ראשי חדשות גוגל מדגימה את יכולות הצילום של פרויקט Glass

גוגל מדגימה את יכולות הצילום של פרויקט Glass

0
0

בראשית החודש שעבר חשפה חברת גוגל את פרויקט Glass – משקפיים חכמות המסוגלות להציג למשתמש מידע רלוונטי בנוגע למיקומו ולא פחות חשוב כוללות גם מצלמה מובנית. כעת חושפים בכירי החברה במסגרת מפגש סיעור מוחות מיוחד עם צלמים אשר שודר גם ברשת תמונות וסרטונים ראשונים אשר צולמו באמצעות המשקפיים. כל הפרטים בידיעה שלפניכם.

Glass של גוגל איננו פרויקט שולי בחברה המפותח על ידי צוות מצומצם להדגמת טכנולוגיה, אלא חלק משמעותי מתוכניותיה של החברה לשנים הבאות (עסקנו בו כזכור בידיעה מורחבת עם הכרזתו בחודש שעבר). למרות שגוגל איננה היחידה העובדת על פתרונות בתחום (יצרנית המשקפיים המובילה Oakley פרסמה לאחרונה כי היא עובדת על טכנולוגיה דומה המיועדת לספורט אתגרי ושימושים נוספים מזה 15 שנה אם כי עד כה ללא תוצאות מסחריות של ממש), גוגל משקיעה בפרויקט לא מעט ולאחרונה ערכה כנס צלמים מיוחד במסגרת פעילות +Google בה נתן הרצאה Max Braun – מנהל פרויקט Glass בגוגל (צלם מוכשר למדי אך מרצה בינוני כפי שניתן לראות מן הסרטון אותו אנו הבאנו בהמשך הידיעה). הפתעת הערב הגיעה כש-Sergey Brin – אחד משני המייסדים של חברת גוגל, עלה לפתע לבמה כשהוא חבוש באב-טיפוס של משקפי ה-Glass והחל לדבר בהתלהבות על הפרויקט ועל ההתנסות האישית שלו עם המשקפיים (ברין, יהודי ממוצא רוסי ידוע כצלם חובב).

Project Glass images 7

בין התמונות אותן הציג Max Braun בהרצאתו היו רבות אשר צולמו לכאורה ללא שימוש בידיים – לא ניתן הסבר כיצד בוצעו הצילומים (עד כה ההנחה הייתה כי לצורך צילום לוחץ המשתמש על כפתור המצוי על המשקפיים עצמם) אך התוצאות הן ללא ספק מעניינות ומאפשרות בהחלט סוג צילום חדש אשר עד כה לא היה אפשרי באמצעות מצלמות סלולאריות (ולמעשה במידה רבה כמעט בשום דרך באמצעות אמצעי צילום קלאסיים). מבחינת גוגל Glass, לה אין בשלב זה מועד השקה מתוכנן, לא צפויה להחליף את תחום הצילום הקלאסי, אלא להוות תחליף מיידי ויעיל יותר לצילום סלולארי (המשקפיים צפויות לאפשר בעתיד חלק גדול מן היכולות של מכשיר סלולארי מתקדם כיום). נקודת המבט בצילום היא טבעית (גובה העיניים) ובהחלט צפויה לפתוח פתח יצירתי לצילום שלא קיים כיום (אם כי ישנן כמובן שורה ארוכה של סוגיות הנוגעות לפרטיות הקשורות לטכנולוגיה מסוג זה אשר יש ביכולתה לצלם כמעט בחשאי כל דבר כמעט).

Project Glass images 1

Max Braun וסרגיי ברין מדברים על פרויקט Glass (עברו לדקה 47~ בסרטון)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EcR2tr3kMMo[/youtube]

תמונה אותה צילם ברין עצמו עם המשקפיים בסיור עם כתבים במסגרת העבודה על פרויקט Glass

Project Glass images 2

תמונות נוספות מן הפרויקט – Look, no Hands

Project Glass images 5

 

Project Glass images 3

Project Glass images 6

Project Glass images 4לעמוד של פרוייקט Glass באתר +Google.

עדכון: תמונות רבות מן הסיור בו השתתף ברין והמשקפיים ניתן למצוא בדף ה-+ Google של Chris Chabot מצוות גוגל.

נחשו עם איזה מצלמה מסתובב אחד המיליארדרים הצעירים בעולם…

Project Glass images 8

ניחשתם נכון (מזה 3500 דולר כשאתה שווה 16.7 מיליארד…)

Project Glass images 9

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *