ראשי חדשות WD :CES 2013 מציגה דיסק היברידי חדש

WD :CES 2013 מציגה דיסק היברידי חדש

2
0

חברת Western Digital חשפה בתערוכת CES אבטיפוס של דיסק קשיח היברידי חדש המשלב זיכרון פלאש מהיר עבור תוכנות עם נפח אחסון גדול עבור קבצי מידע, סרטונים וכמובן תמונות. הדור החדש של הכוננים הקשיחים הצפוי להגיע לשוק בהמשך השנה, יאפשר גם למחשבים ניידים דקים וקלים לזכות במהירות עבודה גבוהה האופיינית לכונני פלאש וזאת מבלי לוותר על נפח אחסון גדול כל זאת במחיר זול יחסית.

אם התלבטתם לאחרונה האם לרכוש מחשב נייד עם כונן קשיח רגיל בנפח גדול או כונן SSD מהיר אך בעל נפח אחסון קטן ויקר יותר, חברת WD הציגה בתערוכת CES הנערכת בימים אלו בלאס וגאס, מוצר חדש בשם SSHD אשר הינו שילוב בין דיסק קשיח (בנפח 500GB או 1TB) לבין זיכרון פלאש מובנה (בנפח של 16 או 24 ג’יגה בייט בהתאמה). הכונן אמור להשתמש בזיכרון הפלאש המהיר בכדי להריץ את קבצי מערכת ההפעלה ותוכנות נוספות אותן מרבה המשתמש להפעיל, בעוד שמידע, סרטונים, תמונות ותוכנות שאינן קריטיות יישמרו על הדיסק הקשיח הרגיל.

אבטיפוס של הדיסק ההיברידי החדש של WD – מתוך הסרטון של האתר CNET

WD SSHD drive ces 1

הרעיון של התקן אחסון היברידי איננו חדש.למעשה כבר בשנת 2006 (!) חברת סמסונג הציגה דיסק היברידי ראשון (ראה ידיעה של כותב שורות אלו בנושא) ובשנים האחרונות גם חברת Seagate (המתחרה המרכזית של WD בשוק הכוננים הקשיחים) הציגה סדרה של דיסקים קשיחים היברידיים (Momentus XT), אם כי אלו שילבו כמות קטנה מאד של זיכרון פלאש (4/8GB) ויחד עם זאת הציגו שיפור מסוים בביצועים ביחס לדיסקים קשיחים רגילים (אם כי אלו עדיין רחוקים מן הביצועים של כונני SSD).

אחד היתרונות של הדיסקים ההיברידיים החדשים של WD הוא העובי. חלק גדול מן המחשבים הניידים החדשים המגיעים כיום לשוק הם דקים מאד, דבר המחייב גם את יצרני הכוננים הקשיחים להתאים את מוצריהם. הכוננים ההיברידיים החדשים הם בעלי עובי של 5 מ”מ בלבד, בהשוואה ל-9.5 מ”מ בכונני 2.5 אינצ’ רגילים – צמצום של כמעט 50% – דבר שיאפשר ליותר יצרניות מחשבים ניידים לשלב התקנים אלו במחשביהם.

בהדגמה שנערכת ב-CES הציגה WD השוואה בין דיסק קשיח רגיל, כונן SSD וכונן ה-SSHD החדש. על כל אחד מן הכוננים הוטלה משימה להריץ חבילת תוכנות – הדיסק הקשיח השלים את המשימה בתוך 81 שניות, כונן ה-SSD בתוך 51 שניות ואילו כונן ה-SSHD בתוך 55 שניות (לא רע בהתחשב בכך שמדובר במוצר שיעלה סכום נמוך משמעותית מכונן SSD וצפוי להגיע בנפח גדול באופן משמעותי). אם מדברים על תמחור, אין בשלב זה תאריך השקה או מחיר צפוי לכוננים החדשים של WD אך משיחות שקיימו נציגי החברה בתערוכה עולה כי אלו לא יהיו יקרים באופן משמעותי מדיסקים קשיחים רגילים מסדרת ה-Caviar Black (המהירה) של החברה.

סרטון קצר של נציג האתר CNET מציג את אבות הטיפוס של ה-SSHD בתערוכת CES 2013

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4trM9BraKQ8[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    שון

    11/01/2013 ב 3:58 PM

    איך לא התייחסתם לפתרון של אפל? הוא משלב בין עד 128 גיגה פלאש ל3 טרה קשיח…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/01/2013 ב 4:15 PM

    כמי שהוא לא איש מק ה-Fusion Drive לא הייתה הטכנולוגיה הראשונה שעלתה לי בראש בהקשר הזה. כרגע לפחות היא מגיעה במגוון מצומצם מאד של מוצרים של אפל כך שהיא לא ממש פתרון לרוב האנשים אבל למשתמשי אפל היא מעניינת ללא ספק.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *