ראשי חדשות שלוט ידנית בפוקוס באמצעות ה…iPhone

שלוט ידנית בפוקוס באמצעות ה…iPhone

0
0

צילום וידאו מקצועי דורש לרוב תכנון ותזמון של שינויי פוקוס. לצורך כך פותחו עבור עולם הקולנוע (ובשנים האחרונות גם עבור עולם הוידאו הרפלקסי) מנועים חיצוניים מיוחדים השולטים באופן עדין בפוקוס של המצלמה. לאחרונה חשפה חברת PLC Electronic מקנדה ערכה אלחוטית המתקשרת למנוע הפיקוס ומשדרת באופן אלחוטי מידע ל-iPhone או Ipad ומאפשרת שליטה בעד 16 עדשות.

תפקידו הקלאסי של עוזר הצלם (ה-Focus puller כפי שהוא מכונה בעגה מקצועית) הוא לדאוג לפיקוס נכון ומדויק במהלך סצנה מוסרטת. לצורך כך מתבסס עוזר הצלם על ידע, ניסיון ושורה של כלים המסייעים לו לתכנן את מהלך הפיקוס בכל קטע מצולם (וזאת עוד בטרם מצולם אפילו “טייק” אחד).

בשנה האחרונה החלו לחדור לעולם הוידאו המקצועי מצלמות רפלקסיות ויצרו תחום חדש אשר זכה לכינוי HDSLR ולעיתים VDSLR. אלא שצורת העבודה בצילום וידאו מקצועי בין אם מדובר במצלמת וידאו מקצועית קלאסית ובין אם במצלמה רפלקסית עודנה מחייבת במקרים רבים שליטה חיצונית בפוקוס. כאן נכנסים המנועים החיצוניים לתמונה ואיתם גם אמצעי השליטה כמו ה-fStop Wireless Receiver של חברת PLC Electronic.

הקופסה הקטנה (משקלה 131 גרם וגודלה כגודל קופסת סגריות) מתחברת למנוע הפיקוס החיצוני (המולבש על העדשה) והיא משדרת מידע אלחוטי (WIFI) להתקן דוגמת iPhone או Ipad.

הסרטון הבא מדגים את יכולותיה של המערכת (במקרה זה כשהיא מקושרת דווקא למצלמת וידאו מקצועית):

בסרטון הקצר הבא מודגמת שליטה במנוע המורכב על מצלמת קנון EOS 5D Mark II:

בסרטון האחרון מודגמת יכולת השליטה באמצעות Ipad:

מחירו של ה-fstop הוא כ-1400 דולר. חשוב לזכור שהמחיר אינו כולל כבלים וכמובן את מחירו של המנוע אשר עשוי להגיע לבדו לאלפי דולרים. פרטים נוספים באתר חברת PLC Electronic.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *