ראשי חדשות Mylio – מתחרה ראש בראש מול לייטרום

Mylio – מתחרה ראש בראש מול לייטרום

0
0

אפל הכריזה שלא תעדכן יותר את תוכנת ה-Aperture ועד שלא תשיק תוכנה חלופית נותרו המשתמשים בעיקר עם תוכנת הלייטרום לעיבוד וניהול תמונות. כעת מגיעה מתחרה חדשה – Mylio עם כמה שפנים מעניינים בכובע – יצאנו לסיבוב ניסיון קצר.

במסגרת תערוכת PhotoPlus שהתקיימה בניו יורק בימים האחרונים לא הוכרזו יותר מידי מצלמות או עדשות אבל מוצר מעניין אחד דווקא הוכרז – Mylio – תוכנת ניהול (ועיבוד) תמונה בסגנון לייטרום עם כמה תכונות שחסרות אולי בשלב זה בתוכנה הוותיקה של אדובי. למעשה הדגש של Mylio, הרבה יותר מהגרסה הנוכחית של לייטרום, הוא על שיתוף על פני מגוון מכשירים (פיסי, מק טאבלטים ומכשירים סלולאריים – לכולם יש גרסאות תוכנה פרט לאנדרואיד הצפויה במהלך 2015).

Mylio שוקלת פחות מ-50 מגה בייט להורדה והתקנתה נמשכת מספר דקות. אנו התקנו אותה וייצרנו חשבון משתמש ללא קושי. גם ייבוא התמונות מהמחשב התבצע בקלות (אנו מציעים לכם לנסות עם כמות קטנה יחסית של תמונות בשביל לקבל “תחושה ראשונית). יש לא מעט אפשרויות תצוגה, אפשרות לגיבוי ואפשרויות עריכה (לא מדובר בפוטושופ כמובן ואפילו לא באפשרויות העריכה של לייטרום אבל לתיקונים בסיסיים נראה שהתוכנה עושה את העבודה – העריכה האוטומטית עשתה עבודה סבירה בהחלט אגב ובהחלט מתאימה למי שממהר או אינו יודע/רוצה לערוך בעצמו). נושא הגיבוי הוא לדעתנו אחת הנקודות החזקות של התוכנה החדשה אם כי התנסות קצרה כמו שלנו לא מספיקה בכדי לבחון אותו לעומק. הממשק בכללותו נוח לשימוש, פשוט, ואסתטי ולטעמנו לפחות נעים יותר לשימוש מהממשק של תוכנת הלייטרום (כי כי כמובן מכיל הרבה פחות יכולות בשלב זה).

סרטון המציג את Mylio וחלק מיכולותיה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Mx2I6yfNaUM[/youtube]

בעמוד הבא תוכלו לראות 3 סרטונים (מבית קלבי) המציגים מה ניתן לעשות עם Mylio לאחר ההתקנה כולל ייבוא תמונות מפייסבוק, ייבוא תמונות מהמחשב ועוד (בקישור הבא ניתן למצוא עוד מספר סרטוני הסבר בסיסיים).

תוכנת ה-Mylio – מתחרה אמיתית ללייטרום?

Mylio-1

אחד הדברים שמעלים ללא ספק סימני שאלה בנוגע ל-Mylio הוא סוגיית המחיר. התוכנה חופשית לשימוש בגרסת נסיון עד 1000 תמונות ושלושה מכשירים ויש לה גם גרסאות בתשלום עבור עד 100 אלף תמונות וחמישה מכשירים (תמורת 100 דולר לשנה) או חצי מליון תמונות ו-12 מכשירים (עם תמיכה במספר תכונות נוספות תמורת 250 דולר לשנה). חשוב להתייחס למחירים אלו במסגרת המוצרים המוצעים בשוק – כיום חבילת פוטושופ + לייטרום לצלמים עולה 120 דולרים לשנה (גם בישראל – מה שלא היה בעבר).

יכולות עריכה בסיסיות אך נוחות לשימוש

Mylio-2

האם Mylio באמת יכולה להתחרות בחבילה זו? אנו מניחים שאם נשאל את מפתחי היישום התשובה שלהם תהיה שמי שזקוק בעיקר לכלים נוחים לשיתוף וגיבוי ופחות לכלי עריכה יעדיף את Mylio – דעתנו היא שאדובי צפויה להיכנס לתחום הענן בשנה הבאה עוד יותר ממה שעשתה עכשיו ואנו צפויים לשינוי משמעותי בתוכנת הלייטרום שיכניס אותה לתוך עידן הענן עם יכולות שיתוף מתקדמות ואולי גם כלי גיבוי שכיום נעדרות ממנה. במצב כזה קשה לראות כיצד Mylio תוכל להתמודד ראש בראש מול אדובי כשלאחרונה מוצר בשל הרבה יותר, צוות מפתחים גדול בהרבה וקהילה עצומה. מצד שני דווקא משתמשים מתחילים אולי יעדיפו את הממשק הפשוט של Mylio ואת פשטות העבודה בה – ימים יגידו.

ראיון עם ממציא התוכנה ב-PhotoPlus

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-EPgkKYePSo[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *