ראשי מגזין Mark Seliger: מארח את הצלם Platon

Mark Seliger: מארח את הצלם Platon

0
0

הצלם Mark Seliger ערך לאחרונה ראיון מצולם במספר חלקים עם הצלם הבריטי Platon, אחד הצלמים הבולטים של העיתון New Yorker הידוע בין השאר בשל סדרות הצילומים שלו העוסקות במנהיגים בינלאומיים. יחד איתם ישב בראיון שחקן הקולנוע Dylan McDermott (המוכר בין השאר מן הסדרה “הפרקליטים”  עליה קיבל את גלובוס הזהב) אשר התגלה כצלם חובב פעיל ביותר.

הצלם הבריטי Platon נולד בבריטניה אך גדל דווקא ביוון. הוא למד צילום ב-Royal College of Art ועבר להתגורר ולעבוד בניו יורק שם התפרסם בזכות פורטרטים רבי עוצמה אותם צילם של דמויות ידועות וגם לא מעט פוליטיקאים בינלאומיים ביניהם ולדימיר פוטין נשיא רוסיה כיום אותו צילם Platon ב-2007 לתמונת השער של המגזין TIme (תמונה אשר זיכתה אותו גם בפרס ראשון בתחרות ה-World Press Photo).

הצאר (קרדיט: Platon)

Putin Platon

מאז שנת 2008 עובד Platon עם העיתון New Yorker שם הזדמן לו לצלם שורה של דמויות מפורסמות (בינהן גם הנשיא אובמה) אך גם דמויות מוכרות פחות ופרויקטים העוסקים בנושאים חברתיים ואנושיים שונים. בשנת 2004 פרסם Platon את ספרו הראשון Platon’s Republic ובשנה שעברה פרסם ספר מקיף של עבודותיו עם מנהיגי עולם ובינהם אחמדינג’ד, הוגו צ’אבז, נתניהו, קדאפי ואחרים (תחת השם Power: Portraits of World Leaders).

קלינטון ו”החבילה” (קרדיט: Platon)

Clinton Platon

הצלם Mark Seliger ניהל בחודש שעבר ראיון עם Platon בערוץ המקוון Reserve Channel ממנו אנו מביאים היום את החלק הראשון. בראיון תוכלו לזהות כאמור גם דמות מוכרת – Dylan McDermott – שחקן הקולנוע והטלויזיה האמריקני אשר מתגלה בראיון כצלם שאין לו במה להתבייש.

ברלוסקוני – יודע משהו שאנחנו לא? (צילום: Platon)

berlusconi Platon

Platon בראיון – הגבריות של קלינטון, קדאפי ושומרות הראש ועוד

לאתר של Platon, ולסדרת תמונות המנהיגים שלו באתר The New Yorker (מומלץ מאד להקשיב לקטעי ההקלטה הקצרים בהם מדבר Platon על כל צילום – משעשעות במיוחד אמירותיו לגבי נתניהו ואחמדינג’ד).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • bibi ahmedinjad closeup

    המלצת צפיה: Platon

    מוקדם יותר השנה העמידה נטפליקס את הסדרה הדוקומנטרית המסקרנת שלה Abstract: The Art of Desig…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *