ראשי חדשות LiveLens MFT: מתאם עדשות קנון למיקרו 4/3

LiveLens MFT: מתאם עדשות קנון למיקרו 4/3

0
0

חברת redrockmicro מטקסס הכריזה לאחרונה על מתאם עדשות חכם המאפשר חיבור עדשות EF של קנון לכל מצלמה בפורמט מיקרו 4/3 (של אולימפוס ופנסוניק). המתאם החדש צפוי לשמש בעיקר צלמי וידאו רפלקסי וזאת בשל יכולתו לשלוט בצמצם.

מתאמים בין עדשות של חברות שונות לגופים של חברות אחרות אינם דבר חדש כמובן. טבעות פשוטות המאפשרות חיבור עדשות ניקון לקנון לדוגמא קיימות שנים רבות. אלא שעדשות עברו מזמן את שלב האופטיקה הבסיסית ועם התפתחות הטכנולוגיה עדשות הפכו להתקנים אלקטרוניים ודיגיטליים הכוללים מערכות שליטה בצמצם, בפוקוס ומייצבים הדורשים תקשורת דו כיוונית.

המתאם על מצלמת E-P2 של אולימפוס – מאפשר שליטה בצמצם

LiveLens MFT

מתאמים פשוטים אינם יודעים מן הסתם להעביר את המידע (והחשמל) הדרוש לפעולתן של עדשות מודרניות ולכן השימוש בהם מוגבל למדי. חברת redrockmicro מטקסס המתמחה בפיתוח וייצור אביזרים שונים לוידאו ולוידאו רפלקסי החליטה לפתח מתאם חכם אשר יאפשר שליטה על מרכיב חשוב אחד בעדשה – הצמצם.

עדשות קנון המחוברות באמצעות מתאם פשוט נותרות “תקועות” במצב בו הצמצם פתוח לחוטין – לא מצב נוח בהכרח לעבודה – וודאי לא בעת צילום וידאו. בכדי לפתור את הבעיה פיתחו ב-redrockmicro את מתאם ה-LiveLens MFT המאפשר לצלמים העושים שימוש במצלמות בפורמט מיקרו 4/3 של פנסוניק ואולימפוס לנצל עדשות קנון ולשלוט בצמצם דרך המתאם (הכולל מסך שליטה קטן וכפתורים).

המתאם על מצלמת וידאו FA100 של פנסוניק בעלת חיבור מיקרו 4/3

LiveLens MFT fa 100

ה-LiveLens MFT הוא פיתרון הנראה על פניו מתאים בעיקר לצילום וידאו עם מצלמות דוגמת ה-GH2 (או ה-FA100) של פנסוניק. זאת משום שהוא אינו מעביר חשמל למייצב התמונה או מסוגל להפעיל את מערכת הפוקוס האוטומטית (עניין חשוב פחות בצילום וידאו מקצועי שם נעשה לעיתים קרובות שימוש במערכות follow focus).

המתאם עצמו – מסך המציג את הצמצם – ניתן לשליטה עדינה (עד 1/3 סטופ)

LiveLens MFT adapter

ה-LiveLens MFT אמור להתאים למרבית עדשות קנון (וכפי הנראה גם עדשות צד שלישי תואמות – אך הדבר לא ברור לגמרי בשלב זה), אם כי ישנם יוצאים מן הכלל המפורטים באתר החברה והוא מופעל באמצעות סוללת 9V.

סרטון המחשה קצר של חברת redrockmicro

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0CwxRbH35R8[/youtube]

המחיר עשוי להראות לא זול למשתמשים רבים: 442 דולר (מחיר “היכרות” זמני) או 487 דולר (מחיר רשמי בהמשך). פרטים נוספים ורכישה באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *