ של ניקון (שתיהן מושכרות) כאשר לפתע שמע קול פצפוץ ענפים מאחוריו. הוא סובב את ראשו בכדי לגלות דוב גריזלי ענק מתקדם לעברו. הוא נס על נפשו תוך שהוא משאיר את הציוד מאחוריו. אלא שהדוב גילה מסתבר לא מעט עניין בציוד הצילום שלו – עניין שעלה לחברת השכרת הציוד של Kane כמה אלפי דולרים…

כעת מתברר כי גם לדובי קוטב יש עניין בציוד צילום איכותי. זוג צלמים גרמניים בשם Marion ו-Dieter – בילו יום בגן החיות בעיר נירנברג כאשר לפתע נתקלו בהתנהגות מוזרה של של הדוב “המקומי” פליקס (עוד קצת על פליקס מאתר הגן).

פליקס והעדשה (קרדיט: Marion ו-Dieter)

70 200 bear 1

כפי שניתן לראות לידיו (ובעיקר פיו) של פליקס הזדמן “ממתק” חדש – עדשת 70-200 מ”מ f/2.8 של חברת קנון (נמכרת בדרך כלל בלמעלה מ-2000 דולר).

לא אוהב – יש בטעם ניקון? (קרדיט: Marion ו-Dieter)

70 200 bear 2

כיצד התגלגלה העדשה היקרה לשטח המחיה של פליקס? בירור קצר של שני הצלמים העלה שצלמת אחרת שעמדה מעל האזור בו מסתובב פליקס רצתה להחליף עדשה אך בתהליך ההחלפה נפלה כנראה העדשה ופליקס קיבל “צעצוע” חדש…

מה אתם אומרים עם העדשה החדשה שלי? (קרדיט: Marion ו-Dieter)

70 200 bear 3

מה מוסר ההשכל שאנו למדים מן הסיפור? מלבד העובדה שדובים מכל הסוגים הם טיפוסים עם סקרנות בריאה (ובמיוחד בכל הנוגע לציוד צילום), מאד לא מומלץ להחליף עדשות מעל כלוב של דוב לבן (ואם נהיה רציניים לרגע – דאגו להחליף את העדשות שלכם קרוב ככל האפשר לרצפה – רצוי מעל תיק או משטח רך אחר).

עמידה לדובים? קנון 70-200 מ”מ (קרדיט: Marion ו-Dieter)

70 200 bear 4

לדוב שלום (ולעדשה – להתראות).

למישהו יש אש? (קרדיט: Marion ו-Dieter)

70 200 bear 5

עוד תמונות ברזולוציה גבוהה ניתן למצוא באתר הבא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב off-topic

3 תגובות

  1. Avatar

    שייקה

    14/10/2012 ב 10:20 PM

    העדשה נראית אצלו בפה בגודל של מחזיק מפתחות אולי..

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    14/10/2012 ב 11:00 PM

    גם אנחנו בדקנו פעם ופעמיים שלא מדובר ב-70-200 f/4.

    השב

  3. Avatar

    LEVI

    15/10/2012 ב 8:50 AM

    כמה הוא רוצה על העדשה הזאת. למישהו יש את הטלפון שלו.? 🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *