ראשי מגזין טכנולוגיות צילום Ubi-Camera – לצלם באויר

Ubi-Camera – לצלם באויר

1
0

אם יש קונספט מוזר שמישהו העלה, אל תתפלאו אם מהנדסים יפניים כבר עובדים עליו. ה-Ubi-Camera הוא דוגמא מצויינת לכך מעולם הצילום – מצלמה זעירה המפותחת בימים אלו ביפן ותאפשר לכם לצלם פשוט על ידי שילוב ידיכם בצורת מסגרת באויר.

קבוצת חוקרים יפניים מה- Institute of Advanced Media Arts and Sciences סמוך לעיר Ogaki שבמרכז המדינה, עובדים בימים אלו על פיתוח סוג חדש של מצלמה. ללא מסך או עינית ואפילו ללא כפתור צילום נראה לעין, ה-Ubi-Camera היא התקן זעיר המתלבש על האצבע וכולל מצלמה  ומאפשר למשתמש לבנות קומפוזיציה ולצלם באמצעות יצירת “מסגרת” באמצעות אצבעותיו.

הרעיון להתקן שכזה אינו חדש. בחודש דצמבר 2011 פרסמנו קונספט של Yeon Su Kim בשם Air Clicker אשר הגה רעיון עתידני המאפשר לצלם באמצעות התקן דמוי טבעת (המורכב משני חלקים ומורכב על שתי אצבעות) ומאפשר באמצעות תנועות שונות המבוצעות עם כף היד לקבוע את הפריים המצולם, לצלם סטילס או להקליט וידאו.

ה-Ubi-Camera מתוך הסרטון של diginfo.tv

Ubi Camera 1

לא הרבה זמן עבר וקונספט דומה החל לקרום עור וגידים במעבדות ביפן. בשלב זה עדיין מדובר באבטיפוס בסיסי מאד. ההתקן הוא חוטי ומבצע את קביעת זווית התמונה בהסתמך על חיישן אינפרה אדום המזהה את מרחק הפנים של הצלם מן המצלמה. בשלב זה למצלמה הזעירה עדשה קבועה (הזום מתבצע דיגיטלית על המחשב) ופעולת הצילום נעשית באמצעות לחיצה על כפתור בתוך המכשיר. אך כל המגבלות הללו הן זמניות ונובעות מאילוצי הפיתוח. בסופו של דבר המטרה היא לפתח מכשיר זעיר, אלחוטי, בעל עדשה משתנה ויכולת זיהוי פני המשתמש והמרחק שלהם מן המצלמה באופן מדוייק אשר לא יופרע מן התאורה הסביבתית בה המשתמש מצלם.

בסרטון הבא ניתן לראות את אב הטיפוס של ה-Ubi-Camera בפעולה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tN6jFuuQFVY[/youtube]

לא ברור האם אב-הטיפוס נועד להוכחת הטכנולוגיה או שישנה כוונה אמיתית להשיק מוצר עתידי המבוסס עליו, אך אין ספק שבשנים הקרובות שיטות צילום החורגות לחלוטין מהאופן בו אנו מצלמים כיום ייכנסו לשימוש.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Air Clicker: לצלם עם היד

    מי אמר שצריך מצלמה בשביל לצלם? קונספט חדש מציע אפשרות לצלם באמצעות מחוות יד פשוטה בשילוב ה…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב טכנולוגיות צילום

תגובה אחת

  1. Avatar

    Giora

    21/04/2012 ב 11:20 PM

    מדהים! אני רק מקווה שזה יהפוך למוצר אמיתי לפני שהידים שלי תתחלנה לרעוד…

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *