ראשי חדשות הכרזות מוצרים HTC One – צילום סלולארי עם UltraPixel

HTC One – צילום סלולארי עם UltraPixel

2
0

היצרנית הסלולארית HTC מטיוואן הכריזה מוקדם יותר הערב על מכשיר דגל סלולארי חדש הכולל מגוון תכונות מתקדמות ובהן גם טכנולוגיית צילום מעניינת אשר נועדה לשפר את איכות התמונה בצורה שונה למדי ממה שהיה מקובל עד כה בתעשייה.

אנו מסקרים לא אחת טכנולוגיות צילום סלולאריות מתקדמות ובשנה שעברה עסקנו בהרחבה ב-Nokia 808 PureView פורצת הדרך כמו גם בזווית הצילומית במכשיר האייפון 5 אלא שזאת היא הפעם הראשונה בה אנו עוסקים במכשיר סלולארי בעל יכולות צילום מתקדמות של חברת HTC.

HTC one 1

בטרם ניגש לעסוק ביכולות הצילום הללו אנו מביאים בפניכם מפרט מורחב של ה-HTC One הכולל כפי שתוכלו לראות שורה ארוכה מאד של תכונות מתקדמות ביותר כולל מעבד מהיר במיוחד, מסך גדולה ברזולוציה שלא מביישת גם מחשבים ניידים מתקדמים, זיכרון גדול, סוללה חזקה ומערכת הפעלה מן הדור האחרון (עם כמה תוספות של HTC עצמה):

  • מעבד:  Qualcomm Snapdragon 600, quad-core, 1.7GHz.
  • זיכרון RAM: 2 ג’יגה בייט.
  • אחסון: 32/64 ג’גה בייט מובנה (ללא MicroSD).
  • מסך: 4.7 אינצ’ בטכנולוגיית LCD ברזולוציה גבוהה במיוחד: 1920 על 1080 פיקסלים (468ppi) מוגן על ידי Gorilla Glass 2.
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 4.1.2 Jelly Bean (עם Sense 5).
  • מצלמה חיישן ברזולוציה של 4 מגה פיקסל (פיקסלים גדולים במיוחד) עדשת 28 מ”מ (שווה ערך ב-35 מ”מ) בעלת צמצם f/2 עם מייצב אופטי.
  • מצלמה קדמית ברזולוציה של 2.1 מגה פיקסל.
  • צילום וידאו: 1080p וטכנולוגיית HTC Zoe (ראה בהמשך).
  • מעבד תמונה חדש: ImageChip 2 בעל מהירות פוקוס גבוהה במיוחד.
  • כרטיס סים : מיקרו SIM.
  • חומרים: מבנה עשוי אלומניום מלא (לרוב המכשירים בשוק יש רכיבי פלסטיק בכדי לאפשר העברה של תקשורת אל האנטנה המובנית).
  • משדר אינפרה אדום מובנה המאפשר שליטה במערכות סטריאו באמצעות אפליקציה תואמת.
  • רמקולים: HTC Boom סטריאו מובנים עם מיקרופון כפול לביטול רעשים.
  • חיבוריות: BT 4.0, NFC, WIFI, מיקרו USB.
  • סוללה: 2300 מיליאמפר.
  • משקל: 143 גרם.
  • זמינות: אמצע מרץ 2013.
  • מחיר: HTC טרם פרסמה מחיר רשמי אך ההערכה היא שהוא ינוע סביב 600 דולר.

אותנו כאמור מעניין הצד הצילומי של המכשיר החדש ובו מסתבר יש ל-HTC משהו חדש להציע אותו מכנה החברה UltraPixel. מעבר לשם השיווקי הקליט מה שמסתתר מאחורי המונח הוא רעיון מעניין אשר עשוי להישמע מעט נוגד את ההגיון בתחילה (בוודאי נוגד את הזרם) אך בפועל הוא בהחלט מתקבל על הדעת (לפחות על הנייר). החיישן בו בחרה HTC להשתמש איננו גדול באופן מיוחד (מדובר על חיישן 1/3 אינצ’ אשר אינו שונה מאד ממה שנוכל למצוא באייפון או במרבית מכשירי סמסונג המתקדמים למשל) ובכל מקרה הינו קטן משמעותית מן החיישן הגדול בו בחרה נוקיה להשתמש בדגם ה- 808 PureView. מצד שני לחיישן יש שפן אחר בכובע – רזולוציה. במקום ללכת על הכיוון בו בחרה נוקיה ולדחוס כמה שיותר פיקסלים אל החיישן כאשר כל פיקסלים הינו קטן באופן קיצוני (בנוקיה לדוגמא לא פחות מ-38 מגה פיקסל אפקטיביים וכל אחד מהם הוא בגודל של 1.4 מיקרון) בחרו ללכת ב-HTC על רזולוציה נמוכה מאד לכאורה – 4 מגה פיקסל “בלבד” (בטכנולוגיה של 2 מיקרון – גדול משמעותית מכל מה שתמצאו במצלמה סלולארית כיום).

HTC one 2

את מה הרציונאל מאחורי הרזולוציה הנמוכה והפיקסלים הגדולים של טכנולוגיית ה-UltraPixel? התשובה היא איכות התמונה – במיוחד בתנאי תאורה נמוכים. כל פיקסל מסוגל לקלוט כמות גדולה משמעותית של אור ולכן הביצועים ברגישות גבוהה אמורים להיות טובים משמעותית מכל מה שנמצא כיום במכשירים סלולאריים. גודל הפיקסל דומה במידה רבה למה שתוכלו למצוא במצלמות קומפקטיות מתקדמות דוגמת ה-G15 של קנון – לא רע בכלל אם כי חשוב לזכור כי החיישן עצמו קטן משמעותית והרזולוציה כמובן נמוכה יותר.

בכל הקשור לרזולוציה – 4 מגה פיקסל בעידן של 5,8 וגם 13 (שלא לדבר על 38 מגה פיקסל של הנוקיה) נשמע מעט מאד. אבל חשוב להבין מי קהל היעד ומה השימוש העיקרי של התמונות המצולמות. כיום מעט מאד אנשים מדפיסים תמונות המצולמות במכשירים סלולאריים ועיקר התמונות מועלות לאתרי שיתוף דוגמת פייסבוק או לכל היותר נצפות על מסכי מחשב (ללא הדחיסה וההקטנה האכזרית אותם מבצעים מרבית האתרים). אם נבחן את הרזולוציה של המסכים הזמינים כיום בשוק נגלה כי אפילו מסכי 30 אינצ’ מספקים רזולוציה מקסימאלית של כ-4 מגה פיקסל כך שמי שמצלם עם המכשיר החדש של HTC לא צריך לדאוג יותר מידי לנושא הרזולוציה.

HTC one 3

מבחינה אופטית בחרו ב-HTC בעדשת 28 מ”מ קבועה (בשווה ערך ל-35 מ”מ כמובן) בעלת צמצם מהיר יחסית f/2 (נא לא לצפות לטשטוש רקע כלשהו עם החיישן הזעיר ואורך המוקד הקצר) הכוללת 5 אלמנטים ומייצב תמונה אופטי בעל 2 צירים. מהירות הצילום המוצהרת עומדת על 8 פריימים לשנייה ועל פי HTC ניתן לצלם לא פחות מ-99 תמונות ברצף.

לפני שנעבור לצפות במספר סרטונים המציגים את המכשיר, מילה על טכנולוגיית תוכנה מעניינת אותה שילבה HTC במכשיר ומכונה Zoe (“חיים” ביוונית). הרעיון מאחורי הטכנולוגיה הוא שהחיים לא מורכבים מרגעים קבועים אלא ממקטעים. ה-HTC One מסוגלת לצלם 20 תמונות ברצף ברזולוציה מלאה היוצרות קטע וידאו בן 3 שניות. את התוצאה מציג המכשיר בגלריה כסוג של אנימציה קצרה (הרבה יותר דינאמי מאשר גלריה סטטית של תמונות בלבד) ואפשר לבחור את התמונה הטובה ביותר. ניתן גם לשתף את התוצאות שמייצרת ZOE עם חברים באמצעות קישור מיוחד אותו יוצרת האפליקציה (תקף לחודש בערך). המכשיר מאפשר גם אפשרויות עריכה מתקדמות למדי של תמונות ווידאו.

סרטון רשמי של חברת HTC המציג את התכונות המרכזיות של המכשיר

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=N9A8NnBbW_A[/youtube]

סרטון נוסף של pocketnowvideo ממסיבת העיתונאים של HTC המציג את המכשיר

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=6sWkcGT2Uvk[/youtube]

סרטון המציג את טכנולוגיית ה-ZOE על מכשיר ה-HTC One

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vK31qYYwpfk[/youtube]

פרטם נוספים ניתן למצוא באתר חברת HTC.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    21/02/2013 ב 1:30 AM

    שחכתם לכתוב שאת הרמקולים האיכותיים שבמכשיר מייצרת חברת המותג
    “Bits By DR. DRE”

    השב

  2. Avatar

    חיימי

    28/05/2013 ב 8:27 AM

    שאלה:
    האם ניתן לשחזר בפלאפון תמונות שנמחקו בטעות ?

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *