ראשי מגזין תם עידן: חברת הדר (יבואנית ניקון) נסגרת

תם עידן: חברת הדר (יבואנית ניקון) נסגרת

9
0

במשך יותר מחמישה עשורים הייתה חברת הדר היבואנית הרשמית של חברת ניקון לישראל אך לא עוד.

חברת הדר שנפתחה בשנת 1964 ייצגה את המותג ניקון (יחד עם שורה של מוצרי צילום אחרים) מאז הקמתה. החל מאמצע דצמבר 2019 עבר היבוא הרשמי לידיה של חברת קאמרה וחברת הדר תיסגר (עניין שיימשך זמן מה בין השאר בשל הצורך לדאוג לתיקוני תקלות למצלמות שנמסרו בטרם הסגירה).

הדר – 56 שנות שירות

Hadar 1

בנימה אישית נאמר כי צר לנו לראות חברה כה וותיקה בתחום הצילום סוגרת את שעריה אחרי ששירתה אלפים רבים של לקוחות לאורך השנים ונוכל רק לקוות שעם תחילתו של העשור החדש תחום הצילום יצליח לחזור (ולו חלקית) לעצמו.

ההודעה הרשמית שנמסרה לנו מחברת הדר:

שלום רב,

אחרי עשרות שנים (מאז 1964) של שרות בהפצת מוצרי צילום NIKON בישראל, יבוא של אלפי מצלמות NIKON, עדשות ומוצרי צילום אחרים ושל מתן שרות תיקונים ותמיכה לחובבי צילום וצלמים מקצועיים בישראל, הדר סוכנויות לצרכי צילום בע”מ החליטה להפסיק את פעילות החברה. 

NIKON EUROPE BV שמקום מושבה באמסטרדם החליטה למנות את פוטו סטודיו ניסים בע”מ שהינה חלק מקבוצת H4 שנוסדה ב 1952 כמפיץ החדש של NIKON בישראל והיא תתחיל לפעול בתפקיד זה החל מה-16.12.2019.

פוטו סטודיו ניסים בע”מ הידועה גם בשם המסחרי שלה: “קאמרה” תהיה אחראית לכל פעילויות היבוא, המכירות והשרות לאחר המכירה ותיקח על עצמה את מחויבויות האחריות הקיימות של הדר. 

תיקונים הנמצאים בתהליך יושלמו במרכז השרות של “הדר”, תיקונים חדשים יטופלו ע”י פוטו סטודיו ניסים בע”מ.

 אנו מאחלים ל”קאמרה” הצלחה בהפצה ומתן שרות למוצרי NIKON.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

9 תגובות

  1. Avatar

    תמיר יגאל

    06/01/2020 ב 6:57 PM

    קודם פוטו פילם ועכשיו הדר, נגמר לי האוויר, עצוב

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    06/01/2020 ב 7:06 PM

    אכן (והיו עוד כמה וכמה חנויות שנסגרו בדרך). תחום הצילום לא מה שהיה פעם – מעטים יצליחו לשרוד.

    השב

  3. Avatar

    בן

    07/01/2020 ב 12:21 PM

    רציתי לסייג, תחום הצילום לא בירידה אלה בעליה מטורפת. מצלמים בכל שנה יותר תמונות ממה צילמו במשך כל שנות קיום תחום הצילום… העניין הוא השוק של המצלמות נפגע בעקבות הסלולר. אדם ממוצע לדוגמה, שיוצא לטיול לא רואה צורך במצלמה מעבר למה שיש לו בסלולר. חברות כמו ניקון צריכות לתפוס צד טכנולוגי אם הם רוצות להשאר רלוונטיות ולא לגמור כמו נוקייה. לניקון לדוגמה יש מיתוג מאוד חזק כצילום איכותי ומקצועי. הם צרכים לחשוב בכיוונים של שיתוף פעולה עם חברות סלולר לייצור טלפון עם מצלמה איכותית יותר ברמת הטכנולוגיה שזה אומר גם חומרה וגם תוכנה, להכנס לתחום של בינה מלאכותית בכל הנושא של הצילום עצמו ועריכת התמונות אחרכך… זה יהיה מענה לצרכים שיש כרגע בשוק.

    השב

  4. Avatar

    דב

    20/02/2020 ב 12:08 PM

    בשעה טובה. בחיים לא פגשתי חברה עם שירות גרוע יותר. ברוך שפטרנו

    השב

  5. Avatar

    יובל בריל

    07/03/2020 ב 4:08 PM

    הלם מוחלט.

    אולי אפשר לומר שגדלתי על ברכי פוטו הדר ומעולם לא היתה לי בעית שרות כלשהי.
    תמיד מדוייקים, אמינים שזה נדיר, עוד משהו בישראל שלי שגווע באחת.

    השב

  6. Avatar

    אורנה טימן

    23/04/2020 ב 1:41 AM

    לקוחה מרוצה שנים, כולל המצלמה המקצועית הראשונה. כמה עצוב

    השב

  7. Avatar

    עמי חסון

    09/06/2020 ב 4:42 PM

    התגובה מעט מאוחרת ובכל זאת מבקש לציין שעבדתי שנים רבות עם חברת הדר [מנהלים ועובדים] גם כמארגן של תערוכות “פוטומיקס” [1979 -2001] שהתחילו בקטן במה שכונה אז מרכז הטקסטיל ועברו מהר לגני התערוכה על שטח של שני אולמות ענק. חברת הדר תמיד הייתה עוגן מרכזי בתערוכות ובימי העיון הנלווים, מנהליה התאפיינו ביושרה במקצועיות ומהמעט שיכולתי להתרשם הם היו ביחסים מעולים עם ניקון העולמית. במקביל הייתי גם לקוח כמעט אנונימי עד לסגירתם שרכש מצלמות, עדשות וכיו”ב וגם כאן היחס והמקצוענות היו בטופ. מבחינה מסוימת , הדר מייצגת את העולם הישן בו מילה הייתה מילה ומרבית מהעסקאות נעשו בין אנשים שהכירו והמליצו אישית. אין לי ספק כי רבים מלקוחות ניקון בישראל העריכו מאוד את החברה עובדיה ומנהליה.

    השב

    • Avatar

      עמי חסון

      09/06/2020 ב 4:56 PM

      [טעות בהקלדה צ”ל 1987 ולא 1979]

      השב

  8. Avatar

    עמי חסון

    09/06/2020 ב 4:57 PM

    [טעות בהקלדה צ”ל 1086 ולא 1979]

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *