ראשי מגזין לא רק המילקי? ישראל מול גרמניה במחירי המצלמות

לא רק המילקי? ישראל מול גרמניה במחירי המצלמות

0
0

מחאת המילקי מעלה לא מעט שאלות ביחס לעלות המחיה בישראל בשבועות האחרונים. יצאנו לבדיקה קצרה לבחון מה קורה בשוק הצילום וכיצד עומדת ישראל מול השוק הגרמני בכל הקשור למצלמות פופולאריות הנמכרות כאן ובאחת הכלכלות החזקות באירופה.

גרמניה היא המדינה בעלות מסורת הצילום החזקה והוותיקה ביותר (לא לחינם לייקה, צייס, שניידר ועוד שורה ארוכה של חברות צילום מהוותיקות בעולם מקורן בגרמניה). אלא שלא רק חברות הצילום הצליחו בגרמניה, אלא גם הצילום עצמו.ושוק הצילום הגרמני תוסס מאד עם לא מעט חנויות, מגזינים, קבוצות צילום ואתרים (רבים מקוראי האתר מכירים בוודאי את האתר פוטוזון הנחשב למוביל בעולם בביקורות על עדשות, אך יחד איתו ישנה שורה ארוכה של אתרים מובילים נוספים ומגזינים פופולאריים מאד – רובם כמובן בשפה הגרמנית).

גרמניה היא שוק הגדול פי 10 מן השוק הישראלי (כשבוחנים את כמות התושבים בשתי המדינות), אלא שכוח הקנייה של השוק הגרמני גדול באופן משמעותי (הרבה מעבר ליחס בין האוכלוסיות). בנוסף גרמניה שייכת לאיחוד האירופאי מה שמוביל לתחרות בין חנויות ורשתות לא רק בתוך גרמניה עצמה, אלא בין גרמניה לבין חנויות ורשתות במדינות האיחוד האחרות מהן ייבוא הוא דבר פשוט יחסית. מכל הסיבות הללו החלטנו לצאת לבחון 4 מצלמות פופולאריות בישראל ובגרמניה (ולשם השוואה גם בארה”ב של בוחרים לא מעט ישראלים לבצע רכישות בשל המחירים הזולים). בכל המקומות בדקנו – 2 דגמים נמוכים (עם עדשות קיט) ומולם שני דגמים מתקדמים (אחד וותיק ואחד חדש) בכדי לספק השוואה רחבה ככל הניתן. בישראל בחנו את המחירים על פי זאפ בחנויות מובילות (שימו לב כי יש הבדלים מסוימים בין מחירי יבואן רשמי בארץ ליבואן בלתי רשמי – בניגוד לשנים עברו ההפרשים לרוב אינם גבוהים מאד ומסתכמים במאות ש”ח בודדות במקרים של מצלמות יקרות שמחירן סביב 10,000 ש”ח, ופחות מכך במצלמות זולות יותר).

ניקון D600 בחלון ראווה של רשת mediamarkt הגרמנית (צילום מן הביקור שלנו בגרמניה ב-2012)

mediamarkt-PRICE

בגרמניה בחרנו ללכת על המחירים ברשת הגדולה mediamarkt – לא מן הנמנע שמי שיודע לחפש טוב יותר בשוק הגרמני יכול למצוא עסקאות טובות יותר בחנויות מתמחות, אבל מבדיקה קצרה שערכנו במספר חנויות אחרות נראה שלפחות למוצרים שאנו בדקנו מחירים קבועים למדי (ככל הנראה מוכתבים על ידי ניקון וקנון עצמן). לשם ההשוואה בארה”ב בדקנו את המחירים מול Amazon ו-B&H – גם כאן לעיתים ניתן למצוא עסקאות זולות יותר בחנויות אחרות אבל לרוב במוצרים מרכזיים של היצרניות הגדולות המחירים אחידים למדי. נזכיר כמובן כי המטרה כאן היא להשוות מחירים לתושבי המדינה (לא לתיירים או רוכשים מבחוץ) ולכן נושא המשלוח/מיסוי לישראל ואחריות איננו רלוונטי במקרה זה (כן נזכיר כי בארה”ב נהוג מס מכירה והוא שונה ממדינה למדינה – בניו יורק לדוגמא שיעור המס עומד על 8.8% כך שגם את המחירים שתראו מיד יש לקחת בזהירות מסוימת).

קנון – 700D + 18-55mm:

  • ישראל – 2800 ש”ח.
  • גרמניה – 2838 ש”ח.
  • ארה”ב – 2611 ש”ח.

קנון 700D – ארה”ב הזולה מכולן (מחיר עם עדשת הקיט)

Canon-EOS-700D-front-side-us

קנון – 5D Mark III

  • ישראל – 11,300 ש”ח.
  • גרמניה – 12,189 ש”ח.
  • ארה”ב – 12,716 ש”ח.

רוצים 5D MKIII? – בואו לישראל (מחיר לגוף בלבד)

EOS-5D-MARK-III-front-il

ניקון – D3200 + 18-55mm

  • ישראל – 1900 ש”ח.
  • גרמניה – 1882 ש”ח.
  • ארה”ב – 1741 ש”ח.

ניקון D3200 – ארה”ב בראש (עם עדשת הקיט)

D3200-front-side-us

ניקון – D750

  • ישראל – 8980 ש”ח.
  • גרמניה – 10,16 ש”ח.
  • ארה”ב – 8602 ש”ח.

ניקון D750 החדשה – ארה”ב בהפרש קטן (מחיר לגוף בלבד)

D750-us

* בחישוב על פי המרה ביום הבדיקה: ערך היורו 4.73 ש”ח, ערך הדולר 3.74 ש”ח.

נזכיר כי ברור שמפעם לפעם ניתן למצוא בחו”ל מבצעים משתלמים אשר יורידו את המחיר מעבר לזה המופיע במקרים שבדקנו (בוודאי בתקופת החגים ואחריהם ומבכירות הסייל הגדולות) ובכל זאת אלו המחירים הנגישים למרבית הרוכשים במרבית ימות השנה בארץ מול חו”ל – וכפי שניתן לראות המצב בישראל, לפחות כשמדובר במצלמות פופולאריות של היצרניות הגדולות – לא רק בכלל.

במרץ 2012 ערכנו את מדד הביג מאק למצלמות בו בדקנו מחירים של מצלמות פופולאריות בכל העולם (לא רק בגרמניה וארה”ב) בהשוואה לישראל. התוצאה אז הייתה דומה להיום – ישראל נמצאת במקום טוב מאד מבחינת מחירי המצלמות בעולם – היא אולי איננה זולה כמו ארה”ב, תיאלנד או יפן (כן, כן יפן זולה אם תדעו איפה לקנות) אבל היא זולה ממרבית מדינות אירופה, דרום אפריקה, רוסיה ואוסטרליה.

אנחנו בדקנו במבחן הנוכחי (כמו גם בזה הקודם) מצלמות פופולאריות של קנון וניקון. כאשר בוחנים דגמים של יצרניות אחרות (סוני, פנסוניק וכו’) ההפרשים בין ישראל לעולם נוטים להיות גדולים בהרבה – לרעת ישראל (בוודאי ביחס לארה”ב והמזרח). הסיבה קשורה ליבואנים ולהיקף המכירות הקטן של מצלמות אלו (באופן יחסי), אשר מצמצם את התחרות ולא דוחף לירידות מחירים. כך גם המצב בלא מעט מוצרי עזר בתחום הצילום – מוצרי נישה שנרכשים בכמויות קטנות עליהם מצליחים לגבות בחנויות פרמיום גבוה יחסית ביחס למחירים בחו”ל.

אז לעבור לגרמניה? בטח לא בגלל מחירי המצלמות…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *