ראשי חדשות קנון מציגה את עתיד הצילום: ה-Wonder Camera

קנון מציגה את עתיד הצילום: ה-Wonder Camera

6
0

בתערוכת הענק Shanghai Expo 2010 המתקיימת בימים אלו בסין הציגה חברת קנון לראשונה מצלמת קונספט עתידית תחת השם “Wonder Camera”. אף על פי שמדובר בקונספט בלבד נראה כי המצלמה שהוצגה בתערוכה פעלה וכללה שורה של יכולות מתקדמות במיוחד אותן אנו עשויים לראות במצלמות אשר יגיעו לשוק בשנים הבאות.

האתר Gizmag אשר כתביו ביקרו בתערוכת Expo 2010 חשף לאחרונה את מה שנראה כעתיד הצילום על פי חברת קנון – ה-Wonder Camera. למצלמה מבנה גוף הומוגני (ללא הפרדה ברורה בין הגוף לעדשה), יכולת זום חסרת תקדים (נתונים רשמיים כלשהם לא פורסמו אבל מן התצוגה, בהנחה שהיא אכן משקפת יכולות טכנולוגיות קיימות או עתידיות ברות ביצוע, נראה כי מדובר בטווח זום אדיר שווה ערך לכמה מאות מ”מ עד מספר אלפים).

למצלמה מסך מגע בלבד (ללא כפתורים פרט לכפתור ההדלקה וכפתור שינוי הזום) ומגוון טכנולוגיות חדשניות בניהן מערכת ייצוב מתקדמת במיוחד, וידאו ברזולוציה סופר גבוהה (שוב, מספרים לא סופקו אבל אפשר ומדובר בוידאו ברזולוציה זהה או קרובה לזו של צילום הסטילס עצמו) וכמובן צילום סטילס ברזולוציה שלא הכרנו. טכנולוגיה נוספת אשר שולבה במצלמת הקונספט אשר רשומה כבר כפטנט של חברת קנון מאפשרת לכל האובייקטים בפריים להיות בפוקוס בכל מצב. לא ברור עדיין כיצד פועלת הטכנולוגיה (או כיצד היא אפשרית כלל בצמצמים גדולים). טכנולוגיות נוספות אשר שולבו במצלמה נוגעות לעיבוד מהיר ומתקדם ובעיקר ליכולת לזהות פרצופים (חיוכים) במקביל אצל עשרות אנשים בפריים נתון וכן להעברת מידע אלחוטית של וידאו ברזולוציות גבוהות בזמן אמת (עניין אשר נראה בפעולה בתערוכה לפי הסרטון).

אנו עוסקים כעת בניסיון ללקט פרטים נוספים מול חברת קנון ונמשיך לעדכן בקשר ל-Wonder Camera מייד כשנקבל מידע נוסף.

עדכון:

שתי תמונות מתוך הסרטון המראות את ה-Wonder Camera מחוברת לחגורה ואת המסך האחורי הרחב של המצלמה:

[mega_gallery]

בנתיים ניתן לצפות בסרטון אותו צילמו Gizmag בתערוכה בעת הצגת המצלמה (הקריינות מעט מעיבה אבל היא בלתי נמנעת משום שהאירוע כולו נערך בסין וללא תרגום לאנגלית):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=C7Vkws4AgR8[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    לוי

    06/07/2010 ב 9:17 PM

    WOW!!!!! אני כבר רוצה אחת כזאת!!!

    השב

  2. Avatar

    DavidMichaeli

    07/07/2010 ב 2:38 PM

    איזה דיכאון 🙁
    עוד אומנות שהופכת לאיטה לנחלת הצ’יפים. שימו לב שהמצלמה לא מבצעת עיבוד תמונה. היא מחוברת (כנראה דרך ערוץ שידור טורי מהיר מאוד PCIe/SerialRapidIO או משהו כזה למחשב נייד שמממוקם מאחוריה). הערוצים האלה מסוגלים להעביר מידע בעד כמה עשרות גיגהביט לשנייה. המחשב שממוקם אצלה על הגב מכיל מערכת עיבוד תמונה מבוסס ASIC או FPGA (כנראה לא בחלו באמצעים ופיתחו כרטיסים יעודיים) ומחשבים כאלה יכולים להגיע ליכולות עיבוד תמונה אינסופיות (כן… אינסופיות כמעט – אם מעבד אחד לא יכול אז שניים כן יכולים, ואם שניים גם לא אז 10…). התרשמות שלי שלאו דווקא מדובר מיכולות זום אופטי מלא אלא זום אלקטרוני עם חיישן היי-אנד(כדוגמת הממיות וההאסלבלד עתירות המגה פיקסל). הייתי אומר שמרשים מאוד אבל פחות ממופע קסמים של ליאור מנור. המשך…

    השב

  3. Avatar

    DavidMichaeli

    07/07/2010 ב 2:38 PM

    המשך…
    תכולת ה”מצלמה” היא כנראה: 1. חיישן היי-אנד. 2. אקסלרומטרים וג’יירוים. 3. קונטרולר מסך תצוגה ומגע. 5. עדשה איכותית סטנדרטית היי-אנד. 6. קונטרולר שליטה מרכזית וPCIe (או דומה).
    תכולת המחשב הנייד היא מעבד RISC או ASIC או FPGA שפותח במיוחד (מה איכפת להם – יש להם תקציב אינסופי). אלגוריתמים של זיהוי פרצופים הם נחלת הכל היום – כל ילד יכול. אלגוריתמים של ייצוב תמונה בזמן אמת (Deconvolution, Deblurring עיבוד אותות יחסית בסיסי אבל תחום מתפתח ככל שהיכולות של עיבוד נתונים מקביליים מתפתח).

    לא רוצה אחד כזה!
    מעצבן אותי 🙂

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    07/07/2010 ב 10:35 PM

    זה ניתוח מעניין. אני עומד כרגע בקשר עם נציגי קנון באירופה והם מנסים לברר לנו האם ישנו גורם בחברה שמוכן להתראיין ולומר כמה מילים על הטכנולוגיה – אם כן קוראינו יהיו מן הסתם הראשונים לדעת.

    השב

  5. Avatar

    דביר

    16/07/2010 ב 5:42 PM

    הם מצפים לכך שהמצלמה תהיה מוכנה ב2030…

    השב

  6. Avatar

    אחד שיכפת לו

    05/01/2011 ב 12:14 PM

    לא משהוא המצלמה ממש משעמימת לצלם בה כי צלם טוב רוצה שליטה מפורטת יותר בנתני הצילום בזמן הצלום מה שמסך ופלסטיק חלק בלי כלום לא יתנו לצלם שום יכלות שליטה ידנית מסך מגה זה גמיק כי במשך הזמן הוא ניהרס מהר יותר הציפויי ניפגה הרגשות גם לא רואים טוב וזה סתם מעצבן זה הופך את הצלם לחסר יכולת שליטה על הצלום כמו להפעיל מצלמה ניכה שהיא אפשר לשלוט בה נורמלי ורק להיתעצבן כי מתעסקים אם המסך ולא בצילום ולי זה מפריעה שאני צריל לראות הרבה פלסטיק זול ואין שום אפשרות לעשות כלום חוץ מימסך מגה מוגבל זה לא העתיד לדעתי זה רק מעצבן ומוצי את החשק לצלם וצריך עוד לסחוב מחשב נייד שיעשה את מה שהמצלמה צריכה לעשות ועוד הלחוטי מה שאומר שאני יפסיד הרבה צילומים בגלל בהיות זמנות ואכות של רשת התקושרת לא רוצה להיות מוגבל לפי השיגען מפעיל הרשת והזמינות של הרשת במקום שאני מצלם לא רוצה שאחרים ישלטו לי על המצלמה מיצטער אני לא פרייר שלכם ולא סבל אני צלם

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *