ראשי מגזין Eric Curry: לצייר מפציץ באור

Eric Curry: לצייר מפציץ באור

2
0

Eric Curry הוא צלם תעשייתי מלוס אנג’לס המתמחה בטכניקת הצילום באור. באמצעות חשיפות ארוכות בחשיכה והארת עצמים בפנס הוא מצליח להחיות תמונה בצורה ייחודית ההופכת אותה מחד מימדית לבעלת נפח ואופי ציורי מהפנט.

טכניקת הציור באור (Painting with Light) היא תחום צילומי וותיק מאד. את שורשיה ניתן לאתר עוד בראשית המאה שעברה לצלם Frank Gilbreth אשר השתמש בה עוד ב-1914 כשיטה לשיפור הפרודוקטיביות של עובדי ייצור. במהלך המאה ה-20 שורה ארוכה של אומנים השתמשו ופיתחו את טכניקת הציור באור. אחד המפורסמים שבהם היה לא אחר מאשר הצייר מאן ריי (Man Ray) אשר ניסה כוחו גם בצילום (עצמי) באור באמצע שנות ה-30 (עוד צלמים אשר קידמו את הטכניקה ומידע נוסף ניתן למצוא באתר המענין הבא).

צוללת זעירה (צילום: Eric Curry)

Eric Curry 3

אם לחזור ל-Eric Curry, הפרויקט אותו אנו מציגים היום הוא אחד מבין סדרה של פרויקטים מסקרנים שלו אשר נעשו בטכניקה של צילום באור (עליה הוא מדבר בין השאר בראיון אותו נתן באתר חברת קנון). במסגרת הפרויקט צילם Curry מפציץ B-25 ממלחמת העולם השנייה (16 מפציצים מדגם זה השתתפו בהתקפה המפורסמת ברשות הקולונל ג’יימס דוליטל על העיר טוקיו בתגובה על ההתקפה היפנית על פרל הארבור, והחזירו משהו מן הכבוד האמריקני האבוד באחת מתקופות השפל הקשות במלחמה). המפציץ אשר נרכש לפני כשלושים שנה על ידי אספן פרטי נשמר על ידו ומתוחזק במצב טיסה ו-Curry תיכנן צילום ייחודי אשר יוציא ממנו אית המיטב.

צוות צלילה לעומק רב (צילום: Eric Curry)

Eric Curry 2

תהליך הצילום היה ארוך ומורכב למדי. Curry תיכנן בקפידה הארה באמצעות פנס של אזורים שונים בפריים כאשר כל אחד מהם צולם (לעיתים קרובות מספר רב של פעמים בכדי להגיע לתוצאה הרצויה). משך החשיפות עמד על כ-10 שניות לערך בכל פעם בהם הסתובב Curry עם פנס והאיר את האזורים הרלוונטיים. אלא שהעבודה האמיתית איננה ביום הצילום (או במקרה של Curry, ליל הצילום), אלא בימים הרבים של העבודה לחיבור התמונות במחשב מאוחר יותר (Curry הודה בראיון כי מדובר בלמעלה מ-50 שעות עבודה בממוצע לתמונה).

פרויקט ה-B-25 (צילום: Eric Curry)

Eric Curry 1

Eric Curry מספר ומדגים צילום באור בפרויקט צילום ה-B-25

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=efDH6xSg4P0[/youtube]

מידע נוסף ניתן למצוא באתר של Eric Curry.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

2 תגובות

  1. Avatar

    יוני מונין

    10/10/2011 ב 11:11 PM

    כתבה מעניינת.
    חברים, בדיקה מהירה בוויקיפדיה מגלה שהמפציץ שהטיל את הפצצה על הירושימה היה B29 (ארבעה מנועים).

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/10/2011 ב 2:19 AM

    צודק לחלוטין (היה בראש B-29 ולא B-25 – לפעמים כותבים מה שרוצים ולא מה שאמורים) – יתוקן מיד.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *