ראשי חדשות הודעה רשמית מניקון: נחליף את מנגנון התריס ב-D600 (גם אחרי תום האחריות)

הודעה רשמית מניקון: נחליף את מנגנון התריס ב-D600 (גם אחרי תום האחריות)

8
0

ה-D600 של ניקון לא יורדת מן הכותרות. אחרי שפרסמנו כאן לא מזמן כי בארה"ב משרד עורכי דין גדול אסף מידע בנוגע לאפשרות של תביעה כנגד ניקון, כעת יוצאת החברה בהצהרה רשמית ונרחבת בנושא ומבהירה כי תתקן כל מצלמה שתגיע אליה ותדרוש תיקון, כולל החלפה של מנגנון התריס, בחינם וגם אחרי תום תקופת האחריות.

הניקון D600 ממשיכה להגיע לכותרות גם אחרי שהוחלפה על ידי ה-D610. בניקון מצאו לנכון היום להכריז באופן רשמי כי יתקנו כל מצלמה בעייתית שתגיע איהם גם אם זאת כבר מחוץ לתקופת האחריות שלה. בפעם הראשונה גם פירטה ניקון באופן רשמי כי המנגנון שיוחלף במידת הצורך הוא מנגנון התריס של המצלמה אשר הוא כפי הנראה הגורם לבעיית האבק/לכלוך על החיישן שנתגלתה בחלק ממצלמות ה-D600. אפשר לקוות שהודעה זו תשאיר את הפרשה מאחורינו אחת ולתמיד וכי הלקחים בנושא הטיפול במשברים מסוג זה נלמדו (לא רק על ידי ניקון, אלא גם על ידי ייתר יצרניות הצילום שסבלו גם הן בעבר מבעיות עם מוצרים כאלו ואחרים).

ניקון – יוחלף מנגנון התריס במידת הצורך – גם אחרי תום האחריות

D600_front.high

להלן ההודעה הרשמית של ניקון כלשונה:

Affected Products:
Nikon D600 Digital SLR Cameras

Some users of Nikon’s D600 D-SLR camera have reported the appearance of tiny spots on certain of their images. Not all users have experienced this issue. Nikon has thoroughly evaluated these reports and has determined that these spots are caused by dust particles which may become visible when the camera is used in certain circumstances and/or with certain settings. It is a well-known fact that the presence of dust particles cannot be completely avoided when using a D-SLR camera even after normal sensor cleaning procedures, because of a number of factors including components moving at high speeds when images are taken, the use of interchangeable lenses, and the different environments in which a D-SLR camera may be used. As part of its customer-service commitment, Nikon is providing a customer-service measure to reduce the potential impact of dust particles on images taken by its D600 D-SLR cameras.

The solution: Nikon is making available to all owners of D600 cameras (even if Nikon’s product warranty has expired) this customer-service measure, which includes the inspection, cleaning and replacement of the shutter assembly and related parts of your camera, FREE OF CHARGE as well as the cost of shipping D600 cameras to Nikon and their return to customers. Once again, please understand that regardless of this service, your D600 camera as is the case with all D-SLR cameras, will continue to require normal periodic sensor cleanings.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

8 תגובות

  1. Avatar

    איפה בארץ?

    26/02/2014 ב 5:16 PM

    ומה לגבי מחודשת ע"י נידון (מחו"ל) תודה

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/02/2014 ב 5:33 PM

    אני לא בטוח שאני מבין את נוסח השאלה.
    בארץ כל D600 שנקנתה דרך היבואן (או חנות העובדת מולו) תזכה מן הסתם לתיקון אם היא זקוקה לו ללא תשלום.
    מצלמות שנרכשו בחו"ל או שלא דרך היבואן הרשמי – באמת שאין לי מושג – אתה מוזמן להרים טלפון להדר ולברר (על פניו אני לא בטוח שהם חייבים לך משהו אבל אין מה להפסיד מלשאול).

    השב

  3. Avatar

    איליה

    27/02/2014 ב 12:12 PM

    זה תקף גם לארץ ?
    או רק בארה"ב ?

    השב

  4. Avatar

    אדי

    27/02/2014 ב 2:56 PM

    אבק מלווה מצלמות DSLR כבר המון שנים, ומעולם לא עלה בהקשר הזה נזק אפשרי לתריס.

    עדיין לא ברור לי מה הקשר, בין הופעת אבק בתא החשיפה, לבין הצורך בהחלפת מנגנון התריס, במיוחד שמדובר בזמן כל כך קצר (רק כמה חודשים) מאז יציאת המצלמה לשוק.

    האם הם גילו משהו נוסף בתריס ?

    האם החשש הוא שהאבק פגע במנגנון התריס ?

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    27/02/2014 ב 4:50 PM

    ניקון מעולם לא פירטה מה בדיוק גורם "לאבק" – אפשר אולי לשער שמדובר לא באבק רגיל אלא בלכלוך שמגיע מהתריס עצמו – ובשל כך ההחלפה (זאת השערה בלבד אבל היא נדונה כאן כמה פעמים בעבר).

    לגבי ישראל – לדעתי בהחלט כן – אבל הכי טוב – התקשר ליבואן וברר.

    השב

  6. Avatar

    אז ככה

    28/02/2014 ב 1:11 PM

    דיברתי עם הדר,ואמרו שאם מדובר בבעיה הזאת הם מתקנים ללא תשלום,הדרישה: חשבונית קניה לא משנה מאיפה(גם מניו יורק) המצלמות היחידות ללא אחריות זה מצלמות ביבוא אפור או אישי(ניקון בארץ שנתיים אחריות ובחו"ל 3) ולכן ניקון בפירוש אומרים שהם יטפלו במצלמות ללא אחריות. ראיתי מישהו בפייסבוק שקנה בחו"ל ובהדר החליפו בחינם(זה לא קשור למה הם חייבים,זה ניקון יפן שמשלמים אז הם לא אמורים לקבל מדליה,שישפרו את השירות והיחס שם!)

    השב

  7. Avatar

    שחכתי

    28/02/2014 ב 1:14 PM

    גם מחודשת מחו"ל (בארץ אין כזה דבר) מטפלים בזה,בחו"ל מוכרים מצלמות שחודשו ע"י היצרן(למשל ניקון) ונותנים אחריות של החברה ל3 חודשים,ועל זה דיברתי. ישראל.

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    28/02/2014 ב 2:02 PM

    פרסים או לא – אם בשורה התחתונה הבעיה (למי שיש) נפתרת ללא עלות – זה מה שחשוב לדעת. תודה על המידע, בטוח שיעזור גם לאחרים.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.