ראשי חדשות קנון שוברת שיא: חיישן ברזולוציה של 120 מגה פיקסל

קנון שוברת שיא: חיישן ברזולוציה של 120 מגה פיקסל

4
0

חברת קנון הודיעה היום על סיום פיתוחו של חיישן בעל רזולוציה של 120 מגה פיקסלים. החיישן החדש איננו מיוצר באופן מסחרי בשלב זה ולא ברור מתי יגיע לשוק אך קנון הדגימה בכך את יכולתה לקחת את הטכנולוגיה הקיימת הרחק מעבר לתחום המקובל כיום.

החיישן החדש גדול מעט מחיישן APS-H (בדומה לזה המשמש למשל ב-EOS-1D Mark IV), קטן מחיישן פורמט מלא (Full Frame) אך גדול מחיישני APS-C הקיימים במרבית מצלמות הרפלקס כיום.

חיישן בן 120 מגה פיקסל של קנון  – לא צפוי להיות מסחרי בקרוב

120MP CANON SENSROR ORIGINAL

החיישן החדש מסוגל לספק רזולוציה הגבוהה פי 7.5 מזו של דור חיישני ה-APS-H המסחריים הנוכחיים וזאת תוך שהוא מסוגל לצלם 9.5 תמונות בשנייה (כמו גם וידאו ברזולוציה גבוהה – בפרסום דובר על 1080p אם כי ניתן לשער שבאופן תיאורטי חיישן שכזה יהיה מסוגל לספק רזולוציות וידאו גבוהות משמעותית – 2k ואף 4K). החיישן החדש נראה כשיפור של פרויקט קודם של חברת קנון בו הצליחה החברה לפתח חיישן APS-H ברזולוציה של 50 מגה פיקסל בשנת 2007.

באיור הבא ניתן לראות טבלת גדלי חיישנים – חיישן ה-APS-H הינו השלישי משמאל:

Sensor sizes

בשלב זה לא סופק מידע נוסף הנוגע לחיישן כמו צפי להגעה לשוק (אם בכלל) או ייעוד הפרויקט (מעבר להדגמת טכנולוגיה). אנו מוכנים להרהיב עוז ולשער כי אפשר והחיישן החדש קשור בדרך זו או אחרת לפרויקט עתידי ומסקרן אחר של החברה בו עסקנו לא מזמן הנקרא Wonder Camera. פרויקט זה בו הציגה לאחרונה חברת קנון בתערוכה גדולה בסין אבטיפוס של מצלמת העתיד של החברה (עתיד אשר עשוי להתממש אולי בעוד עשור או שניים) כלל שורה של טכנולוגיות חדשניות בניהן גם שילוב של וידאו רציף ברזולוציה גבוהה במיוחד אשר מתוכו מצולמות תמונות סטילס אף הן ברזולוציה גבוהה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

4 תגובות

  1. Avatar

    מקס פאואר

    27/08/2010 ב 3:25 PM

    עכשו נוכל לראות בבירור את הקמטים של פרס

    השב

  2. Avatar

    מקס פאואר

    28/08/2010 ב 9:47 AM

    החיישן יכול לשמש למטרות צבאיות,התקנה על לוויני ביון.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    28/08/2010 ב 3:45 PM

    האמת שאני לא יודע מה הרזולוציה של החיישנים בהם משתמשים טלסקופים אופטיים על לוויני ביון – אני גם לא בטוח שהדבר פורסם. אני יוצא אבל מנקודת הנחה שהחיישן גדול מחיישן ה-APS-H שהציגה קנון – אבל זאת סתם השערה.

    השב

  4. Avatar

    אחד שיכפת לו

    04/01/2011 ב 10:52 PM

    MGP זה לא הכול בחישנים מה אחוז הרעש הדגטלי שלו וכמה פקסלים מתים יש לחישן כזה ואת זה רואים בצלום חשוך בלילה כמו שמיים שחורים ומה הרגשות בצילום בחושך זה מה שחשוב נ.ב מספיק לרוץ אחרי הרבה MGP יש דברים יותר חשובים בחיישן כמו שאמרתי

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *