ראשי חדשות PicQuest – רשת תעסוקתית לצלמים על בסיס מיקום

PicQuest – רשת תעסוקתית לצלמים על בסיס מיקום

1
0

סטארט-אפ ישראלי מנסה לחבר בין גופי מדיה וחדשות ברחבי העולם וצלמים, וזאת באמצעות אפליקציה היוצרת רשת חברתית מבוססת מיקום לצלמים.

ישי סבן בילה לפני מספר שנים בחופשה משפחתית באתר סקי באירופה. הוא ומשפחתו בילו ונהנו וגם צולמו מספר רב של פעמים לבקשתם על ידי צלמים מקומיים, ואף רכשו את התמונות בגרסה מודפסת באתר הנופש. שנה מאוחר יותר גילה סבן כי התמונה של בנו בן השנה נעלמה. הוא החל לנסות ולמצוא דרך לאתר את הצלמים שלקחו את התמונה באמצעות חיפוש ברשת אך התהליך היה ארוך ומסובך. לבסוף כאשר הצליח לאתר אחד מהם התברר לו כי התמונות שתיעדו את חופשתו לא נשמרו ברשות הצלם (זאת למרות שהשנה הייתה 2010 ואמצעי אחסון מקומיים ומקוונים לא חסרו).

כמו כל סטארט-אפ מוצלח שנולד מבעיה, סבן החליט שחייבת להיות דרך לאתר צלמים בכל מקום. לאחר כמעט שנתיים של מחקר שוק החל לפתח את PicQuest – אפליקציה (בשלב זה לאייפון ובהמשך גם למשתמשי אנדרואיד) אשר נועדה לחבר בין צלמים – לאלו המחפשים אותם.

PicQuest – שלחו בקשת הזמנה לצלם על בסיס מיקום בקלות

PicQuest-1

אף שהחיבור בין אנשים שאיבדו תמונות לצלמים שצילמו אותן הוא רעיון חביב, השוק האמיתי לשירות אותו פיתח סבן נמצא כנראה במקום אחר. תחום צילום העיתונות עבר שינויים גדולים ובראשם הכניסה של המכשירים הסלולאריים – אם בעבר אתרי חדשות, עיתונים וגופים אחרים העסיקו צלמים מקצועיים שיצאו לסקר כל אירוע, כיום יותר ויותר גופים כאלו מעדיפים להשתמש בתמונות שמקורן במשתמשים אשר נמצאים במקום האירוע (לפחות כשמדובר על חדשות מיידיות מהשטח דוגמת תאונות, הפגנות וכו’). הדבר הוביל כמובן לפגיעה חמורה בפרנסתם של צלמי עיתונות בכל רחבי העולם (והורגש באופן חריף למדי גם בארץ).

PicQuest תאפשר אולי לראשונה לגופי תקשורת לראות בזמן אמת היכן נמצאים צלמים המחוברים לשירות וגם לפנות אליהם ולבקש כי יצלמו עבורה (או לרכוש מהם תמונות אם אלו כבר צולמו). הצלמים מצידם יוכלו לענות לפניות של גופי תקשורת או להעלות תמונות למכירה מאירועים שונים.

סרטון קצר אודות PicQuest

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nXthdIzUfGE[/youtube]

בשיחה שערכנו עם סבן נמסר לנו כי הוא רואה אפשרויות נוספות לשירות כמו היכולת של אנשים במסיבה או אירוע רב משתתפים אחר להוריד את האפליקציה ולחפש (ולרכוש) תמונות של עצמם או של האירוע – מצלם אשר ביקר במסיבה (הכל באמצעות חיפוש מבוסס מיקום באפליקציה). עוד אפשרויות מעניינות – חברות תיירות אשר מחפשות צילום של אתר תיירות מסוים או אפילו חברות דוגמת airbnb אשר מעוניינות בצילום איכותי של נכס במיקום מסוים, יוכלו לפנות לצלם המצוי בסביבה ולקבל תוצר בהתראה קצרה במיוחד.

השירות נמצא עדיין בשלב הבאטא – ניתן להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות של אפל אך ישנו תהליך סינון ידני של חברת PicQuest המאשרת כל צלם על בסיס העבודות שלו (לצלם תהיה אפשרות להציג בתוך האפליקציה תיק עבודות ופרטי התקשרות). בשלב זה כבר הצטרפו קרוב ל-2000 צלמים מכל העולם לשירות ובחברת PicQuest מחפשים בימים אלו דרכים ליצור קשר קבוע עם חברות מדיה גדולות וגופים נוספים אשר יעבדו עם השירות ויזינו דרכו עבודות עבור צלמים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    גיוראפ

    04/07/2014 ב 10:28 PM

    נשמע מאד מעניין, יהיה מדהים אם אפשר אולי גם לפתח ב- PicQuest גם רשת קישור בין צלמים שמוכנים (ומתאימים) לצלם פה ושם בהתנדבות, לבין אנשים נזקקים שראויים אבל לא יכולים להרשות לעצמם צילום איכותי ומשפיע. האתגר כאן איננו טכנולוגי אלא איך לסנן בשני הצדדים (המצלמים והמצולמים) בלי לפגוע ועם ערך-מוסף מקצועי. אשמח לעזור בחשיבה/פיילוט אם זה יעניין את היזמים, יש לי קצת ניסיון… בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *