ראשי חדשות הכרזות מוצרים סמסונג משנה כיוון – מכריזה על ה-NX mini

סמסונג משנה כיוון – מכריזה על ה-NX mini

1
1

מוקדם יותר היום הכריזה חברת סמסונג על מצלמה חסרת מראה מסדרה חדשה בעלת חיישן קטן יותר וגוף קטן וקומפקטי יותר – המצלמה הראשונה בסדרה החדשה תהיה ה-NX mini.

עד כה הייתה סמסונג מחוייבת לליין מצלמות ה-NX בעלות חיישן ה-APS-C הגדולים, מוקדם יותר היום הכריזה החברה (לאחר לא מעט הדלפות יש לומר) על המצלמה הראשונה בעלת עדשות מתחלפות מתוצרתה הכוללת חיישן קטן יותר.

NX-Mini-long

ל-NX mini חיישן בגודל 1 אינצ’ – בדומה ליין מצלמות ה-1 חסרות המראה של ניקון. הדבר יחייב כמובן את סמסונג לסדרת עדשות חדשה והחברה אכן חשפה 3 עדשות תואמות יחד עם המצלמה.

Samsung-NX-Mini-1

סמסונג NX mini – נתונים מרכזיים:

  • חיישן: 1 אינצ’ ברזולוציה של 20 מגה פיקסל.
  • חיבוריות: WIFI/NFC.
  • אחסון: מיקרו SD.
  • מסך: מגע 3 אינצ’ מתהפך (לצילום עצמי).
  • מהירות צילום רצף: 6 פריימים לשנייה.
  • מהירות תריס מקסימאלית: 1/16000 שנייה.
  • סוללה: 2300mAh – חזקה יותר ממרבית מצלמות הרפלקס המקצועיות.
  • משקל: 158 גרם (196 גרם עם הסוללה) – משקל נמוך ממספר מכשירים סלולאריים.
  • מחיר: מסמסונג ישראל נמסר לנו כי מחירה של המצלמה בארץ כולל עדשת ה-9-27 מ”מ יעמוד על 1500 ש”ח בלבד – מחיר תחרותי באופן יוצא דופן למצלמה חסרת מראה.

המפרט המלא של ה-NX mini של סמסונג יצטרף למערכת המפרטים של האתר בהמשך.

Samsung-NX-Mini-back

כפי שניתן לראות ה-NX mini היא ניסיון ליצור מצלמת כיס חסרת מראה ראשונה מסוגה (אם כי פנסוניק, סוני וניקון אינן רחוקות במיוחד מאחור). עם עדשת ה-9 מ”מ (שווה ערך ל-24 מ”מ ב-35 מ”מ)  המצלמה אמורה להיות מסוגלת להיכנס לכיס (תלוי בסוג המכנס כמובן ובוודאי לכיס המעיל). הנקודה המרכזית לדעתנו מלבד נושא הגודל היא המחיר – כאשר ניקון מכריזה על מצלמה חסרת מראה בעלות של 1200 דולרים (כולל עדשה) עם חיישן בגודל זהה – סמסונג הולכת בדיוק לכיוון ההפוך (והנכון לטעמנו) עם מצלמה במחיר נמוך פי 3 (!). נראה שסמסונג מבינה ששוק חסרות המראה אמור להחליף בסופו של דבר את שוק המצלמות הקומפקטיות ולא להתחרות באופן ישיר בשוק מצלמות הרפלקס המתקדמות (אם כי לסמסונג גם מצלמות מתקדמות ויקרות יותר בליין). אנו מקווים לבחון את המצלמה בהמשך השנה ולראות האם מדובר באמת בבשורה למי שרוצה מוצר קטן, קל וזול שיספק איכות תמונה גבוהה משמעותית מכל מכשיר סלולארי.

Samsung-NX-Mini-2

שלושת העדשות החדשות שהוכרזו למצלמה על ידי סמסונג הן:

  • NX-M 9mm F3.5 ED – עדשה רחבה (שווה ערך ל-24 מ”מ ב-35 מ”מ) קטנה וקלה באופן מיוחד (31 גרם) בעלת 6 אלמנטים המסודרים ב-5 קבוצות (כולל אלמנט אספרי, אלמנט מסוג ED ואלמנט מחזיר מיוחד).
  • NX-M 9-27mm F3.5-5.6 ED OIS  – עדשת זום (אורך מוקד שווה ערך ל-24-73 מ”מ ב-35 מ”מ) קלה וקומפקטית (73 גרם) המורכבת מ-9 אלמנטים המסודרים ב8 קבוצות (כולל 2 אלמנטים אספריים ואלמנט ED יחיד).
  • NX-M 17mm F1.8 OIS – עדשת “נורמל” מהירה (שווה ערך ל-45 מ”מ בפורמט 35 מ”מ). לעדשה 8 אלמנטים המסודרים ב-5 קבוצות (כולל זוג אלמנטים אספריים).

בנוסף סמסונג מבטיחה מתאם מיוחד אשר יאפשר להרכיב עדשות NX רגילות על המצלמה החדשה.

סרטון רשמי המציג את המצלמה החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=SjhTcNGbZH0[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    שרון

    20/03/2014 ב 8:46 PM

    מעניין!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *