ראשי חדשות לראות בכדי להאמין – תוכנת עריכת התמונה עולה מימד

לראות בכדי להאמין – תוכנת עריכת התמונה עולה מימד

0
0

עד עתה היינו רגילים לבצע עריכות תמונה בדו מימד אבל לאחרונה הציגו חוקרים מאונ’ קרנגי מלון ומאונ’ קליפורניה תוכנת עריכת תמונה המאפשרת לקחת תמונות סטילס קיימות ולבצע בהן מניפולציות תלת מימדיות מדהימות באמצעות מאגר אובייקטים תלת מימדי והרבה אלגוריתמים חכמים – את התוצאות פשוט חייבים לראות.

בשנים האחרונות תחום עיבוד התמונה התקדם בצורה מרשימה מאד והיכולות שלנו לבצע שינויים בתמונות – להזיז עצמים בקלות, למחוק ולהעביר עצמים בתמונות ועוד השתכללה מאד והפכה קלה ופשוטה בהרבה מבעבר. אלא שהיכולת לעבור לעבודה בתלת מימד (אף שהדבר אפשרי כמון ואף קיים באופן מובנה מזה זמן בתוכנות דוגמת פוטושופ) נשאר מוגבל למדי ומורכב. קבוצה של ארבעה חוקרים צעירים פיתחו תוכנה (זמינה להורדה חופשית; עדכון – נראה כי הגרסה הנוכחית מיועדת למשתמשי מק בלבד) המסוגלת לעשות שימוש בתמונות סטילס ובאמצעות מודלים תלת מימדיים קיימים אותם ניתן להוריד מהרשת, לייצר קטעי תלת מימד מדהימים שהיה מורכב ביותר לייצר בכל דרך אחרת.

סרטון המציג את הטכנולוגיה ויכולותיה – אנחנו נשארנו פעורי פה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=bMeBvrG9Uyo[/youtube]

בכדי לייצר את הקטעים שאתם רואים כל מה שנדרש הוא תמונת סטילס, אובייקט רלוונטי תלת מימדי אותו ניתן למצוא במאגרי מידע חופשיים ברשת לעצמים תלת מימדיים (כמובן שלא כל אובייקט שתרצו תוכלו למצוא, אבל עם קצת יצירתיות תוכלו למצוא לא מעט דברים ברשת מבלי לשלם) וקצת משחק עם התוכנה.

האם נראה יכולות מסוג זה משולבות בעתיד בתוך תוכנת הפוטושופ? ימים יגידו…

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *