ראשי חדשות מנפרוטו מציגה: Nitrotech N8 – ראש הבוכנה הראשון

מנפרוטו מציגה: Nitrotech N8 – ראש הבוכנה הראשון

0
0

תערוכת NAB 2017 נפתחת ממש בשעות אלו בלאס ואגס וחברת מנפרוטו מציגה בה ראש וידאו וסטילס מסוג חדש לגמרי המבוסס על מנגנון בוכנה ומכונה Nitrotech N8.

תחום הראשים לוידאו (ובמידה מסויימת גם לסטילס) לא זכה לשינויים דרמטיים בשנים האחרונות. לקראת תערוכת הוידאו והקולנוע הגדולה NAB הנערכת בימים אלו בארה”ב חשפה חברת מנפרוטו מאיטליה ראש וידאו (אשר מנפרוטו מציינת כי הוא מתאים גם לשימוש מסוים בסטילס) העושה שימוש בטכנולוגיה חדשה אותה פיתחה. הטכנולוגיה מבוססת על בוכנה ועל כמות קטנה של חנקן הכלואה בתוך הראש. הבוכנה מאפשרת מנגנון counterbalance רציף במקום זה הפועל על קליקים הקיים ברוב הראשים המתקדמים הקיימים (ולעיתים נוטה להיות חזק או חלש מידי עבור קומבינציית מצלמה/עדשה וציוד עזר מסויימים).

ה-Nitrotech N8 – ראש הבוכנה הראש מסוגו של מנפרוטו

Manfrotto-Nitrotech-N8

הראש תומך במשקל נשיאה של עד 8 ק”ג, יש לו מסילה והוא תומך בפלטות הקיימות לראשים החדשים של מנפרוטו בהכנסה מלמעלה (נוח יותר) ויש לו מנוף נעילה הדומה מאד לזה הקיים בפלטות ה-RC2 (אותן אנו אוהבים מאד בשל הנוחות הרבה שלהן). מעבר לכך הראש תומך בטכנולוגיית ה-Easylink  לחיבור עזרים כמו מוניטורים/מקליטים תאורות קטנות ועוד (כמו רוב הראשים המתקדמים של מנפרוטו וחלק מהחצובות החדשות). לראש בסיס שטוח אך מנפרוטו מציעה אותו גם עם מתאם לחיבור לחצובות half ball (בגודל 75 מ”מ) שמגיע גם בקיט כשהראש נקנה עם רגליים של מנפרוטו.

מדובר ללא ספק בראש מסקרן וחידוש בתחום שכאמור יש בו מעט מאד חידושים בדרך כלל. בימים אלו אנו עסוקים בבדיקה של מספר רב של ראשים ורגליים של חברת מנפרוטו וגיטסו ואנו מקווים כי יזדמן לנו לבחון גם את ה-Nitrotech N8 בהמשך השנה.

מחירו של ה-Nitrotech N8 בארה”ב כ-450 דולרים.

סרטון קצר של Wex Photographic הבריטים על ה-Nitrotech N8

סרטון רשמי של חברת מנפרוטו המציג את הייצור של הראש החדש

אחד מצלמי הוידאו/קולנוע החביבים עלינו ביוטיוב Matt Workman עבד עם מנפרוטו על סרטון עבור ה-Nitrotech N8 – הינה מאחורי הקלעים המראה קצת מהשימוש שלו בראש

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *