ראשי חדשות הכרזות מוצרים אפל מפתיעה עם מסך ה-Retina 5K

אפל מפתיעה עם מסך ה-Retina 5K

0
0

4K זה לחלשים. אפל הערב עם מסך ברזולוציה חסרת תקדים (בערך) אשר מגיעה לגרסה החדשה ביותר של דגמי ה-iMac – והמחיר – באופן מפתיע לא כל כך גבוה.

חברת אפל השיקה הערב שורה של מוצרים חדשים ביניהם גם דגמים חדשים ומעודכנים של מחשבי ה-iMac ברזולוציות של 21.5 ו-27 אינצ’. הדור החדש מגיע עם מעבדי Core i5 של אינטל (האסוול)  במהירות של 3.5GHz אך אם תחשוק נפשכם תוכלו לקחת אותם קדימה בשדרוג עד למהירות של 4.0GHz (בגרסת ה-Core i7) ו-4.4GHz במצב Turbo Boost.

ה-iMAC החדש – רזולוציה אולטרה (אולטרה) גבוהה

imac-Retina-5K-2

אך המעבדים החדשים הם לא באמת הסיפור – גרסת הדגל של הליין החדש בעלת המסך בגודל 27 אינצ’ מגיעה עם מסך חדש ברזולוציה של 5120 על 2880 פיקסלים (או 14.7 מליון פיקסלים!). המסך עצמו משלב טכנולוגיית oxide TFT שאמורה לשפר את קצב הרענון של המסך וחשוב לא פחות תאורת LED חסכונית יותר ב-30% (אנו מניחים שהכוונה ביחס לדור הקודם – תמיד טוב כשמדובר במסכים גדולים שעובדים הרבה שעות ביממה).

עוד כמה פרטים על ה-iMAC החדשים:

  • מערכת הפעלה: OS X Yosemite
  • דיסק קשיחה: Fusion Drive
  • חיבורים: Thunderbolt 2 (שני חיבורים).
  • כרטיס מסך מובנה: AMD Radeon R9 M290X הכולל 2Gנ זיכרון (עם אפשרות שידרוג ל-AMD Radeon R9 M295X).
  • זיכרון: 8GB (אפשרות הרחבה עד 32GB).

אגב, אפל מתגאה כי המחשבים החדשים מגיעים לעובי של 5 מ”מ בקצוותיהם – הישג מרשים? אנו לא בטוחים (המסך עצמו במרכז בוודאי שאיננו מגיע לעובי כזה), המראה החדש אולי יוצר אשליה של מסך דק אבל הוא בוודאי איננו (עד כדי כך) דק במציאות.

סרטון קצר של CNET על המחשב החדש

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OOrAwqDoGo8[/youtube]

ומה בנוגע למחיר? ובכן, הדגם המתקדם ביותר בסדרה עם מעבד ה-Core i5 ומסך ה-27 אינצ’ ברזולוציית ה-5K יימכר תמורת $2500 דולרים בארה”ב. מה תוכלו לעשות עם רזולוציה שכזאת? זה כבר שאלה שתצטרכו לשאול את עצמכם – תמונות בכל מקרה יראו מצויין על המסך – אנו מבטיחים.

נזכיר למי שהספיק לשכח שאפל היא לא הראשונה עם מסך 5K לשימוש צרכני בשוק – רק לפני מספר שבועות השיקה דל מסך 5K אם כי אפשר להניח שזה של אפל יתפוס הרבה יותר כותרות בתקופה הקרובה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *