ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה אל ה-Fujifilm GFX 100 – שוברים את מחסום ה-100 מגה פיקסל

הצצה ראשונה אל ה-Fujifilm GFX 100 – שוברים את מחסום ה-100 מגה פיקסל

0
0

מצלמות עם מעל 100 מגה פיקסל זמינות לרכישה כבר מספר שנים (כשמדובר בשוק הפורמט הבינוני), אלא שהמחירים של הדגמים הבודדים הקיימים נושקים לרף ה-30 אלף דולר. חברת פוג’יפילם השיקה אמש מצלמת פורמט בינוני ראשונה מסוגה עם 102 מגה פיקסל ותג מחיר של פחות מ-10 אלפים דולר (קצת יותר ממחירם של שני גופי EOS-1D X Mark II של קנון). אבל לא מדובר רק ברזולוציה, ה-GFX 100 מביאה עימה עוד מספר חידושים שלא נראו עד כה בקטגוריית מצלמות הפורמט הבינוני – להלן הפרטים.

את ה-GFX 100 ראינו לראשונה בשנה שעברה בתערוכת פוטוקינה 2018. אז המצלמה הוצגה בעיקר מאחורי זכוכית. כעת נראה שבפוג’י סיימו את הפיתוח והמצלמה צפויה להגיע לשוק בעוד קצת יותר מחודש. לפני שניגש לפרטים הטכניים החדשים מילה לגבי גודל החיישן. אף שבפוג’י מתייחסים אליה כמצלמת “פורמט בינוני” בפועל החיישן החדש של סוני שמשולב במצלמה קטן משמעותית מזה המצוי במצלמות פייז וואן או האסלבלד מהליין העליון (שם גודל החיישן יכול להגיע ליותר מ-53 מ”מ על 40 מ”מ), ב-GFX 100 גודל החיישן הוא 43 על 32 מ”מ “בלבד” – גדול משמעותית מחיישן FF (שגודלו 36 על 24 מ”מ) אבל כאמור לא מתקרב בשטחו לאלו המצויים במצלמות שהזכרנו (וכאן בין השאר טמון כנראה גם הפער במחיר).

ה-Fujifilm GFX100

Fujifilm GFX100

אם נשים בצד את גודל החיישן, ל-GFX 100 יש לא מעט מה להציע – לפחות על הנייר. זאת היא המצלמה הראשונה בקטגוריה בעלת מייצב מובנה. ולא מדובר בעניין של מה בכך – ייצוב של חיישן גדול הוא מורכב ודורש מבנה גדול סביבו – ואכן ה-GFX 100 היא מצלמה גדולה וכבדה (בערך 1.5 ק”ג) וגם עמידה, בעלת מבנה המזכיר מצלמות רפלקס מקצועיות (היא דומה למדי חיצונית ל-1DX II או ל-5D של ניקון בוודאי מבחינת הגודל אבל גם בשל הגריפ המובנה המכיל שתי סוללות וכפתור צילום אנכי).

מלבד המייצב יש עוד כמה חידושים מעניינים במצלמה – בחלקה העליון ניתן למצוא עינית דיגיטלית ברזולוציה חסרת תקדים של 5.7 מליון נקודות אותה ניתן לכוון (הצידה או כלפי מעלה) וגם להסיר אם תעדיפו. למצלמה יש שלושה מסכים שונים. מסך ראשי בן 3.2 אינצ’ ברזולוציה של 2 מליון נקודות עם אפשרויות הטיה (לא תוכלו לצלם איתה סלפי אבל ניתן להטות את המסך ב-90 מעלות למעלה או הצידה). מעבר לכך ישנו מסך עליון וגם – הפתעה – מסך נתונים נוסף מתחת למסך הראשי בגב המצלמה – את שניהם ניתן להתאים עם נתונים שונים (כולל היסטוגרמה אגב) כך שהמסך הראשי יכול להישאר נקי יחסית.

ראיון קצר שערכו ב-B&H עם פוג’י המציג כמה פרטים על המצלמה

למצלמה אין את החוגות האופיניות לחלק ממצלמות פוג’י הקיימות (X-T3 למשל) אבל החברה כן שילבה במסך הנתונים העליון סוג של חוגות וירטואליות – לא בטוח כמה חובבי פוג’י יאהבו את הבחירה הזאת.

אחת ההפתעות המעניינות מבחינת פיצ’רים במצלמה קשורה לוידאו. אף שלא מדובר במצלמת וידאו ייעודית בפוג’י עבדו לא מעט על יכולות הוידאו של המצלמה והיא מצלמת 4K עד 30 פריימים לשנייה ב-10 ביט (אם כי רק ב-4:2:0 פנימי, אבל ב-4:2:2 חיצוני) ועד לא פחות מ-400 מגה ביט לשנייה (למי שרוצה יש גם DCI 4K 30p). המצלמה מצלמת לשני כרטיסי זיכרון ומעניין לראות שפוג’י בחרה בכרטיסים זולים וזמינים – אך פחות מהירים – היא כוללת זוג חריצים לכרטיסי זיכרון מסוג SD (שניהם עם תמיכה ב-UHS-II).

עוד כמה תכונות ראויות לציון במצלמה – תמיכה בצילום עד 16 ביט RAW, קצב צילום מקסימאלי של 5 פריימים לשנייה (ב-14 ביט, בכל זאת מדובר בקבצים עצומים של 102 מגה פיקסל) ומעבד  X-Processor 4.

על תג המחיר כבר דיברנו – קצת פחות מ-10 אלפים דולר והיא צפויה להיות זמינה בסוף יוני 2019.

כריס וג’ורדן מ-DPR הספיקו לשחק קצת עם המצלמה ביפן ולתת רשמים ראשוניים

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *