ראשי חדשות Kickstarter BW05 – מייצב המצלמה האולטימטיבי עם השלט האלחוטי

BW05 – מייצב המצלמה האולטימטיבי עם השלט האלחוטי

0
0

שוק עזרי הצילום המאפשרים לצלמי וידאו ווידאו רפלקסי לצלם סרטונים תוך כדי תנועה בצורה מיוצבת הולך וגדל מיום ליום. פרויקט קיקסטרטר חדש מנסה להביא מוצר חדש בעלות נמוכה יותר מחלק מן המתחרים עם יכולות מעניינות במשקל נמוך במיוחד שימנע את תופעת התעייפות הידיים שכה אופיינית למוצרים מקבילים בתחום.

מייצבים משולבי ג’ירו הפכו בשנים האחרונות למוצרים חמים במיוחד בקרב לא מעט צלמי וידאו ווידאו רפלקסי. אלא שמחיריהם עדיין גבוהים יחסית (אם כי הם יורדים בהתמדה וכנראה שלא ירחק היום בטרם נראה מוצרים מקצועיים גם מתחת לרף 1000 הדולרים – בייחוד עבור מצלמות קטנות וקלות). ה-BW05 הוא המוצר הראשון של חברת BeeWorks מסיאטל. החברה צמחה מתוך חברת תוכנה בשם Beedocs ולאחרונה השיקה קמפיין קיקסטרטר עבור ה-BW05 – מייצב קטן וקל (פחות מ-2 ק”ג) המאפשר למצלמה הנישאת עליו (עד 2.2 ק”ג לערך) להישאר מיוצבת גם תוך כדי תנועה מהירה, בעליה או ירידה במדרגות, בתנועה על רכב וכו’.

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט המציג את ה-BW05

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XEL8SScgmLM[/youtube]

בשוק כאמור יש לא מעט מערכות ייצוב – רובן גדולות ומגושמות יותר מה-BW05 (ה-DJI Ronin היא דוגמא פופולארית אך כבדה למדי אחת – ראו ביקורת). מה שמשך את עיננו מייד היה אמצעי השליטה ב-BW05 – שלט  Kinetic מגניב למדי הכולל חיישן כיוון משל עצמו – לאן שתזיזו את היד – לשם תזוז גם המצלמה (הרעיון מעולה אבל דורש לדעתנו מפעיל מצלמה נפרד ממי שמחזיק אותה לביצועים אופטימאליים וכאן נדרשת גם שיטה באמצעותה ניתן לצפות מרחוק בתמונה המגיעה מן המצלמה – דבר שאינו פשוט עם כל המצלמות הקיימות). ניתן לדוגמא לחבר את המוצר לרכב נוסע ולשלוט במצלמה מתוך הרכב תוך כדי נסיעה במצב בו המצלמה מיוצבת כל העת – יכולת שכיום הייתה מצריכה אמצעים יקרים בהרבה.

ה-BW05 – ניתן להצבה על כל משטח ולשליטה מרחוק

BW05-stabilizer

הדגמה של שלט ה-BW05

[vimeo]https://vimeo.com/111450321#at=6[/vimeo]

המחיר של ה-BW05 במסגרת קמפיין הקיקסטרטר אולי זול יותר מחלק מן המתחרים אבל עדיין מדובר במוצר מקצועי עם תג מחיר תואם – 2740 דולרים בגרסה הבסיסית ועוד כמה מאות דולרים לגרסה משודרגת עם השלט המתקדם.

החלקים השונים של ה-BW05 והדגמה של צילום בתנועה

BW05-parts

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

BW05-stabilizer-2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *