ראשי חדשות GaffGun – הסוף לכבלים המכשילים

GaffGun – הסוף לכבלים המכשילים

0
0

כבלים הם סכנה. כל צלם או איש סאונד מקצועי יאמר לכם שבעת צילומים או הקלטות באירועים יש צורך להדביק את הכבלים באמצעות סרט הדבקה חזק לרצפה בכדי למנוע תאונות – אלא שפעולה זו היא לרוב אחת המייגעות שיש (בעיקר באירועים גדולים) פתרון גאוני חדש חוסך לא מעט זמן וכאב גב.

בצבא אוהבים לקרוא לו בחיבה איזולירבנד חבלה והוא אחד מאותם מוצרים שכל צלם (ואיש מקצוע בתחום הוידאו או הסאונד) פשוט חייב שיהיה באמתחתו בכדי להדביק או לחבר בשטח כמעט כל דבר. אם תסתכלו על הרצפה כמעט בכל אירוע משמעותי בו תבקרו תשימו לב למטרים ארוכים של סרטי הדבקה שכאלו “רצים” הלוך ושוב. המטרה פשוטה – למנוע כבלי תאורה, חשמל וסאונד מפוזרים עליהם יכולים אנשים למעוד, לגרום לניתוק ציוד לפגיעות פיזיות וכמובן לנזק לציוד עצמו. הבעיה היא שמתיחת האיזולירבנד על הרצפה – בעיקר כשמדובר בהרבה כבלים לאורך מרחקים גדולים היא לא משימה שאנשי מקצוע אוהבים במיוחד. היא דורשת זמן רב וזחילה מרובה – כעת מגיע הפיתרון הפשוט והמפתיע.

ה-GaffGun פיתרון מפתיע בפשטותו

Gaffgun

חברת GaffTech מסיאטל פיתחה מוצר פשוט למראה המזכיר אקדח סרט הדבקה סטנדרטי אבל כולל חידוש מעניין – אלמנט “התופס” את הכבלים מאחד אותם יחד ומדביק מעליהם את האיזולירבנד אל הרצפה (לא ראינו הדגמה על קיר אם כי אפשר והעניין יעבוד). לאקדח החדש קוראים בפשטות GaffGun והוא מאפשר שימוש גם עם ידית ההארכה כך שאין צורך להתקוף אם עליכם להדביק כבלים ארוכים במיוחד על הרצפה. כפי שניתן לראות בסרטונים התהליך כולו נמשך שניות ספורות (לעומת דקות בעבודה ידנית מאומצת). ניתן לרכוש “ראשים” מיוחדים אותם ניתן להחליף לאקדח בהתאם לכמות הכבלים שברצונכם לחבר יחד (החברה מבטיחה מספר ראשים חדשים בהמשך).

 סרטון המציג את ה-GaffGun

[vimeo]https://vimeo.com/107176410#at=1[/vimeo]

סרטון הדגמה של ה-GaffGun בפעולה (סרטון נוסף וברור יותר המראה את הראשים ניתן למצוא כאן).

[vimeo]https://vimeo.com/108641197[/vimeo]

ה-GaffGun איננו זול במיוחד – היחידה הבסיסית עולה כ-200 דולר ויחידה הנמכרת כקיט עם מספר ראשים (למספר כבלים שונה) וידית הארכה עולה כ-250 דולר. הראשים עצמם עולים כ-20 דולר לראש ו-50 מטר איזולירבנד עולה כ-13-14 דולר בהתאם לסוג (ניתן למצוא את כל הפרטים באתר החברה בארה”ב).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • Getting Better Audio vdslr main

    אודיו לוידאו רפלקסי: צעדים ראשונים

    אנו מקבלים לא מעט שאלות בכל הנוגע לדרך הנכונה להקליט סאונד בעת צילומי וידאו רפלקסי וכאשר נ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *