ראשי מגזין אדובי: קרוב ל-2 מליון משתמשי Creative Cloud

אדובי: קרוב ל-2 מליון משתמשי Creative Cloud

0
0

הצלחה משמעותית נרשמה לאחרונה לחברת אדובי אשר הגדילה משמעותית את כמות המשתמשים הרשומים לשירות ה-Creative Cloud שלה.

למרות שהעיקרון מאחורי המעבר ממודל מכירת מוצרים למודל מכירת שירות חודשי בתשלום לא היה פשוט לחברה והתקבל בתחילה בחשדנות לא מבוטלת מצד לא מעט משתמשים (לא אחת שמענו ממשתמשים וותיקים של מוצרי אדובי הכרזות בסגנון “לא נשלם תשלום חודשי גם אם נישאר עם גרסה ישנה”), בפועל המספרים (על פי אדובי לפחות) מספרים סיפור אחר לגמרי.

עד כה נרשמו לשירות הענן של אדובי (על כל סוגיו) למעלה מ-1.8 מליון משתמשים ברחבי העולם (מה שהעלה משמעותית את הכנסות החברה ברבעון האחרון). ברבעון האחרון ניכרה עליה דרמטית במיוחד עם למעלה מ-400 אלף משתמשים רשומים חדשים – לא מעט מהם ככל הנראה בשל הארכת המבצע לרכישת מינוי לתוכנות הפוטושופ והלייטרום תמורת 10 דולרים לחודש (מינוי שכזכור הוכרז לאחרונה גם בישראל וזכה גם בארץ להצלחה לא קטנה – לפחות על פי שיחות שקיימנו עם לא מעט משתמשים מאז הפרסום).

אדובי Creative Cloud – המודל הצליח

aDOBE-CC-1

אחד הנתונים המעניינים ביותר שפורסמו לאחרונה נוגע לחלוקה הפנימית בין חבילות ה-Creative Cloud – על פי אדובי מסתבר ש-70% מן המשתמשים נמצאים דווקא בחבילה המלאה (הכוללת מגוון רחב של תוכנות דוגמת אילוטרייטור, אינדזיין, אפטר אפקטס ועוד) ולא את החבילה הצרה יותר המותאמת באופן מיוחד לצלמים וכוללת רק את תוכנת הפוטושופ והלייטרום. אגב, כ-96% מן המשתמשים נרשמו לשירות על בסיס שנתי מתחדש ולא על בסיס חודשי.

מעניין יהיה לראות האם חברות תוכנה נוספות יבחרו בעתיד ללכת על מודל שימוש דומה (ומצד שני לא בטוח כי כל מה שמתאים למונופול גדול בתחומו כמו אדובי מתאים גם לחברות תוכנה אחרות בשוק, אם כי מיקרוסופט למשל נראה כעושה צעדים בכיוון עם אופיס 365).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *