ראשי מגזין מגמות טסים לחו”ל? כך תישאו איתכם את הסוללות עבור ציוד הצילום שלכם

טסים לחו”ל? כך תישאו איתכם את הסוללות עבור ציוד הצילום שלכם

0
0

אם אתם טסים לחו”ל ובייחוד אם אתם עושים זאת עם ציוד צילום מקצועי למטרות עבודה כדאי שתכירו את הכללים והנהלים של רשויות התעופה בעולם ובראשם של מנהל התעופה האמריקני בכל הנוגע להובלה של סוללות במטוסים.

הצלם Bart Johnson פרסם לאחרונה סרטון מעניין בו הוא מתייחס להוראות הנוגעות לנשיאה של סוללות במטוסים. למי שלא יודע, סוללות ליתיום איון המשמשות באין ספור מכשירים – מטלפונים סלולאריים ומחשבים ניידים ועד סוללות חיצוניות רבות עוצמה לתאורות LED, עשויות – בתנאים מסויימים (ולרוב נדירים יש לציין) להתלקח ואף להתפוצץ (וכבר היו מקרים כאלו בשנים האחרונות). מסיבה זאת ישנה אכיפה מוגברת מאד בשנים האחרונות של נהלי בטיחות על נשיאה של סוללות בטיסות (הדבר אגב מכביד גם מאד על ייבוא של סוללות ליתיום איון וישנן חברות הובלה שמסרבות להוביל סוללות. אם תבדקו תגלו שאת מרבית הסוללות הנמכרות באמזון כיום לא ניתן לשלוח לארץ – בדיוק מסיבה זו).

אז מה מותר ומה אסור? התשובה – לפחות ככל שהדבר נוגע לנהלים של ה-FAA (מנהל התעופה האמריקני) ברורים למדי (אתם יכולים לקרוא את המסמך הרשמי בעמוד הבא):

  • סוללות יש לעלות איתכם למטוס (אין לשאת אותן במזוודה שעולה בתא המטען, אלא איתכם לתא הנוסעים. ההגיון? אם תפרוץ שריפה, סביר יותר שתזהו אותה ותוכלו להשתלט עליה מאשר אירוע דומה בתא המטען בו לכם או לטייסים אין כמעט שליטה).
  • אין כל בעיה עם נשיאה למטוס של סוללות קטנות (סוללות למכשירים ניידים – פלפונים, טאבלטים ורוב המחשבים הניידים אינן בעיתיות. גם סוללות למצלמות אינן מהוות בעיה ברוב המוחלט של המקרים).
  • הבעיות מתחילות כשאתם נושאים איתכם סוללות גדולות יותר (סוללות מסוג V-MOUNT או Anton Bauer), וחזקות יותר אשר אם חלילה ייתלקחו או יתפוצצו עלולות לגרום נזק רציני.
  • ה-FAA קבע כי מותר להעלות לטיסה עד 2 סוללות גדולות (מעל 100 וואט שעה) לנוסע וגם זה רק באישור חברת הטיסה. מרבית הסוללות הגדולות הנמכרות היום בשוק הן מתחת לסף זה ובסרטון למטה מציג Johnson סוללוה חדשה יחסית של Switronix המכונה Switronix HyperCore 190Wh – סוללה זאת מאושרת טיסה עם כמעט כפול מהתקן המאושר – זאת באמצעות מנגנון המפרק אותה לשני חלקים.
  • כמובן שחייבים לזכור – מעבר לסוגיית הסוללות עצמן ישנן כיום מגבלות גדלות והולכות על המשקל המירבי של ציוד אותו ניתן לשאת אל הטיסה על ידי כל נוסע (לרוב סביב 8 ק”ג), נשיאה של כמות גדולה של סוללות כבדות שכאלו לא הייתה ריאלית ברוב המקרים גם אם לא היו מגבלות FAA – אז ראוי לקחת זאת בחשבון.

נתקלתם בבעיות כלשהן עם אנשי הביטחון באחת הטיסות שלכם בכל הקשור לסוללות? ספרו לנו על המקרה בתגובות בתחתית הידיעה או בדף הפייסבוק שלנו.

הסרטון של Bart Johnson

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגמות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *