ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה אל הקנון 6D MKII והקנון EOS 200D

הצצה ראשונה אל הקנון 6D MKII והקנון EOS 200D

0
0

אחרי לא מעט שנות המתנה קנון השיקה היום את הגרסה השנייה של מצלמת ה-6D עם שורה של עדכונים ושיפורים. בנוסף השיקה החברה גם מצלמת כניסה רפלקסית חדשה – EOS 200D.

כמה שמועות שטפו את האינטרנט אודות מחליפתה של ה-6D בשנים האחרונות והיום סוף סוף השיקה קנון את המצלמה. אז מה בדיוק חדש ב-6D MKII חמש שנים אחרי השקת הדור הראשון? התשובה היא שחיצונית די מעט, אבל בפנים יש לא מעט שינויים הינה כמה מהם:

  • חיישן חדש ברזולוציה גבוהה יותר – 26.2 מגה פיקסל (Full Frame).
  • מעבד מהיר חדש – DIGIC 7.
  • רגישות משופרת – 100-40,000 ISO (ללא הרחבה) או עד 102400 ISO (עם הרחבה).
  • מערכת פוקוס חדשה ומשופרת מאד – 45 נקודות (כולן cross type בעלות רגישות משופרת במיוחד במרכז, עד f/8).
  • מערכת פוקוס מסוג Dual Pixel CMOS AF לפוקוס רציף בוידאו.
  • וידאו – 1080p עד 60 פריימים לשנייה (לא, אין 4K גם בדגם החדש… אבל יש מייצב תמונה דיגיטלי בוידאו ו-HDR וידאו – ראו הדגמה בהמשך).
  • חיבוריות מלאה – WIFI/NFC/BT ו-GPS  מובנים.
  • מהירות צילום – 6.5 תמונות לשנייה.
  • מסך מגע 3 אינצ’ מפרקי (מלא).
  • עמידות לאבק/מים.
  • מחיר – 2000 דולר החל מחודש אוגוסט.

האם ה-6D החדשה מצדיקה את ההמתנה של 5 שנים? למי שצילום וידאו משמעותי עבורו יש כיום כנראה אופציות עדיפות בשוק (וסוני צפויה להשיק בזמן הקרוב את ה-A7 III שתספק יכולות עדיפות בוידאו באותה קבוצת מחיר). עבור צלמי סטילס התמונה מורכבת יותר ויש כיום מבחר עצום של מצלמות לבחור מהן – גדול בהרבה מזה שעמד מול קנון ב-2012 כשהושקה ה-6D המקורית ולכן כבר ניתן לשמוע לא מעט טענות כלפי חוסר מוכנותה של קנון ללכת צעד נוסף עם ה-6D החדשה (ללא זוג כרטיסי זיכרון, ג’ויסטיק שליטה בנקודות הפוקוס וכמובן מגבלות הוידאו ברזולוציה גבוהה). מלבד סוני נותר להמתין ולראות לאן ניקון תיקח את ה-D610 שלה והאם היא תשכיל להביא חידושים משמעותיים שקנון בחרה להימנע מהם.

שיחה עם נציג קנון באנגליה והצגת יכולות של ה-6D MK II של האתר/חנות הבריטית Wex Photographic

B&H במבט ראשון על ה-6D MKII

סרטון רשמי של קנון על ה-6D החדשה

הסבר לגבי רגישות נקודות הפוקוס ב-6D החדשה (קנון)

הדגמה רשמית של וידאו HDR עם הקנון 6D MKII

מאחורי הקלעים של צילום סרטון בשוק הדגים ביפן עם ה-6D MKII (רשמי של קנון)

מעבר ל-6D MKII הציגה קנון גם מצלמת כניסה חדשה – EOS 200D (או בארה”ב EOS Rebel SL2). הדגם החדש של מצלמת הרפלקס הקטנה הזאת כולל מעבד  DIGIC 7, חיישן 24 מגה פיקסל ואולי החידשו המעניין ביותר – Dual Pixel AF s עם מסך מגע מסתובב – דבר שיאפשר למצלמה ללכוד וידאו עם פוקוס רציף ממש כמו כמה מן המצלמות המתקדמות (והיקרות בהרבה) של קנון. יש גם לא מעט מגבלות (אחרי הכל מדובר במצלמת כניסה זולה יחסית), מערכת הפוקוס לסטילס כוללת 9 נקודות לבד, קצב הצילום עם פוקוס יעמוד על 3.5 תמונות לשנייה, צילום הוידאו מגיע עם ל-1080p בקצב של 60 פריימים לשנייה וקנון שילבה במצלמה WIFI/NFC וBT (אבל ללא GPS שקיים ב-6D MKII).

החלק האטרקטיבי ביותר אולי – מחירה של המצלמה – 550 דולר (גוף בלבד).

סרטון רשמי של קנון המציג את ה-SL2

סרטון של B&H המציג את ה-Canon EOS Rebel SL2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *