ראשי חדשות Kickstarter בלעדי: ראיון עם חברת miggo מפתחת ה-“רצועתיק”

בלעדי: ראיון עם חברת miggo מפתחת ה-“רצועתיק”

7
0

קבוצת מפתחים ישראלים הרשימה בימים האחרונים את עולם הצילום עם מוצר עזר מקורי ומעניין לנשיאת המצלמה בשם Strap & Wrap. הפרויקט אשר הועלה לאתר קיקסטרטר כבר זכה למימון כפול מסכום המטרה ואנו החלטנו לערוך עבורכם ראיון בלעדי עם המפתחים בכדי ללמוד קצת יותר על מה שעשוי להיות החברה הישראלית הבאה בתחום הצילום.

הרקע להקמת המיזם שמאחורי הפיתוח החדש המכונה miggo דווקא פחות משמח. שלושת המייסדים עבדו בעבר בתפקידים בכירים ביותר בחברת KATA – חברת התיקים הישראלית הוותיקה (ראו ראיון וסיור במפעל החברה אותו ערכנו באפריל 2010). אלא שהרכישה של KATA על ידי תאגיד Vitec לפני מספר שנים הובילה לשינויים עמוקים ב-KATA – רבים מהעובדים פוטרו, אחרים הועתקו לאיטליה (לעבוד תחת המותג מנפרוטו) ושלושת היזמים של miggo מצאו את עצמם עם ידע רב, היכרות עמוקה עם השוק ובעיקר הרבה רעיונות מקוריים ובלי אפשרות לממשם. מכאן הייתה הדרך קצרה להקמת מיזם עצמאי, שונה ומקורי (ב-miggo מדגישים כי הם אינם באים להתחרות ב-KATA או מנפרוטו אלא ממצבים את עצמם כמפתחים של מוצרים משלימים).

ה-Strap & Wrap

fb044804d872f797657d290d29adb3c5_large

אז מה הוא בעצם ה-Strap & Wrap? במשפט אחד – Strap & Wrap הוא רצועה חכמה למצלמה שיודעת לשנות את צורה ולהפוך לתיק נשיאה למצלמה (במקביל קיימת גרסה דומה המכונה Grip & Wrap ואינו כולל רצועה אלא לולאת אחיזה למצלמה אשר הופכת לתיק נשיאה).

ה-Grip & Wrap

Grip_And_Wrap_DSLR

הרעיון פשוט (שלא לומר גאוני) והוא משלב צורך כפול של צלמים – רצועה ונרתיק נשיאה קטן, גמיש (אך כזה המספק הגנה) ועיצוב מגניב (במגוון דוגמאות וצבעים). ה-Strap & Wrap מתחבר לחיבור החצובה (אך מאפשר גם חיבור לחצובה בעת הצורך מבלי להסיר את הרצועה), והוא כולל מקום אחסון למכסה העדשה (בעיה ידועה בקרב צלמים). כאשר אתם מצלמים הוא משמש כרצועה וכאשר סיימתם הוא מתקפל על המצלמה ומגן עליה.

אין צורך להסיר בכדי לחבר חצובה

miggo-2

ה-Strap & Wrap מתאים למצלמות חסרות מראה ולמצלמות רפלקס קטנות עד בינוניות עם עדשת קיט או עדשה קצרה (המידות המדוייקות מופיעות בעמוד הפרויקט עם הסברים כיצד למדוד האם המצלמה שלכם מתאימה).

סרטון הקיקסטרטר של miggo

[vimeo]https://vimeo.com/82949038[/vimeo]

חברת miggo מגייסת בימים אלו כסף באתר קיקיסטרטר (וכבר עבר את הרף הדרוש לגיוס מוצלח) ואתם יכולים להזמין לעצמכם אחד במחיר המתחיל מ-35 דולרים (עוד פרטים ניתן למצוא גם באתר החברה).

בכדי ללמוד יותר על miggo ערכנו ראיון עם גיא ספרוקט – מייסד שותף ב-miggo ואנו מקווים לבחון את המוצר עצמו בקרוב

ש: כיצד עלה הרעיון להקים את miggo ולפתח את המוצר?

ת: יובל קמפ, אוהד כהן ואנוכי – שלושת השותפים במיגו, עבדנו עד לפני מספר חודשים ב-KATA (כיום החברה נקראת Manfrotto Bags) בתפקידים בכירים במשך שנים רבות. יובל שימש כמנכ”ל החברה, אוהד היה אחד המעצבים הותיקים והמנוסים ושימש גם כמנהל תחום הדיגיטל ואני הובלתי את מחלקת השיווק והתקשורת.

KATA, שהיתה (ועודנה) חברה ייחודית ומצליחה מאוד ברחבי העולם, עברה בשנה האחרונה תהליך כואב של צימצום דרמטי בכח האדם ע”י בעלי החברה האנגליים – תאגיד Vitec – וכיום נותרו בישראל רק כרבע מהעובדים שהיו חלק מהחברה בתקופת השיא שלה.

יש מקום למכסה עדשה

miggo-1

למרות המציאות הלא נעימה, נוצרה לפתע עבורנו הזדמנות פז שבה שלושתנו פנויים ורעבים להקים חברה חדשה שתמשיך את “רוח קאטה” המפורסמת.

במקום לפנות לנתיב הצפוי והבטוח שבו נמשיך לפתח תיקי צילום סטנדרטיים, קיימנו תהליך ארוך של חיפוש מסודר ומובנה אחרי “הדבר הבא” שיתאים למציאות העכשווית. כך נולד הרעיון שנקרא miggo.

ש: מה עושה miggo?

ת: הרבה! מיגו יודע גם לשאת את המצלמה כרצועה או כגריפ ליד, גם להגן עליה כמנשא קומפקטי ומעוצב ואפילו לאכסן את מכסה העדשה בתוך כיס יעודי. בעתיד מתוכנן מקום מוגן לכרטיסי זכרון.

הייחוד של מיגו היא היכולת שלו, שאגב מוגנת בפטנט, להפוך מרצועה למנשא מגן בתוך שניות.

מיגו בא לפתור את המצוקה המוכרת להרבה חובבי צילום שמעוניינים לעתים לקחת איתם מצלמה ועדשה בלבד, למשל בטיול בעיר או בטבע, אך לא רוצים לסחוב את תיק הצילום המסורבל שלהם.

את מיגו פשוט ובטוח להניח בתיק האישי בלי חשש משריטות או מכות. זהו לב הענין.

ש: אילו מצלמות תואמות ל-miggo?

ת: המגבלה של מיגו היא היקף הציוד (מדידת ההיקף מתבצעת לאורכו של הציוד – גוף + עדשה) ורוחבו של גוף המצלמה ולכן כרגע מיגו יתאים בעיקר למצלמות DSLR  קטנות ובינוניות עם עדשות באורך מוקד מקצר עד בינוני ולמצלמות מירורלס עם עדשות באורך מוקד קצר עד ארוך, אך לא לעדשות טלה-פוטו ארוכות מוקד.

מצלמות גדולות יותר, כגון Canon 5D  למשל, כרגע לא יתאימו לשימוש עם miggo. גם מצלמות Point & Shot או מצלמות בקטגוריית Bridge נמצאות מחוץ רשימת המצלמות המתאימות.

באתר שלנו, וגם בדף הפרויקט בקיקסטרטר, ניתן לבדוק בקלות האם המצלמה + העדשה שלך יתאימו לאחד מדגמי מיגו השונים, וזאת על ידי שימוש בטבלת מדידה פשוטה וברורה.

ש: מאילו חומרים עשוי miggo?

ת: פה לא התפשרנו – בכל זאת אל תשכח שבאנו מ-KATA שם תמיד הקפדנו לייצר תיקים ללא פשרות, הן מבחינת בחירת החומרים והן באופן הטיפול בהם.

הבסיס של רצועת המיגו היא שכבת ניאופרן גמישה (החומר ממנו עשויות בין השאר חליפות צלילה) שתפקידה לספק את ההגנה על המצלמה, ושתי שכבות של בדי לייקרה איכותיים ומאוד נעימים למגע שמטרתם להיות… נעימים למגע. בדי הלייקרה מגיעים במגוון צבעים והדפסים שאותם עיצבנו כדי להוסיף קצת סטייל וכיף, או בצבעי שחור + צבע נוסף, למי שמעדיף את המראה הקלאסי.

בנוסף, המערכת כוללת בורג חיבור מתכתי רב תכליתי, שמשמש לחיבור של מיגו לבסיס גוף המצלמה באמצעות הברגתו לחור ההברגה המיועד לחצובה. הבורג מאפשר תנועה חופשית של הרצועה ביחס לגוף המצלמה, בלי שהוא יפתח. בנוסף, הוא מכיל בתוכו הברגה סטנדרטית שמאפשרת חיבור חצובה בלי הצורך להסיר את מיגו מהמצלמה.

בקיצור… לא חסכנו בשום פינה. המוצר מאוד איכותי, יעיל ונעים לשימוש ואנחנו בטוחים שכל מי שישתמש בו ירגיש את ההשקעה בחומרים ואת החשיבה על כל פרט המאפיינים את צוות הפיתוח שלנו.

מבט מקדימה מעם המקום לכיסוי העדשה

Grip_and_Wrap_DSLR_Lens_BLUE

ש: מה הלאה עבורכם – האם אתם כבר מתכננים את המוצר המגיב הבא?

ת: למרות החיבוק המדהים שמיגו מקבל עכשיו בקיקסטרטר מתומכים מכל העולם ומאות התגובות הנהדרות –  הן לרעיון והן לביצוע –  אנחנו לא נחים על זרי הדפנה.

כמו כולם, גם אנחנו ערים לצניחה המדאיגה בכמות מכירת המצלמות ביחס לעבר ולכן הפיתוח שלנו פונה לשני נתיבים: הראשון: פיתוח מוצרים חדשים עבור מצלמות נוספות, תוך חתירה לשיפור מתמיד במוצר הקיים. והשני: חשיבה על פתרונות הגנה ונשיאה עבור מוצרים שאינם דווקא מצלמות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

7 תגובות

  1. Avatar

    גיורא

    05/02/2014 ב 11:06 PM

    “רעיון גאוני” אמר מי שלא מוכן לנסות שום רצועה שבה המצלמה מחוברת בהברגה שלמטה?… אחלה גימיק למי שמצלם כשהמצלמה תלויה עליו, ולמי שהולך עם תיק בכדי להכניס לתוכו עוד תיק ועדין לדעת שהמצלמה איננה מוגנת בצדדים, ושאין מקום לאביזרים, אבל… מכסה העדשה נשמר!
    בהצלחה חברים.

    השב

  2. Avatar

    גיא - מיגו

    06/02/2014 ב 8:58 AM

    הי גיורא
    נגעת בדיוק בנקודה: זה לא פתרון שמתאים לכל מצב או לכל משתמש, אבל מסתבר שיש אנשים שמחפשים את הפתרון לבעיה שאותה מיגו מנסה לפתור. פיתחנו את מיגו עבור חבר’ה שמחזיקים מירורלס או DSLR קטנה עם עדשת קיט. האנשים האלה שמים את המירורלס בכיס המעיל, עוטפים אותה בגרב או במגבת או זורקים אותה בתיק האישי כשהיא חשופה.
    גם משתמשי DSLR “קלים”(כמוני למשל) שאיתם בדקנו את הקונספט, רואים במנשא שלנו פתרון למצבים לא נדירים שבהם הם רוצים לקחת את המצלמה לטיול בתיק הגב או המסנג’ר שלהם ולא בתיק הצילום – ומוותרים מראש על עדשות נוספות או אביזרים. במצב כזה המצלמה זקוקוה להגנה ומיגו עושה את זה לא רע בכלל וגם משמש על הדרך כרצועה או גריפ.
    לגבי מכסה העדשה… תתפלא כמה אנשים מבקשים את הכיס הזה.
    תודה על ההתייחסות, גיא

    השב

  3. Avatar

    אדי

    06/02/2014 ב 9:25 AM

    גיא,

    חומד של רעיון, אמנם מוצר נישה, אבל כפי שזה נראה מכאן, יש לאן להמריא עם זה.

    אני אתמוך בכם בקיקסטארטר

    השב

  4. Avatar

    ארנון

    06/02/2014 ב 10:58 AM

    רעיון וביצוע נהדרים. לא אקנה, כרגע, בגלל מחיר משלוח. אשמח אם תעדכנו את מחיר המוצר כולל משלוח לישראל ל 40 USD.

    השב

  5. Avatar

    גיורא

    06/02/2014 ב 4:39 PM

    תודה גיא, ואני מאחל לכם הצלחה גדולה!
    כמי שגדל על Kata וכרגע משתמש בעיקר ב Think Tank אני מקווה שבשלב כלשהו תיכנסו לנישות גם באזור החצי-מקצועי של DSLRים אמיתיים וצלמי-שטח שסוחבים גם 2-3 עדשות יקרות, אביזרים ספציפיים וכו’.
    שם אני הייתי רוצה – את המצלמה נטו – לשליפה מהירה והכי “נקייה” מקשקושים, אבל (וזה עוד לא פתור!) כשאיבזור הכרחי/מינימלי נמצא כולו *עליך* – זמין להחלפה מהירה “עיוורת” תוך-כדי הצילומים (לא על הגב) אבל בו בזמן מוגן היטב ואיננו מפריע למשל בטיפוס או זחילה בזמן צילום בטבע.
    למיטב זכרוני, קאטה התחילה מ”יתרון יחסי” שהיא הביאה בכלל מתחומי צבא ובטחון, אז דווקא עכשיו, כשהיא נהייתה “עוד חברה” עולמית, היה נחמד (ונכון?) לדעתי אם מישהו אחר היה חוזר דווקא ליסודות הידע המיוחד שיש אצלנו ולא אצל האחרים. אני ממתין בסבלנות…

    השב

  6. Avatar

    גיורא

    06/02/2014 ב 4:54 PM

    נ.ב. לעניין מכסה העדשה –
    אצלי המכסה הולך אוטומטית לכיס השמאלי-אחורי בג’ינס מיד כשאני שולף את המצלמה. כבר 10 שנים שאני מצלם כך, עשרות-אלפי תמונות לשנה תוך כדי החלפה מתמדת של 2-3 עדשות ועוד לא איבדתי שום מכסה, קדמי או אחורי. והזיכרון שלי ממש לא משהו, זה רק עניין של הרגל, אבל מי שלא מצלם מספיק בכדי לייצר הרגלי-צילום ימשיך כנראה לאבד מכסים, איפה שהם לא יהיו…
    אגב, דרך אחרת היא פשוט לקנות כמה מיכסי-עדשה רזרביים (לא מקוריים, מ-DX או דומיהם, זה עולה גרושים) וכשלא דואגים אז פתאום גם לא מאבדים אותם יותר…

    השב

  7. Avatar

    דרור טישלר

    09/02/2014 ב 8:16 AM

    חברים! כל הכבוד זו הדרך הנכונה.
    עלו ו הצליחו!!!
    דרור טישלר ה T מקאטה (אחד משני מייסדי קאטה…)

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *