ראשי מגזין מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום החמישי

מאחורי הקלעים של פוטוקינה 2010: סיכום היום החמישי

0
0

לאחר שסיימנו את מרבית הראיונות הרשמיים שלנו בארבעת הימים הקודמים של התערוכה הוקדש היום החמישי של התערוכה בעיקר להסתובבות ברחבי התערוכה והשלמת ראיונות והצגות מוצרים קצרות.

פתחנו את היום בביקור בביתן של חברת התיקים הקנדית Lowepro אשר הציגה בתערוכה ליין תיקים חדש. לטובת הראיון גייסנו לא רק את מנהל הפיתוח של החברה אלא גם את אחת הנציגות החינניות של החברה בדוכן. משיחה קצרה שערכנו איתה מתברר שהיא איננה עובדת באופן קבוע בחברה אלא גוייסה לטובת האירוע. תופעה זו מקובלת מאד בתערוכות גדולות הדורשות כוח אדם רב בביתנים. במקרה הנוכחי, “חנה” – הנציגה החיננית של החברה – היא סטודנטית ממינכן אשר עברה הכשרה בת יומיים וצפויה לחזור ללימודיה בתום התערוכה. בתערוכה יש מאות רבות של נערות חן המקשטות את דוכני החברות ועונות על שאלות בסיסיות.

“חנה” מ-Lowepro. צילום: אופיר אילוז.

lowepro girl

בחלק מן הדוכנים בתערוכה נערכו תצוגות אופנה/מייצגים חיים של ממש ואלפי הצלמים המסתובבים בכל פינה עוצרים ומצלמים (בהחלט חוויה מהנה אילולא הצפיפות האיומה). בימים הראשונים התערוכה סגורה לאנשי מקצוע ונציגים העוסקים בתחום, אך בימים האחרונים של התערוכה היא פתוחה לקהל הרחב והצפיפות עצומה.

לאחר שסיימנו עם חנה וחברת Lowepro עברנו לביתן של חברת Joby יצרנית חצובות הגורילהפוד. כאן ניהלנו שיחה קצרה עם נציג חברת פוטו מהיר יבואנית Joby לישראל. ככלל, מרבית היבואנים הישראלים בתחום הצילום מגיעים בדרך כלל לביקורים בתערוכת פוטוקינה (מי מעורב יותר ומי פחות) ולנו הזדמן לשוחח עם חלקם וללמוד על התוכניות להבאת חלק מן המוצרים החדשים לישראל.

מ-Joby המשכנו לביתן של חברת אולימפוס, אחד הביתנים המושקעים בתערוכה ובוודאי היצירתי מכולם. הביתן כלל שורה ארוכה של מוצגים אינטראקטיביים אשר אפשרו לעוברים ושבים לבצע פעולות שונות. בעמדה אחת הוצגה דפדפת ענקית ועליה ניתן היה לכתוב באמצעות עטים (PEN – שמו של ליין המוצרים של החברה), בעמדה אחרת הוצבו משקפיים ענקיות לידן יכלו העוברים ושבים להצטלם. בצד השני עמד לו כיסא עצום (בגובה 3 מטרים לערך) ועליו יכלו המבקרים לשבת ולהצטלם (ורבים אכן ניצלו הזדמנות זו). בביתן הייתה גם אטרקציה שהפתיע אותנו מאד – מבקרים יכלו להשאיר פיקדון (לא ביררנו איזה בדיוק) ולקבל לזמן התערוכה וללא השגחה מצלמה רפלקסית (PEN E-PL1 אותה בדקנו לא מזמן באתר) ולהסתובב עימה בתערוכה ולצלם. מיותר לומר כי רבים מבאי התערוכה ניצלו הזדמנות זו ובכל פינה ניתן היה לראות משתמשי PEN. אטרקציה חביבה נוספת בביתן של חברת אולימפוס סיפקו 3 גושי קרח בהם היו כלואות מצלמות מסדרת ה-Tough של החברה (לא הייתה לנו הזדמנות לבחון האם באמת ניתן לצלם באמצעות המצלמות לאחר הוצאתן מההקפאה).

קרח קשוח – אולימפוס. צילום: אופיר אילוז.

olypus ice

מן הביתן של אולימפוס עברנו לפנטקס, ערכנו מספר סרטונים קצרים ומשם עברנו לביתן של חברת סוני. ערכנו התנסות קצרה על ה-A55 החדשה – שהתגלתה כמצלמה מעניינת מאד. מן ההתנסות הקצרה שערכנו מדובר במצלמה מהירה מאד, הן מבחינת תפעול והן מבחינת מהירות הצילום (לא ניסינו למדוד 10 פריימים לשנייה כפי שמפורט על ידי היצרן אבל מן ההתנסות נראה כי קצב צילום מהיר בהחלט). העינית הדיגיטלית הייתה הטובה ביותר שראינו (על פניו טובה מזו של ה-GH2 של פנסוניק) אך דיוק הצבעים עדיין איננו מושלם.

סקייטבורד בביתן של סוני – חוויה לצלמים. צילום: אופיר אילוז.

sony skate

לאחר שסיימנו עם סוני עברנו לדוכן של סמסונג ובדקנו את ה-NX100 החדשה. גם כאן גייסנו לטובת סרטון קצר נערת חן מקומית אשר ניצבה במקרה בדוכן. לאחר שסיימנו ניגשנו לסגור קצוות עם מספר חברות. במיוחד היינו מעוניינים לשוחח עם נציגים מחברת ריקו היפנית המייצרת מצלמות מוזרות ביותר (בסדרת ה-GXR של החברה החיישן מחובר לעדשה וניתן להחלפה בשורה של מודולים אחרים). לצערנו נציגי ה-PR עזבו מוקדם יותר ואנו נאלץ לנסות ולברר למי מייעדת החברה את “הרובוטריק” שלה באמצעות המייל.

אין דבר שלא ניתן למצוא בתערוכה. צילום: אופיר אילוז.

strange guy item

יומנו הסתיים בחדר העיתונות אליו הגענו כמחצית השעה לפני הסגירה. לאחר מספר דקות של עבודה מהנה (מהירות האינטרנט בגרמניה נאה בהחלט ובחדר העיתונות מהירות העלאת הקבצים הייתה גבוהה ממהירות ההורדה ועמדה על 18 מגה ביט לשנייה – מהירות עליה אנו הישראלים יכולים רק לחלום בארץ), גילינו כי אחד העיתונאים אשר ישב לידינו שכח iPad על הכיסא. החלטנו להחזיר טובה (מי שעוקב אחר הבלוג זוכר בוודאי שהחצובה שלנו אבדה ונמצאה בקפטריה לפני מספר ימים) והעברנו את המכשיר לידי הנהלת המקום בתקווה כי זו תאתר את בעליו החוקיים. כפי שכבר כתבנו אנו משערים כי כמות המחשבים והמצלמות המוצאים את דרכם למחלקת האבדות והמציאות של התערוכה הוא עצום.

מחר היום השישי והאחרון של התערוכה. אנו מקווים להביא בערב דיווח מסכם בטרם לדרכנו בחזרה לישראל.

לכל המעוניינים הינה סיכום מאחורי הקלעים של הימים הקודמים:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *