ראשי חדשות פנסוניק מציגה: 34 מגה פיקסל על מסך אחד

פנסוניק מציגה: 34 מגה פיקסל על מסך אחד

1
0

תאגיד השידור היפני NHK יחד עם עם חברת פנסוניק הציגו לאחרונה אבטיפוס של מסך פלזמה 145 אינצ’ בעל רזולוציה חסרת תקדים של 34 מגה פיקסל – מדובר בעוד צעד לקראת עתיד בו נוכל להציג תמונות ברזולוציות דומות לאלו בהן צולמו.

ה-NHK אשר הוקם באמצע שנות ה-20 של המאה הקודמת הוא תאגיד השידור היפני המקביל ל-BBC הבריטי ול-PBS האמריקני (אם תתעקשו ממש אז מדובר במקבילה היפנית לרשות השידור שלנו, אם כי כל דמיון במקרה זה מקרי בהחלט). בניגוד לגופים מקבילים אחרים בעולם הנחשבים לעיתים מיושנים ואנכרוניסטיים, ה-NHK נתפס תמיד כמצוי בקצה החנית של הפיתוח הטכנולוגי. ה-NHK אימץ במהלך השנים את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום השידור (בראשית שנות ה-80 למשל היה הראשון בעולם לשדר טלויזיה באמצעות לווין וב-1988 שידר ה-NHK לראשונה את האולימפיאדה בסיאול ב-HD – זמן רב לפני שבשאר העולם ידעו בכלל על מה מדובר).

אלא שה-NHK לא רק עוסק באימוץ טכנולוגיות מתקדמות הרבה לפני כל אחד אחר בעולם, אלא גם פעיל בעצמו בפיתוחן. למעשה עוד בשנות ה-60 של המאה הקודמת היה ה-NHK מעורב באופן ישיר בפיתוח טכנולוגיית ה-High-Definition אותה התרגלנו להכיר רק לפני שנים ספורות, ובשנים האחרונות הוא עובד במרץ יחד עם שורה של חברות יפניות גדולות דוגמת פנסוניק ושארפ על דור הטכנולוגיות הבא אשר יאפשר הצגה של סרטים (ותמונות) ברזולוציות חסרות תקדים באמת (אפשר למצוא רשימה של השגי ה-NHK לאורך השנים בעמוד הבא).

האבטיפוס של מסך ה-8K החדש של פנסוניק ו-NHK (קרדיט: diginfo.tv)

Panasonic 8K

כיום אנו נוהגים לצפות בתמונות אותן צילמנו בעיקר על מסכי מחשב “קטנים יחסית” (לרוב לא יותר מ-24 אינצ’) וברזולוציות אשר לרוב אינן עוברות את רף ה-2 מגה פיקסל. אלא שהמצלמות הדיגיטליות הנפוצות של השנים האחרונות כבר עוברות מזמן את רף ה-10, ה-20 ולאחרונה גם ה-30 מגה פיקסל. המשמעות היא שאיננו מסוגלים לראות באופן מלא את רמת הפירוט של התמונות אותן אנו מצלמים על המחשב, אלא אם אנו מגדילים אזור נתון (ואז מאבדים את המבט הכולל על התמונה). הפתרון במשך שנים רבות (וגם כיום) הוא כמובן להדפיס תמונות באיכות גבוהה ובגדול, אלא שהדפסות איכותיות וגדולות הוא עניין יקר ובכל מקרה רובנו לא היינו רוצים להדפיס בגדול כל תמונה אותה צילמנו רק בכדי לראות אותה בגודל מלא.

הפתרון לבעיה זו צפוי כנראה להגיע בעתיד ממסכים דוגמת זה אותו פיתחה פנסוניק עם ה-NHK אשר יאפשרו לנו להציג תמונות אשר צולמו במצלמות עתירות מגה פיקסלים ללא צורך בהקטנה. אף שהמסך אותו הציגה פנסוניק הוא עדיין אבטיפוס וקשה לראות אותו נכנס לייצור סדרתי בטרם יהיו שידורי טלויזיה ברזולוציות כה גבוהות (לפחות ביפן, ה-NHK כבר נערכת לכך כנראה קרוב יותר לסוף העשור הנוכחי, אם כי שידורי נסיון ב-4K צפויים להתחיל כבר במהלך האולימפיאדה הקרובה בלונדון). מי שעשוי לעשות שימוש במסכים ברזולוציות גבוהות במיוחד מוקדם יחסית הם כפי הנראה מוזיאונים וגלריות גדולות ברחבי העולם אשר עשויים לעבור (באופן חלקי כמובן) להצגת תערוכות ויצירות שונות על מסכים שכאלו, מגמה אשר תחלחל בסופו של דבר גם לצרכן הפרטי (אם כי מצד שני קשה לחזות כרגע באילו רזולוציות אנו נצלם כשהדבר יהפוך למציאות). לעולם לא קל לרדוף אחר העתיד אבל עלינו החובה להמשיך לנסות.

מסיבת עיתונאים בה הוצג המסך החדש של פנסוניק – שימו לב לאפקט התלת מימד “בקטעי העץ” (מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה!)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=uoEj_wIkJzU#![/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    שריף איל חדידה

    29/04/2012 ב 1:22 AM

    מיטורף לגמרי

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *