ראשי חדשות ניקון תתקן את הבעיה במצלמות ה-D750, תשיק שירות עדכוני קושחה

ניקון תתקן את הבעיה במצלמות ה-D750, תשיק שירות עדכוני קושחה

0
0

בעקבות דיווחים של חלק מן המשתמשים של מצלמת ה-D750 על בעיות של השתקפויות/החזרים הודיעה ניקון באופן רשמי כי משתמשים שנתקלו בבעיה יזכו לתיקון – בחינם. בנוסף צפויה כפי הנראה החברה להשיק שירות מיוחד לעדכונים עבור מצלמותיה אשר יביא למשתמשים תכונות חדשות ושימושיות.

את ההודעה הראשונה של ניקון בנושא ה-D750 פרסמנו כאן לפני שבועות בודדים. להלן ההכרזה (השנייה) של ניקון בנושא:

On December 29, 2014, we announced that we were looking into measures to address the issue reported by some users, namely that when photographing scenes in which an extremely bright light source, such as the sun or high-intensity lighting, is positioned near the top edge of the frame, flare with an unnatural shape sometimes occurs in images captured with the D750 digital SLR camera.

To correct this issue, Nikon will inspect and service at no cost the camera’s light-shielding components and adjust the AF sensor position.  We plan to initiate this service at the end of January and will announce further details, including instructions for requesting servicing, shortly.

כפי שניתן להבין החל מסוף החודש הנוכחי יוכלו משתמשי ניקון (בארה”ב) לפנות לחברה ולקבל (בחינם) תיקון לבעיה. לנו אין בינתיים פרטים לגבי הטיפול במשתמשי ניקון D750 בארץ – אנו עומדים בקשר עם חברת הדר, יבואנית ניקון, ונעדכן כשנקבל פרטים חדשים בנושא.

ניקון D750 – תקבל תיקון

D750_20_1

ברור לגמרי שניקון למדה את הלקח מסיפור ה-D600 והיא לא מעוניינת לחזור על הטעויות שעשתה בטיפול האיטי במשבר במקרה ההוא. הפעם נראה על פניו לפחות שהתגובה מהירה ועניינית הרבה יותר ושהחברה לקחה אחריות על הבעיה ומצאה פתרון.

עוד נקודה חיובית מאד עבור משתמשי ניקון (בשלב זה עבור המשתמשים של ליין מצלמות ה-FX של החברה), ידיעה לא רשמית (אך ככל הנראה אמינה מאד) הגיעה לאתר nikonrumors ועל פיה חברת ניקון צפויה להשיק באמצע החודש שירות חדש ומעניין של עדכוני קושחה אשר יוסיפו תכונות חדשות למצלמות החברה.

חברות דוגמת פוג’י, סמסונג ובמידה מסויימת גם סוני ופנסוניק מקדמות בשנים האחרונות מדיניות ברורה של הוצאת עדכוני קושחה משמעותיים אשר לא רק מתקנים בעיות תוכנה במצלמה אלא מוסיפים תכונות שימושיות של ממש ומשדרגים את המצלמה גם זמן רב לאחר הרכישה.

עד כה לפחות, קנון וניקון נמנעו במידה רבה מלעשות כן והשיקו עדכוני קושחה מינוריים אשר בעיקר תיקנו ליקויים שהתגלו במצלמות ופתרו באגים כאלו ואחרים. כעת נראה כי ניקון הבינה כי בכדי לשמר לקוחות עליה להצטרף למגמה ולהוסיף יכולות גם למצלמות קיימות. כפי הנראה לפחות בשלב הראשון השירות יושק אך ורק למצלמות ה-FX של החברה (D750, D810, D800, D800E, D610 ו-D600 – אין אזכור ל-D4/D4S באופן מעניין) והוא יהיה תקף לשלוש שנים מיום הכרזת המצלמה (לא ברור האם אחרי שלוש שנים השירות יינתן בתשלום – או סביר יותר – פשוט יופסק עקב יציאת דגם חדש בסדרה).

מה יכללו העדכונים? על פי המידע שפורסם העדכונים הראשונים בסדרה יכללו:

  • שיפורים בנושא האיזון הלבן במצלמה.
  • מצב צילום חדש המכונה Metallic בעל קונטרסט גבוה.
  • היסטוגרמה חדשה ומפורטת במצב RAW (שלושה צבעים על מסך מלא).
  • תכונות שהושקו ב-D810 יגיעו למצלמות נוספות כגון מצב צילום וידאו flat ו-Electronic First-Curtain Shutter  למניעת רעד (מצב שהושק ב-D750 החדשה).

עד כמה רחוק תלך ניקון עם העדכונים, קשה לדעת. ישנן תכונות רבות שצלמים מבקשים מניקון לשלב במצלמותיה מזה שנים וטרם זכו להתייחסות. זאת עשויה להיות ההזדמנות של החברה “לקבל בקשות ישירות מן הקהל” ולשלב אותן במצלמותיה – דבר שעשוי לזכות אותה בנקודות רבות אם תשכיל לפעול נכון.

לסיום בונוס קצר מתערוכת CES 2015 המסתיימת השבוע בלאס ואגס – סרטון בו נראה נציג ניקון המציג את עדשת ה-NIKKOR 300mm f/4E PF ED VR החדשה שהוכרזה השבוע (שימו לב עד כמה היא קטנה באופן יחסי):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xgftfaS0dOg[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *