ראשי חדשות WD וסנדיסק חושפות דור חדש של התקני SSD מהירים במיוחד

WD וסנדיסק חושפות דור חדש של התקני SSD מהירים במיוחד

0
0

במהלך החג חשפה חברת WD (וחברת הבת שלה סנדיסק) מספר מוצרי אחסון מהירים במיוחד בתקן NVMe אשר נועדו להתחרות באופן ישיר בהגמוניה של חברת סמסונג בפלח השוק הצרכני העליון של כונני ה-SSD.

בשנים האחרונות שלטה חברת סמסונג בשוק התקני ה-NVMe (התקני אחסון מהירים העושים שימוש בתקן PCIe Gen3 בתושבת M.2 המזכירה מעט בצורתה זיכרונות RAM ושונה מהותית מכונני ה-SSD עם חיבוריות SATA בפורמט 2.5 אינצ’, הנפוצים יותר בשוק). כונני ה-960PRO וה-960EVO של סמסונג הגיעו פעם אחר פעם לראש טבלאות הביצועים במבחנים ומרבית המתחרים השתרכו אי שם מאחור (אפילו אינטל לא הצליחה להציג מתחרה ראוי המסוגל להביס את הכוננים המובילים של סמסונג על פני מרבית מבחני הביצועים).

כעת נראה כי WD (חברת האחסון הגדולה בעולם, שהפכה בשנים האחרונות לגדולה אף יותר לאחר רכישתה של סנדיסק, Glyph ,G-Technololgy ועוד שורה של חברות אחסון) למתחרה ישירה לסמסונג שמציגה מוצר שלא נופל (ואף עולה) על הדגמים המתקדמים ביותר שיש לענקית הקוריאנית להציע.

מהירות היא שם המשחק – WD Black NVMe SSD

WD NVME SSD

שני הדגמים החדשים נקראים – WD Black NVMe SSD ו-SanDisk Extreme PRO M.2 NVMe SSD ושניהם מבוססים למעשה על אותה החומרה (אותם זיכרונות ואותם בקרים – לראשונה כאלו שפותחו על ידי WD עצמה ולא מוצרי מדף של יצרניות צד שלישי כפי שרבות מן המתחרות הקטנות יותר בשוק מציעות). חשוב לשים לב כי השם שבחרה WD לכונן החדש מבלבל וזאת משום שלחברה יש כבר מוצר דומה מאד בקטגוריה בשם WD BLACK PCIE SSD, אלא שהדגם החדש מהיר ממנו באופן משמעותי (לכן שימו לב מה אתם רוכשים אם אתם מחליטים לבחור בכונן של החברה).

סרטון רשמי של חברת סמסונג המציג את סדרת הכוננים המהירה החדשה

הינה קצת מספרים רשמיים (המספרים תקפים לכוננים של WD ושל SanDisk), יש לציין כי רק הכוננים של WD מגיעים גם בנפח של 250GB לעומת הכוננים של SanDisk המגיעים בשלב זה בנפח של 500GB/1TB בלבד.

Sequential Read/Write

1TB

  • Up to 3,400 MB/s Read
  • Up to 2,800 MB/s Write

500GB

  • Up to 3,400 MB/s Read
  • Up to 2,500 MB/s Write

250GB

  • Up to 3,000 MB/s Read
  • Up to 1,600 MB/s Write

Random Read/Write

1TB

  • Up to 500,000 IOPS Read
  • Up to 400,000 IOPS Write

500GB

  • Up to 410,000 IOPS Read
  • Up to 330,000 IOPS Write

250GB

  • Up to 220,000 IOPS Read
  • Up to 170,000 IOPS Write

מסדרת מבחנים ראשונה שפורסמה באתר המוערך anandtech עולה כי הביצועים של הכוננים משתי החברות (WD/סנדיסק) דומים, אך לא זהים (נתון מעניין בפני עצמו משום שמדובר לכאורה באותה החומרה), אך אולי מעניינת יותר היא העובדה כי הכוננים הציגו ביצועים דומים ולעיתים אף עדיפים על כונני ה-960EVO של סמסונג וקרובים לאלו של סדרת ה-960PRO הגבוהה של החברה הקוראנית (סדרה שהיא גם יקרה יותר) ובמקרים מסויימים אפילו עדיפים על פניה.

אנו נמצאים בימים אלו במהלך בדיקות של מספר מוצרי אחסון של סמסונג וסנדיסק ונפרסם אותם כאן בהמשך. אנו מקווים לקבל לבדיקה גם את ההתקנים החדשים מאוחר יותר השנה ולהביא לכם תוצאות של מבחנים שערכנו בעצמנו.

למי שזקוק למהירויות הגבוהות מאד הללו (עורכי וידאו מקצועיים לדוגמא) ומוכן לשלם את המחיר – כ-$120 ל-250 ג’יגה בייט, $230 ל-500 ג’יגה בייט ו-$450 עבור 1TB – מדובר באופציה נוספת לזו של סמסונג – בשלב זה ברמת מחיר דומה, אבל אפשר ונראה בעתיד גם ירידות מחירים ואולי דור חדש של מוצרים בקטגוריה גם מבית סמסונג עצמה (החברה לא השיקה מוצר NVMe צרכני כבר לא מעט זמן והיו שמועות כי היא מתכננת לעשות זאת במהלך 2018), תחרות בכל מקרה היא תמיד מבורכת לנו כצרכנים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *