ראשי מגזין 5 שימושים לקפא עבור צלמים

5 שימושים לקפא עבור צלמים

0
0

קפא או לוח מוקצף כפי שנהוג לכנותו במקומותינו הוא אחד החומרים הזולים אך השימושיים ביותר עבור צלמים – הן בוידאו והן בסטילס. כמות היישומים של החומר הפשוט הזה היא כמעט אין סופית. הסרטון אותו אנו מביאים היום מפרט 5 שימושים נפוצים.

הצלם ואיש הוידאו האמריקני Caleb Pike (מאתר האינטרנט DSLR Video Shooter) פרסם לאחרונה סרטון קצר המדגים 5 שימושים נפוצים של קפא – שימו לב שאף שהשימוש בקפא לבנה נפוץ יותר גם לקפא שחורה (ובמידה מסויימת אם תמצאו אז גם קפא אפורה) יש שימושים. פרט טריביה מעניין – את הקפא פיתחה לא אחרת מאשר חברת Monsanto (כן, כן אותה ענקית חקלאות שכולם אוהבים לשנוא) בשנת 1957 תחת שם המותג “Fome-Cor” – מאז המוצר הפך להיות נפוץ בכל העולם ומיוצר על ידי מגוון רחב של יצרניות ונמכר במחירים זולים למדי, בגדלים, בעוביים ובצבעים שונים.

בלי להתמהמה יותר מידי הבא ניגש לחמשת השימושים  עליהם מדבר Pike בסרטון (ראו בהמשך):

  1. קפא כמילוי תאורה – בדומה לרפלקטור קפא יכולה לשמש בכדי להחזיר אור משני ולמלא אזורים חשוכים בתמונה – בין אם מדובר במצולמת או מצולמת או באובייקט (קאפות מאד נפוצות בצילום מוצרים ומזון).
  2. קפא כמחזיר אור – בדיוק כשם שהיא יכולה לשמש למילוי אזורים חשוכים בתמונה היא יכולה לשמש גם כאמצעי זול ופשוט ליצירת תאורה לא ישירה רכה – ניתן בקלות ליצור באמצעות קפא “קופסאות תאורה” שלמות או חלקיות בעלות אפסית ולכוון את התאורה באופן כזה שהיא תוחזר ולא תגיע ישירות לאובייקט המצולם (וכך לקבל תאורה רכה הרבה יותר וגם מקור או גדול בהרבה (גדול תיאורטית כגודל הקפא בה תשתמשו).
  3. שימוש בקפא כ”flag” – למי שלא מכיר flag הוא אמצעי לחסימת האור – ניתן להשתמש בקפא שחורה בחכדי “לעצב את האור” בפריים – למנוע מתאורה להגיע לאזור מסוים ולייצר תאורה פחות שטוחה.
  4. שימוש כרקע – בעיקר למוצרים ומזון ניתן להשתמש בקפא לבנה או שחורה כרקע זול ופשוט. אם אתה רוצים לעשות אותו מעט יותר מעניין ניתן להאיר את המרכז של קפא לבנה ולקבל vignette מעניין או להשתמש ב”עוגיות” (ראו סעיף הבא).
  5. שימוש בקפא ליצירת עוגיות – שימוש מעט פחות מוכר אולי אבל עדיין נפוץ למדי הוא שימוש בקפא ליצירת “עוגיות” או שבלונות תאורה. חותכים צורות בתוך הקפא ומאירים דרכן עם תאורה – התוצאה – תאורה עם “מרקם” או דפוס ייחודי (ממש כמו שבלונת אור) בהן ניתן להשתמש בדרך כלל עבור קבלת רקע מעניין יותר – שימושי כמעט בכל סוגי הצילום – ממוצרים ועד הפקות קולנוע.

5 שימושים אפקטיביים לקפא – סרטון

אהבתם? יש לכם שימושים אחרים לקפא בתחום הצילום והוידאו – שתפו איתנו בתגובות ובעמוד הפייסבוק שלנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *