ראשי חדשות הכרזות מוצרים יופי זה לא הכל – הושקה ה-Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K

יופי זה לא הכל – הושקה ה-Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K

0
0

אומרים שיופי הוא בעיני המתבונן והאמירה הזאת נכונה במיוחד כשמדובר במצלמה שהושקה אמש בתערוכת NAB 2018 שנפתחה בלאס ואגס ועוסקת בציוד וידאו וקולנוע מקצועי. חברת Blackmagic השיקה גרסה מעודכנת (למעשה חדשה לחלוטין) של ה-Pocket Cinema Camera שלה ולמרות המראה המוזר, מדובר באחד המוצרים המעניינים ביותר שהושקו בתחום הוידאו בתקופה האחרונה.

אם נשים לרגע בצד את העיצוב החיצוני המשונה (בניגוד לשמה, ממש לא מדובר במצלמה שתוכלו להכניס לכיס – אם כי היא עדיין בהחלט מצלמה שניתן לצלם בה מן היד בניגוד ללא מעט מצלמות וידאו מקצועיות אחרות), שלל התכונות שהיא מביאה עימה מרשים ביותר.

מראה חיצוני הוא לא חזות הכל – Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K

Pocket Cinema Camera 4k Front

המצלמה מגיעה עם חיישן מיקרו 4/3 (אנו לא יודעים מה הרזולוציה או מי היצרן בשלב זה), עם רגישות משודרגת (Dual Native ISO עד 25,600 ISO), מסך מגע ענק (5 אינצ’) בגב המצלמה המפעיל את מרבית התכונות המרכזיות (אם כי למצלמה גם לא מעט כפתורי שליטה רגילים), תמיכה בעדשות מיקרו 4/3 (כולל מייצב וככל הנראה גם AF), זוג חריצים לכרטיסי זיכרון – CFast 2.0 & SD/UHS-II ותמיכה בכתיבה ישירה לכונני SSD חיצוניים באמצעות חיבור USB-C. למצלמה 13 סטופים של טווח דינאמי, תמיכה ב-3D LUT, חיבור מיני XLR שמאפשר הקלטת סאונד איכותי וכן HDMI בגודל מלא. המצלמה עושה שימוש בסוללות נפוצות – Canon LP-E6 ואפשר לחבר אותה למקור כוח חיצוני (כפי הנראה גם ל-D-TAP באמצעות מתאם) והיא מגיעה עם רשיון ל-DaVinci Resolve Studio (שעלותו באופן נפרד כ-300 דולר).

בכל הקשור לתכונות הוידאו של המצלמה, מדובר במוצר מרשים ביותר – המצלמה מסוגלת להקליט 4096 על 2160 DCI 4K עד 60 פריימים לשנייה (ועד 120 פריימים לשנייה ב-1080p) והיא תומכת בהקלטת RAW בפורמטים שונים כולל CinemaDNG Raw/Raw 3:1/Raw 4:1, ואפשרויות ProRes 422 שונות. יש לה גוף עשוי סיבי פחמן ומיקרופון סטריאו קדמי אם תרצו לצלם סלפי (אם כי המסך איננו מפרקי אז תצטרכו מסך חיצוני – שימו לב שבחלק העליון של המצלמה ישנו חיבור 1/4″ ולא חיבור cold/hot shoe כשמקובל במרבית המצלמות בגודל הזה).

מספר סרטונים מתערוכת NAB 2018 המציגים את המצלמה החדשה

ואחרי כל זה אתם בוודאי תוהים מה המחיר הצפוי, וכאן נכונה לנו הפתעה גדולה – המצלמה תימכר תמורת פחות מ-1300 דולרים (אין ספק שלא מעט גבות הורמו לנוכח המחיר הזה שנמוך באופן משמעותי אפילו מה-GH5 שאיננה מספקת חלק גדול מהתכונות המופיעות במפרט הנ”ל). החסרון היחידי בשלב זה הוא שהמצלמה צפויה להגיע לשוק רק בראשית ספטמבר השנה ואפשר להניח שב-Blackmagic כבר יש רשימת הזמנות ארוכה מאד.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *