ראשי מגזין זכויות הצלם ארה”ב: מקבעים בחוק את זכויות הצלם

ארה”ב: מקבעים בחוק את זכויות הצלם

0
0

אנו עוקבים כידוע באדיקות אחר נושא זכויות הצלם במקומות שונים בעולם וכן אחר הפרות של זכויות אלו ופגיעה בצלמים ורכושם. בארה”ב היו בשנים האחרונות לא מעט מקרים בהם אנשי כוחות הביטחון חייבו צלמים למסור את מצלמותיהם או למחוק תמונות ולעיתים הגיע הדבר אף למעצרים ותביעות. במהלך השנה שעברה פרסם הממשל האמריקני מסמך בו הוראות מפורטות בכל הקשור לזכותם של צלמים לצלם מבנים של הממשל הפדראלי ממקומות ציבוריים – נושא בגינו היו בעבר הפרות רבות של החוק מצד כוחות הביטחון.

המסמך אותו פרסם המשרד לביטחון פנים של ארה”ב בשנה שעברה הוא תוצאה ישירה של תביעה אשר הוגשה ב-2009 על ידי ה-New York Civil Liberties Union בשמו של צלם אשר צילם אירוע בו שוטרים עצרו מפגין מחוץ לבית המשפט הפדראלי בניו-יורק. כאשר ראו השוטרים את הצלם החליטו לעצור גם אותו והחרימו את מצלמתו. למזלו לרשותו עמדה מצלמה נוספת אשר תיעדה את האירוע שהגיע כאמור עד מהרה לבית המשפט.

את האירוע כולו ניתן לראות בסרטון הבא:


בבית המשפט הגיעו הצדדים להסדר טיעון במסגרתו שילמה המדינה סכום של כ-5000 דולר לצלם. חשוב מכך, סוכם כי הודעה תימסר לכלל השוטרים בכל הנוגע לזכות לצלם ליד מבני ממשל משטחים ציבוריים. ואכן במסמך רשמי העוסק בנושא אותו פרסם המשרד לביטחון פנים האמריקני ישנן הנחיות ברורות לכוחות הביטחון להימנע מפגיעה בזכותם של צלמים לצלם בשטחים ציבוריים מבני ממשל – לגזור ולשמור בתיק לנסיעה הבאה לארה”ב.

.

אם אתם מכירים הפרות נוספות של זכויות הצלם אשר אירועו לאחרונה בארץ או בעולם נשמח לשמוע על כך (ותודה לאלו אשר הביאו לידיעתנו את הידיעה הנוכחית).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *