ראשי חדשות Kickstarter Panlight – ראש רובוטי למבזק שלכם

Panlight – ראש רובוטי למבזק שלכם

0
0

פרויקט קיקסטרטר חדש מביא עימו ראש רובוטי המאפשר שינוי זווית וכיוון באמצעות שלט פשוט ממרחק של עשרות מטרים וכך מאפשר לצלמים לשנות את זווית המבזק מבלי לגשת אליו פיזית כשהוא מוצב הרחק מהמצלמה.

משתמשים בפלאש חיצוני על עמוד תאורה ושונאים לכוון אותו כל פעם מחדש? רוצים להציב מצלמה קטנה במיקום גבוה ולשנות את זווית הצילום? פרויקט קיקסטרטר בשם Panlight מביא עימו ראש רובוטי קטן וקל המופעל על ידי שלט ומאפשר לצלמי אירועים, סטודיו ואחרים להזיז מצלמה או מבזק בזווית משתנה בכדי לקבל זווית צילום או זווית הארה אחרת.

Mike Garrard הוא צלם אירועים בריטי. כבר שנים שהוא מתעד אירועים ומשתמש במבזקים המוצבים בנקודות שונות ברחבי האירוע בכדי להאיר את המשתתפים. הבעיה שלו משותפת ללא מעט צלמי אירועים – בזמן האירוע אין לו פנאי לשחק עם המבזקים השונים ומרגע שאלו הוצבו אין לו ממש יכולת לשחק עם הזווית שלהם. לעיתים גם נדרשת הצבה של מבזק במיקום שאיננו נגיש כלל בזמן האירוע (עמוד תארוה גבוה או מיקום המחייב סולם) ומשימת שינוי זווית המבזק הופכת לבלתי אפשרית.

שליטה מרחוק בזווית וכיוון המבזק

Panlight-1

בשנים האחרונות נכנסו גם מצלמות הגופרו ומצלמות האקסטרים האחרות יחד עם המצלמות חסרות המראה המאפשרות בחלקן שליטה מהסלולרי. מצלמות אלו יכולות לשמש אף הן לתיעוד אירועים מנקודות קשות לגישה – אבל כמו במקרה של המבזקים – אין דרך פשוטה להזיז אותן בעת הצורך.

מותאם לעבודה עם מצלמות קלות או מבזקים

Panlight--2

לאור המגבלות הללו החליט Garrard לפתח את ה-Panlight – ראש רובוטי קל משקל המאפשר חיבור מבזקים ומצלמות עד למשקל של 1 ק”ג (תיאורטית אפילו מצלמת DSLR עם עדשה קטנה אמורים להתאים). הוא מופעל על ידי 4 סוללות AA, מאפשר חיבור של מבזקים ומצלמות מכל הסוגים (כולל מתאמים אלחוטיים למבזקים) ויש לו אפשרות חיבור בתחתית לחצובה או לעמוד תאורה סטנדרטי. אם יש לכם מספר מבזקים תוכלו להשתמש בשלט קטן אחד בעל ארבעה ערוצים בכדי לשלוט בעד ארבעה ראשי Panlight.

סרטון הקיקסטרטר של הפרויקט

ה-Panlight כבר גייס את הסכום הדרוש לו באתר קיקסטרטר ואם גם אתם שוקלים לרכוש אותו תשמחו לדעת שמחירו איננו יקר במיוחד – כ-150 דולרים בעמוד הפרויקט בקיקסטרטר.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *