ראשי ביקורות\סקירות ניקון D7200 מול ניקון D7100 – ביקורת

ניקון D7200 מול ניקון D7100 – ביקורת

0
0

לפני מספר שבועות קיבלנו לידינו את הניקון D7200 וזמן קצר לאחר מכן יצאנו איתה לברלין לשבוע מקיף במיוחד של צילומים ובדיקות שהמשיכו גם לאחר שובנו לארץ. המטרה שלנו הייתה לראות עד כמה שופרה המצלמה ביחס לדגם ה-D7100 בו אנו עושים שימוש מזה למעלה משנתיים – התוצאות לפניכם.

נפתח במעט רקע. קצת יותר משנתיים אחרי שהוכרזה ה-D7100, הכריזה ניקון על היורשת במרץ השנה. על הנייר מדובר בשדרוג מינורי באופן יחסי (בטח ביחס לשדרוג לו זכינו עם הכרזתה של הניקון D7100 ועוד לפני כן ה-D7000) אך כפי שתראו בהמשך הסקירה הנוכחית, מה שנראה מינורי באופן יחסי על הנייר כולל בתוכו בכל זאת לא מעט שיפורים משמעותיים למדי שהופכים את ה-D7200 למצלמת רפלקס עדכנית ורבת עוצמה.

לנו יש נקודת מבט ייחודית על ה-D7200 וזאת משום שהמצלמה המרכזית עימה אנו עובדים בשנתיים האחרונות לערך היא ה-D7100 (והיא גם המצלמה מולה מתבצעות מרבית ההשוואות באתר ובאתר הבת שלנו). לפיכך היכרותנו עם ה-D7100 היא מעמיקה מאד ויש מעט תכונות במצלמה שלא התנסנו בהן בשלב כזה או אחר ואנו מכירים את ביצועי המצלמה מעשרות אלפי תמונות ומאות רבות של סרטונים (כל הסרטונים באתר הבת שלנו כמעט צולמו באמצעותה בשנתיים האחרונות).

הניקון D7200 והניקון D7100

DSC_0010

לפני שניגש לביקורת ולהשוואה עצמה, חשוב לנו להביא את המפרט הכללי (היבש אם תרצו) של ה-D7200 ובהמשך נדון גם במה שאינו מפורט בהכרח בהדגשה על ידי ניקון ועבר שינוי אותו גילינו במהלך הביקורת (והוא כולל כמה נקודות מעניינות למדי):

  • חיישן APS-C בן 24 מגה פיקסל (ללא פילטר AA).
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (1.2 מליון נקודות).
  • עינית בעלת הגדלה של 0.94x וכיסוי של 100%.
  • צילום רצף:  6 פריימים לשנייה (7 במצב רופ 1.3X).
  • מהירות תריס: 30-1/8000 שנייה.
  • חיי תריס: 150 אלף הקלקות.
  • אחסון: שני כרטיסי SD.

אז מה חדש ב-D7200?

  • מעבד EXPEED 4 חדש (מאפשר רגישות משופרת ויכולת צילום וידאו בקצב גבוה יותר).
  • שיפור בגודל החוצץ – אנו נבחן עד כמה משמעותי בהמשך הכתבה.
  • רגישות: 100-25,600  ISO  – שני סטופים יותר מה-D7100 (עם הרחבה עד ל-102,400 ISO – אם כי שתי ההרחבות הן בשחור לבן בלבד), בפועל נראה את השיפור בהמשך.
  • מערכת פוקוס משופרת (אף שמספר הנקודות והנקודות המוצלבות נשאר זהה 51 ו-15 בהתאמה – ניקון מוסרת כי הרגישות של המערכת בעיקר בתאורה נמוכה שופרה ועומדת עתה על מינוס 3EV במקום מינוס 2EV ב-D7100).
  • שיפורים בתחום הוידאו – צילום ב-1080p עד 60p – אם כי במצב קרופ 1.3X בלבד (ב-D7100 היה ניתן לצלם עד 30p). הוספת מצבי צילום וידאו – כולל מצב flat (ותכונות נוספות הקיימות בדגמים המתקדמים יותר של החברה).
  • המצלמה מאפשרת גם AUTO ISO בוידאו – מצב המאפשר לקבוע את הצמצם ומהירות התריס ולתת למצלמה לשנות בעצמה את הרגישות בהתאם לשינויי התאורה בזמן הצילום.
  • WIFI/NFC מובנים במצלמה (בדומה ל-D5500).
  • מצב טיימלפס אינסופי (אפשרות צילום עד 9999 תמונות) המאפשר גם הרכבה אוטומטית של הסרטון המוגמר במצלמה.
  • חיי סוללה: 1100 תמונות (לעומת 950 ב-D7100), הסוללה עצמה נותרה זהה – EN-EL15.

עבור אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid ערכנו במקביל ביקורת מקיפה וסרטון וידאו (את הביקורת ניתן לקרוא כאן), להלן הסרטון:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bX3C_c9PI48[/youtube]

מבנה ארגונומיה ותפעול

בדומה לכל מצלמות הרפלקס של ניקון (כולל הדגמים הבסיסיים ביותר) גם ה-D7200 בנויה מצויין, ללא חלקים רופפים או בעיתיים ובמיוחד ללא התחושה “הצעצועית” שאנו מקבלים מחלק מן המצלמות של כמה מן היצרניות של מצלמות חסרות מראה (אהמ… אולימפוס).

מבחינה חיצונית ה-D7200 זהה כמעט בכל דבר ל-D7100. למעשה פרט לשם הדגם ולציון ה-NFC/WIFI על גוף המצלמה אין כל דרך להבדיל בין ה-D7100 ל-D7200. זה אולי נשמע מאכזב אבל בפועל יש לנו מעט מאד דברים רעים לומר על הארגונומיה הכללית של המצלמה ולכן לא מפתיע שניקון בחרה שלא לשנותה (אין ספק שהדבר חוסך גם עלויות ייצור מסוימות לחברה).

דבר אחד בכל זאת המשיך להציק לנו מעט בעיצוב של ה-D7200, ממש כמו ב-D7100 גם כאן החוגה השמאלית כוללת למעשה זוג חוגות המוצבות זו מעל זו. כל חוגה כוללת נעילה כאשר החוגה התחתונה כוללת כפתור נעילה קטן ולא נוח במיוחד שמקשה מאד על סיבוב בוודאי ביד אחת. אנו מקווים כי ניקון תמצא פיתרון אחר לחוגה זו ולמנגנון הנעילה שלה בדגמים הבאים.

נקודה חשובה הנוגעת לממשק והיא בעיננו אחד השינויים המרכזיים שניקון לא מרבה לדבר עליהם אבל הוא חשוב ביותר – המסך העליון של המצלמה. מסך הנתונים העליון ב-D7100 פועל היטב אבל חסר לנו בו מד החשיפה (כן אנו יודעים אפילו נציגי היבואנית התפלאו שהמד חסר ב-D7100, אבל כמשתמשים וותיקים של המצלמה אנו מכירים את המגבלה הזאת מזה זמן רב). ניקון הקשיבה למשתמשים והוספיה בצעד מבורך מאד מד חשיפה ב-D7200 במסך העליון. מעבר לכך היא שינתה לחלוטין את הממשק במסך העליון וכעת המספרים מוצגים באופן גדול ובולט הרבה יותר – בהחלט נוח (אם כי דורש התרגלות מסוימת).

מספרים גדולים יותר ומד חשיפה (מסומן בחץ) במסך העליון של ה-D7200 – שיפור משמעותי ופחות מוכר

DSC_0016

עוד שינוי חביב הנוגע לשימושיות של המצלמה התגלה לנו במקרה – כאשר לוחצים על הכפתורים בצידי המסך (WB/QUAL/ISO) מופיעים תפריטים צבעוניים חביבים על המסך המאפשרים לשנות את המצבים ולראות את הבחירה (ב-D7100 השינוי הופיע במסך העליון בלבד והמסך הראשי נותר שחור – חביב). אנו היינו שמחים לאפשרות הגדרה בה מסך ה-INFO היה נותר מוצג קבוע כל העת – בדומה לקורה בסדרת ה-D5XXX – הדבר נוח במצבי צילום מסויימים. אגב, תפריט ה-INFO עצמו שונה ב-D7200 (אנו לא הספקנו להתרגל אליו בכדי לומר אם השינוי הוא בהכרח חיובי).

מעבר לכך ישנם לא מעט תוספות לתפריטים של המצלמה (אנו ניגע בנושא תפריט הוידאו בהמשך), החל מדברים מובנים מאליהם כמו הוספת סעיפי תפריט NFC ו-WIFI מפורט יותר וכלה בתוספות משמעתיות יותר לתפריט ה-Custom Setting Menu אשר הפך נרחב עוד יותר ב-D7200 (קיים אגב הבדל אדיר בין סדרת ה-D7XXX לסדרת ה-D5XXX בתפריט זה והמצלמה מאפשרת הרבה מאד יכולות שלא קיימות בסדרות הנמוכות, אף שדגמים גבוהים יותר דוגמת ה-D8XX כוללים יותר אפשרויות, מרביתן לא באמת חיוניות פרט למקריפ נדירים אפילו לצלמים מקצועיים).

WIFI מובנה – האפליקציה עדיין מוגבלת מאד

DSC_0011

ביצועים

חיי סוללה – על הנייר ה-D7200 אמורה לספק כ-150 תמונות יותר בין הטענות. המצלמה לא הייתה בידינו זמן רב מספיק בכדי לקבוע האם נתון זה מדוייק אבל מן ההתנסות שלנו המצלמה מסוגלת לצלם הרבה יותר מיום שלם גם בצילום אינטנסיבי מאד (ללא ספק אחד היתרונות של מצלמות רפלקס על פני מצלמות חסרות מראה כיום). במקרה של צילום וידאו אינטנסיבי אנו ממליצים כמו תמיד על סוללה נוספת בכל מקרה.

אותה סוללה – ביצועים משופרים

DSC_0013

חוצץ – אחת המגבלות המרכזיות של ה-D7100 הייתה החוצץ המצומצם של המצלמה שאפשר לה לצלם כמות קטנה יחסית של תמונות ברצף. אנו חייבים להודות שעל אף שמדובר במגבלה לא מבוטלת, אנו מעולם לא חשנו כי היא פגמה בשימושיות של ה-D7100 מעבר למקרים קיצוניים. כך או כך ערכנו בחינה מעמיקה והשוואתית של החוצץ בין שתי המצלמות והינה מסקנותינו:

  • 14bit RAW+JPEG – D7100 – 5 , D7200 – 13.
  • 12bit RAW+JPEG – 6 , D7200 – 18.
  • 14bit RAW – 6 , D7200 – 22.
  • 12bit RAW – 7 , D7200 – 39.
  • JPEG Fine – 8 , D7200 – 100.

כפי שניתן לראות מדובר בהבדל משמעותי ביותר (פי 3 לכל הפחות ולפחות במקרה של צילום JPEG פי 10 ויותר).

רגישות – ללא ספק אחד המבחנים המסקרנים ביותר נוגע לשיפור ברגישות המצלמה. אף שהרזולוציה נותרה זהה (כמעט) , נראה כי החיישן ב-D7200 הוא לכל הפחות גרסה מעודכנת של חיישן הטושיבה המצוי ב-D7200. בנוסף ניקון עדכנה את המעבד (EXPEED 4) לו יכולות משופרות ביחס לדגם הקודם המצוי ב-D7100. הינה התוצאות שקיבלנו הבדיקות בוצעו עם אותה העדשה – 50 מ”מ f/1.8, באותו צמצם (f/8), ללא NR, על חצובה עם טיימר.

ISO 100 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

ISO100

ISO 800 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)ISO800ISO 1600 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

ISO1600ISO 1600 – רעש (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

iso1600-noiseISO 3200 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

ISO3200ISO 3200 – רעש (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

ISO3200-NOISEISO 6400 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

iso6400ISO 6400 – רעש (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

ISO6400-NOISEISO 12800 (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

iso12800ISO 12800 -רעש (ניקון D7200 מימין, ניקון D7100 משמאל)

 

iso12800-noise

אנו ממליצים ללחוץ על התמונות להגדלה (כולן קרופים של 100%). בגדול ניתן לדעתנו לראות בבירור כי:

  1. ל-D7200 חדות עדיפה (ברור כבר ב-ISO בסיס).
  2. ל-D7200 צבעים “חיים” (vibrant) יותר.
  3. עד ISO 1600 שתי המצלמות מתפקדות בצורה מצויינת אך שם מתחיל ההבדל להתבהר.
  4. מעל ISO 1600 ה-D7100 הופכת גבולית עד לא שמישה (לטעמנו לפחות), ה-D7200 שמישה לפחות סטופ אחד יותר.
  5. ב-ISO 6400 ה-D7100 כבר לא שימושית כלל (גם ה-D7200 לטעמנו איננה שימושית פרט אולי לתמונות קטנות לרשת). לא היינו משתמשים באף אחת מהמצלמות מעבר לכך.

מערכת פוקוס – כפי שניתן לראות בסרטון שצילמנו למעלה, מערכת הפוקוס של ה-D7200 תפקדה בצורה טובה אם כי בניסוי שלנו לא הצלחנו לראות שיפור משמעותי כלשהו אל מול ה-D7100 בתנאי תאורה נמוכים (או אחרים). אנו חייבים להודות שהעניין עשוי להיות תלוי לא מעט גם בעדשה בה השתמשנו (במקרה זה ה-105 מ”מ מאקרו של ניקון) אז קחו בדיקה זאת כמקרה יחיד, בכל מקרה ביצועי הפוקוס טובים בהחלט ברוב המצבים בשתי המצלמות (ב-D810 אגב ראינו שיפור מורגש יותר בנושא הפוקוס כאשר בחנו את המצלמה מוקדם יותר השנה).

וידאו

וידאו אינו תחום ההתמחות המרכזי שלנו (וגם לא של ניקון אגב), אך מכיוון שבשנתיים האחרונות אנו מפיקים על בסיס קבוע סרטוני ביקורת עבור אתר הבת שלנו בשפה האנגלית LensVid – רובם מצולמים באמצעות ה-D7100, למדנו להכיר לעומק את יכולות הוידאו של המצלמה. אותנו הפתיעה במיוחד השיפור באיכות התמונה בוידאו ובעיקר היכולת לטפס למעלה ברגישות (ההבדל בין המצלמות לדעתנו גדול/מורגש אף יותר מבצילום סטילס). מעבר לכך קיים עוד הבדל משמעותי אחד – תפריט ייעודי לוידאו – התפריט מרכז את כל ההגדרות שנועדו לצילום וידאו ולא היה קיים בנפרד ב-D7100 (הוא היה תפריט נוסף בתוך תפריט ה-shooting menu הכללי). לתפריט החדש נוספו גם יכולות שלא היו קיימות ב-D7100, כולל שליטה ייעודית ברגישות בוידאו ועוד מספר תכונות מעניינות אחרות.

נקודה אחרונה שגילינו ממש במקרה – בעת צילום וידאו – ל-D7200 יש מצב המאפשר הצגת היסטוגרמה חיה (live-histogram) על המסך בעת לחיצה על כפתור ה-Info (לו כידוע מספר מצבים, כולל מד אופק, תצוגת נתונים ועוד), מצב זה לא קיים ב-D7100 ועשוי להיות שימושי לחלק מצלמי הוידאו.

בברלין הזדמן לנו לצלם 3 דוגמאות ליכולות הוידאו של ה-D7200, ביום, בערב ובלילה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tjxYd6w9xiI[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-P5o0I-izX8[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5CjXdxqnARA[/youtube]

סיכום

כפי שכתבנו בפתיחה, ה-D7200 היא לא מצלמה פורצת דרך. היא אפילו לא שדרוג דרמטי כפי שהיו שתי קודמותיה, ובכל זאת היא הצליחה להפתיע אותנו עם שורה של שיפורים קטנים אך מועילים שניקון מסיבות כאלו ואחרות לא טרחה לפרסם (פרט לשיפורים המוכרים יותר הנוגעים לחוצץ, סוללה ולרגישות). נראה שב-D7200 ניקון פשוט הקשיבה למשתמשים הקיימים ויישמה (לפחות חלק) מן התלונות שקיבלה בכדי להפוך את המצלמה לכלי אפקטיבי יותר לצלם המתקדם.

ניקון D7200 – ה-All Around המומלצת ביותר בקטגוריית ה-APS-C

DSC_0020

כאשר אנו מדברים על המלצת קנייה אנו רוצים להתייחס לשלוש קבוצות של צלמים:

1. בעלים של מצלמות ניקון D7100 קיימות – השאלה כאן היא האם לשדרג או לא לשדרג. זאת היא שאלה מורכבת שכן השיקולים של כל צלם עשויים להיות שונים. עבורנו לפחות השדרוג אינו גדול מספיק בכדי להיות מוצדק (מה גם שאנו מעוניינים להתקדם למצלמה בעלת יכולות צילום וידאו ב-4K הצפויות בדור הבא של מצלמות ניקון, ואולי גם קצב צילום סטילס גבוה יותר הצפוי במחליפתה העתידית של ה-D300S כאשר זאת תגיע סוף סוף לשוק בחודשים הקרובים ככל הנראה). עבור צלמים אחרים השיפור באיכות התמונה (בהחלט מורגש), השיפור בוידאו (כנ”ל) והשיפורים המינוריים (אך השימושיים למדי) בממשק עשויים דווקא להטות את הכף לטובת שדרוג.

2. צלמים בעלי מצלמות בסיסיות יותר – מי שמגיע ממצלמות בסיסיות יותר (בין אם של ניקון או של חברות אחרות) צפויים לזכות לקפיצה משמעותית מאד ביכולות – הן מבחינת איכות התמונה (ה-D7200 היא כיום מצלמת הרפלקס APS-C האיכותית בשוק – והמצלמה האיכותית ביותר שאיננה מצלמת FF אותה בדקנו), והן מבחינת יכולות באופן כללי (פרט אולי לנושא הוידאו בו ניקון עדיין מפגרת אחרי לא מעט יצרניות אם כי בהחלט יש שיפור כפי שראינו).

3. צלמים מתחילים – עבור מי שזה עתה נכנס לתחום הצילום בצורה רצינית ולא התנסה עד כה בצילום במצלמה רצינית ה-D7200 עשויה במבט ראשון (ובהתנסות ראשונה) להיות over kill. אין זה אומר שהיא לא יכולה לשמש גם צלמים מתחילים (בהחלט ניתן לצלם איתה גם במצב אוטומטי או במצב P ולהוציא תוצאות מעולות) אך מדובר לדעתנו במידה רבה בבזבוז שכן גם ה-D5300/D5500 ואפילו ה-D3200/D3300 הבסיסיות יותר (והזולות בהרבה) יספקו איכות תמונה דומה למדי במצבים אלו. ה-D7200 היא מצלמה מתקדמת. היא אמנם לא מוגדרת כמצלמה “מקצועית” (בהנחה שיש באמת הגדרה כזאת), אבל היא ללא ספק קרובה יותר מבחינת יכולותיה הכלליות (תכונות מרכזיות/תפריטים וכו’) לסדרות המקצועיות של ניקון מאשר לסדרות הכניסה. מסיבה זאת אנו ממליצים לצלמים מתחילים להתחיל עם מצלמות בסיסיות יותר ולהתקדם בהמשך למצלמה ברמה של ה-D7200. שני יוצאים מן הכלל במקרה זה – סטודנטים לצילום – להם בהחלט מומלץ להתחיל עם מצלמה בעלת יכולת “התפתחות” ואפשרויות שליטה, ומי שצילם בעבר במצלמות ידניות ורוצה מצלמה דיגיטלית עדכנית איכותית ולא יקרה באופן יחסי.

בנוסף קיימת גם קבוצה של צלמים העשויים להתעניין ב-D7200 כמצלמה שנייה (לדוגמא כמצלמה שנייה לצלם אירועים המשתמש ב-D750 או ב-D810). הדבר אפשרי כמובן אבל חשוב לזכור שלמרות השיפור בביצועים – במיוחד בתאורה נמוכה – ה-D7200 עדיין רחוקה לפחות סטופ אחד ממצלמות ה-FF של ניקון וגם יכולות המיקוד שלה אינם (לפחות מההתנסות שלנו) ברמה של הדגמים המקצועיים.

אין מצלמות מושלמות וגם ל-D7200 מספר חסרונות ונקודות הטעונות לדעתנו שיפור (אם כי לא רבות אנחנו חייבים לציין). לצערנו ניקון ממשיכה שלא לשלב אפשרות שליטה בצמצם בוידאו ובמצב Live View – שוחחנו עם החברה על הנושא וקיבלנו תשובות שלא בדיוק סיפקו אותנו (אפשרות זאת קיימת ב-D750/D810 וכמובן במצלמות מן הסדרות הבכירות יותר). אף שאיכות התמונה בוידאו במצלמה טובה מאד, העולם נע ל-4K וניתן למצוא יכולות אלו כיום במצלמות חסרות מראה זולות בהרבה מה-D7200 וכן פוקוס עוקב בוידאו שהינו אפקטיבי בהרבה מזה של הניקון (שלא פיתחה טכנולוגיה דומה ל-Dual Pixel של קנון). מכל מה שהתפרסם ברשת אנו למדים שהשינוי בתחום זה יגיע ב-2016. יש פה ושם עוד דברים מינוריים יחסית כמו החוגה השמאלית העליונה (התחתונה מבין השתיים) אשר איננה נוחה לשימוש במיוחד בגלל מנגנון הנעילה אבל אלו דברים שבהחלט אפשר לחיות איתם ובסך הכל הארגונומיה הכללית של המצלמה מעולה ולטעמנו עולה על זאת של כל מצלמה חסרת מראה הקיימת בשוק כיום (אחד היתרונות המרכזיים שעוד נותרו למצלמות רפלקס על פני מצלמות אלו).

אם לסכם, ה-D7200 היא שדרוג מינורי יחסית ל-D7100 (אך עם זאת מבורך) והיא כיום מצלמתה ה-APS-C הטובה בשוק (כמצלמת all-around). מולה מתמודדות ה-7D MKII של קנון (אשר למרות איכות התמונה הנחותה, המביאה כמה יכולות שלא מצויות בניקון כמו מהירות צילום גבוהה יותר, חוצץ גדול עוד יותר ופוקוס עדיף בוידאו עם שליטה עדיפה), ומספר מצלמות חסרות מראה דוגמת ה-X-T1 המצויינת של פוג’יפילם ודגם ה-NX1 של סמסונג אשר זכה לשבחים רבים בחו”ל ואינו מיובא באופן רשמי לישראל (ולכן גם לצערנו לא נבדק על ידינו).

אהבנו

  • חיישן 24 מגה פיקסל בעל תמונה חדה מאד וצבעים “חיים” (שיפור משמעותי לעומת ה-D7100).
  • רגישות משופרת בכסטופ לעומת הדור הקודם.
  • איכות וידאו משופרת באופן משמעותי (במיוחד בתאורה נמוכה).
  • חוצץ משופר (לפחות פי 3 ואף יותר בהתאם להגדרות).
  • מגוון רחב של שיפורים קטנים אך משמעותיים (בתפריטים ובפונקציונאליות הכללית של המצלמה).
  • WIFI/NFC משולבים.

דורש שיפור

  • החוגה השמאלית העליונה (התחתונה מבין השתיים) לא נוחה וכפתור הנעילה שלה מציק.
  • אפליקציית השליטה במצלמה של ניקון בסיסית מאד וחייבת שיפור מהותי.
  • גם ב-D7200 (בדומה לכמעט כל מצלמות ניקון מתחת ל-D750) לא ניתן לשנות צמצם בזמן צילום וידאו/Livew view.
  • גם בדור הנוכחי של ניקון אין יכולת צילום וידאו ב-4K והפוקס הרציף בוידאו רחוק מן המתחרות.

גלריה:

התמונות הבאות צולמו באמצעות ה-D7200 בברלין עם מגוון עדשות (כולל ניקון 70-300 מ”מ, ניקון 35 מ”מ f/1.8 ועוד וכן סיגמא 10-20 מ”מ). תמונות עברו הקטנה אך לא עברו עיבוד כלשהו, לחצו להגדלה (צילומים: עידו גנוט).

DSC_2228

DSC_2197

DSC_2151

DSC_2094

DSC_2078

DSC_2067

DSC_1996

DSC_1801

DSC_1698

DSC_1599

DSC_1547

DSC_1467

DSC_1404

DSC_0512

DSC_0556

DSC_0611

DSC_0949

DSC_0978

DSC_0989

DSC_1110

 

 

DSC_0327

DSC_0321

 

DSC_0276

DSC_0253

אנו רוצים להודות לחברת הדר,  יבואנית מצלמות ניקון לישראל על אספקת המצלמה לבדיקה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב ביקורות\סקירות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *