ראשי חדשות השקת עדשות Angenieux ez בישראל

השקת עדשות Angenieux ez בישראל

0
0

אמש נערך אירוע השקה לעדשות וידאו/קולנוע מקצועיות של החברה הצרפתית Angenieux במשרדים של חברת Band Pro בתל אביב – אנו היינו שם ומביאים לכם דיווח וידאו (כולל שני מוצרים נוספים מעניינים בתחום הוידאו High-End).

אנו צפויים בתקופה הקרובה לסקר באופן מקיף יותר מבעבר את תחום הוידאו והוידאו המקצועי (לא דווקא תחום ה-High-End המוצג בכתבה הנוכחית, אבל מגוון נושאים ואמצעים שזכו אולי לפחות סיקור עד כה במגה פיקסל והודגשו יותר באתר הבת שלנו LensVid). ההתרחבות מתבקשת גם לנוכח השינויים שמתרחשים בעולם הצילום (בימים הקרובים נפרסם כאן כתבה נרחבת על מה שהתחולל כמעט מתחת לאף של עולם הצילום ב-2016 וטרם זכה לסיקור נרחב בעולם), שינויים אלו מכנסים את עולם הצילום יותר ויותר לנישה המקצועית.

כמה מילים על האירוע. כמי שמגיעים במקור מעולם הסטילס והתוודעו רק בשנים האחרונות לתחום הוידאו (ובמקרה זה הוידאו מקצועי/ברודקאסט/קולנוע) מעניין להגיע לאירועי השקה מעין אלו בהם ניתן לפגוש אנשי מקצוע שונים מאלו המוכרים למשל מתערוכות צילום סטילס גדולות. בין היתר יצא לנו לשוחח עם צלמים אשר עובדים עבור גופי התקשורת הגדולים בארץ (הוט, ערוץ 2, חברות הפרסום הגדולות ואחרים). בניגוד לעולם הסטילס (ואפילו למה שמקובל אצל חלק מצלמי הוידאו הפרטיים), העבודה בהפקות הללו נעשית בצוותים גדולים מאד של עשרות אנשים (לעיתים מדובר בעד 10 צלמים לפרויקט עם מספר רב של עוזרי צלם וכמובן צוות עזר והפקה גדול מסביב שיכול להגיע עד 50 איש ויותר). מבחינה זאת ההתעסקות עם ציוד הצילום או אפילו הצילום עצמו היא רק חלק קטן ממכלול ההפקה הגדול יותר (עניין שיש לו מגוון רחב של היבטים – חלקם גם כלכליים – כך לדוגמא בהפקה הנמשכת חודש בחו”ל ועלותה 10-15 מליון ש”ח, כמוהה מתבצעות לא מעט כאן בארץ, עלות הציוד – גם אם מדובר בעשרות או מאות אלפי דולרים – היא זניחה יחסית).

עדשת ה-EZ2 של Angenieux בתקריב בגרסת הסופר 35

Angenieux-ez-2

אם לחזור בכל זאת לציוד, באירוע הוצגו זוג עדשות חדשות של החברה הצרפתית  Angenieux מסדרה חדשה שהושקה בשנה שעברה בשם EZ. העדשות המכונות EZ1 ו-EZ2 הן עדשות זום המותאמות לעבודה עם חיישני סופר 35 או FF (השינוי באמצעות מתאם מיוחד). אורך המוקד של ה-EZ2 הוא 15-40 מ”מ (S35) או 22-60 מ”מ (FF), היא שוקלת כ-2 ק”ג והצמצם שלה עומד על T2 (כאשר היא מותאמת ל-S35) או T3 (כאשר היא מותאמת לכיסוי FF). ה-EZ1 היא בעלת אורך מוקד ארוך יותר – 30-90 מ”מ (S35) או 45-135 מ”מ (FF), גם היא שוקלת כ-2 ק”ג והצמצם שלה עומד על T2 (כאשר היא מותאמת ל-S35) או T3 (כאשר היא מותאמת לכיסוי FF). עדשות החברה מיועדות למגוון מצלמות (סוני, פנסוניק, Arri ו-RED ובהמשך אפילו ניקון) וכל אחת מהן צפויה להימכר בהמשך השנה תמורת כ-13 אלף יורו (מי שיתעניין בהן יוכל גם להשכיר אותן במחירים זולים משמעותית החל מהמחצית השנייה של השנה).

העדשה הנוספת שראינו באירוע ההשקה שייכת לחברה הגרמנית IB/E OPTICS – מדובר בעדשת 150 מ”מ מאקרו המיועדת גם היא לפלח השוק הגבוה של הפקות וידאו/שידור וקולנוע. העדשה היא אחת מבין שלוש עדשות מאקרו ארוכות של החברה (שתי האחרות הן בעלות אורך מוקד של 100 מ”מ ו-180 מ”מ). סדרת העדשות אליה שייכת כאמור גם העדשה אותה ראינו נקראת Raptor וכל העדשות בה הן בעלות יחס הגדלה מלא של 1:1 וכיסוי FF עם צמצמים מהירים יחסית (T2.9). משקל העדשה 1.7 ק”ג לערך ומרחק הפוקוס המינימאלי שלה 18 ס”מ (לעדשת ה-100 מ”מ מרחק פוקוס של 11 ס”מ ול-180 21 ס”מ). גם מחירה יעמוד על כ-13 אלף יורו.

עדשת המאקרו 150 מ”מ של חברת IB/E OPTICS

band-pro-150mm-raptor

מעבר לשלושת העדשות (בהן נהנו מאד להתנסות – רמת הדיוק של טבעות הפוקוס בעדשות CINE תמיד מרשימה ובעדשות HIGH-END שכאלו מדובר בתענוג צרוף, אך כמובן גם בעניין הדורש לא מעט מיומנות), הייתה לנו הזדמנות לראות גם תאורה חדשה (יחסית) של חברת ARRI (החברה מוכרת יותר מתחום מצלמות הוידאו המקצועיות אך יש לה גם חברת בת העוסקת בתאורה מקצועית). ה-SKYPANEL של החברה (הדגם הספציפי אשר נראה בסרטון למטה הוא ה-S60, אך לחברה דגמים גדולים או קטנים יותר לפי הצורך מאותה סדרה) הוא אחד מגופי התאורה המרשימים ביותר הנמצאים כיום בשוק.

תאורת ה-SKYPANEL של חברת ARRI – עוצמה ודיוק בכל צבעי הקשת

Skypanel-1

מעבר לעוצמת תאורה אדירה (ב-Band Pro סיפרו לנו כי לדגם אותו ראינו עוצמת תאורה המקבילה לתאורת 5K מסורתית) היכולת המעניינת ביותר של התאורה היא האפשרות להקרין תאורה בצבעים שונים ומגוונים (כולל צבעים כגון סגול, כחול, אדום והרבה מאד גווני ביניים). בפועל הדבר אומר כי למי שמעוניין לייצר צבעוניות ברקע או עבור סצנה כלשהי – אין יותר צורך לדאוג לג’לים, אלא ניתן ליצור באמצעות התאורה עצמה כל צבע כמעט ובדיוק רב. מעבר לכך ניתן גם לדמות דרך התפריט של התאורה ג’לים של חברות שונות (ניתן לראות זאת בקצרה לקראת סוף הסרטון שלנו). לתאורה יש כמובן אפשרויות חיבור ושליטה מגוונות כולל חיבורי LAN ו-DMX ועדכוני תוכנה שונים. בחו”ל התאורה נמכרת סביב 5600 דולרים ובתקופה הקרובה נדע גם מה המחיר הצפוי בארץ.

השיחה שערכנו עם דורון מחברת Band Pro ישראל

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *