ראשי מגזין זכויות הצלם מצלמה בראש טוב

מצלמה בראש טוב

0
0

עד לאן יגיעו אומנים בשם אומנותם? ככל שהדבר נוגע לוואפה בילאל, פרופסור לצילום, עירקי במוצאו המתגורר בארה”ב – התשובה היא רחוק מאד. הפרופסור מתכנן להשתיל בראשו מצלמה זעירה אשר תתעד בכל דקה תמונה אשר תועבר בשידור ישיר למוזיאון בקטר אשר הזמין את “התערוכה” המוזרה.

בילאל הינו פרופסור לצילום באוניברסיטת ניו יורק ועם היוודע דבר הפרויקט בקמפוס התחוללה סערה לא מבוטלת. סטודנטים ומרצים העלו שאלות בדבר פרטיותם ולאחר דיונים ממושכים נקבע כי יותר לפרופסור להמשיך וללמד כל עוד ידאג לכבות או לכסות את המצלמה בזמן הימצאותו בקמפוס. בזמנו הפרטי ומחוץ לגבולות הקמפוס אין מניעה כי ימשיך בפרויקט (לא ברור מה יקרה כשירצה לנוע ברכבת התחתית, לעלות על טיסה, להיכנס לבנק או לפעול בכל שטח אשר באופן רגיל הצילום בו מסיבות של אבטחה אסור).

בידיעה שפורסמה בנושא במגזין ה-Wall Street Journal לא נמסר היכן בדיוק תותקן המצלמה בראשו של בילאל, מה תהיה הרזולוציה בה יועברו התמונות ולכמה זמן מתוכנן הפרויקט (עניין העשוי להיות מוגבל בין השאר על ידי זמן הסוללה שבמצלמה).

הפרויקט מעלה שוב שאלות הנוגעות לזכויות הצלם (והמצולם) בעיקר כאשר מדובר על מצלמה אשר עשויה להימצא בכל מקום (אפילו בשירותים ציבוריים).

אגב, הפרויקט הנוכחי רחוק מלהיות הפרובוקציה היחידה של פרופסור בילאל. ב-2007 העלה בילאל תערוכה בה כלא עצמו בגלריה בשיקגו והזמין גולשים לירות בו דרך האינטרנט באמצעות רובה כדורי צבע. ב-2008 הציג פרויקט במסגרתו שינה משחק מחשב קיים להציג את דמותו כמחבל מתאבד הרודף אחר הנשיא ג’ורג’ בוש. מיותר לציין שהפרויקט עורר גלי מחאה חריפים ותביעות משפטיות.

הפרויקט הנוכחי של בילאל המכונה 3rdi צפוי לצאת לדרך בעוד כשלושה שבועות מידע נוסף על מעלליו של בילאל ניתן למצוא בבלוג שלו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב זכויות הצלם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *