ראשי חדשות סיגמא – מורידה מחירים ומציגה מצלמות חדשות

סיגמא – מורידה מחירים ומציגה מצלמות חדשות

3
0

בשבוע שעבר הודיעה חברת סיגמא כי היא מוזילה באופן משמעותי ביותר את מצלמת הדגל שלה ה-SD1 ולא זו בלבד אלא צפויה להוציא בהמשך השנה שתי מצלמות קומפקטיות מתקדמות מסדרת ה-DP אשר ישלבו את אותו חיישן בו משתמשת ה-SD-1.

סמוך לתערוכת פוטוקינה 2010 הכריזה חברת סיגמא על פיתוח מצלמת ה-SD-1 – מצלמה מקצועית בעלת חיישן בטכנולוגיית Foveon – חודשים רבים עברו עד שהמצלמה הוכרזה באופן מלא והגיעה לשוק. מה רבה הייתה ההפתעה כשנחשף מחירה הרשמי של המצלמה  – יותר מ-10 אלפים דולר. המחיר אמנם ירד מהר מאד לקצת יותר מ-6000 דולר (עדיין סכום בלתי מתקבל על הדעת לכל הדעות) אך בשבוע שעבר הודיע החברה כי תוזיל מעתה את העלות כמעט פי 2 ומעתה יעמוד מחירה על כ-2300 דולרים. גרסת ה-SD-1 החדשה תכונה מעתה על שמו של Dick Merrill – צלם וממציא אמריקני ואבי טכנולוגיית ה-Foveon אשר נפטרס-2008.

מלבד הורדת מחירה של ה-SD-1 הכריזה כאמור סיגמא על שני דגמים הנמצאים כיום בפיתוח בסדרת המצלמות הקומפקטיות בעלות החיישן הגדול שלה המכונה DP. ה-DP1 Merrill בעלת עדשת 19 מ”מ f/2.8 קבועה ומצלמת ה-DP2 Merrill בעלת עדשת 30 מ”מ f/2.8 קבועה. שתי המצלמות יגיעו עם חיישן APS-C בן כ-15 מגה פיקסל (סיגמא מתייחסת אליו כחיישן 46 מגה פיקסל אך מדובר למעשה בחיישן Foveon תלת שיכבתי – שכבה אחת לכל צבע – סוג של “טריק” שיווקי).

ה-Sigma DP1 Merrill עם חיישן APS-C חדש

DP1 Merrill

בראיון אותו ערך בשבוע שעבר אתר הצילום הסיני xitek.com עם מנכ”ל סיגמא החדש Kazuto Yamaki (בנו של מייסד החברה אשר נפטר לאחרונה) ותורגם לאנגלית על ידי האתר photorumors עלו מספר נקודות מעניינות:

  • הורדת מחירי ה-SD-1 נעשתה על פי המנכ”ל כתוצאה מהורדת מחירו של החיישן. בתחילה עלות הייצור הייתה גובוהה מאד בשלת בעיות תפוקה אך כעת משנפתו הבעיות הצליחה החברה להגיע למחיר “המקורי” אליו שאפה.
  • צלמים אשר רכשו את המצלמה במחיר המלא המקורי יפוצו על פי תוכנית אשר תפורסם בקרוב.
  • שתי המצלמות החדשות עושות שימוש באותו חיישן המצוי ב-SD-1 וישלבו מעבד חדש בכדי להתמודד עם עומס המידע הרב והאופטיקה של המצלמה תתוכנן מחדש גם היא.
  • באשר לליין העדשות עבור מיקרו 4/3 וסוני NEX תוכניתה של סיגמא דומה לזו במסגרתה היא פועלת בעולם הצילום כבר שנים רבות – ליצור עדשות חדשות אשר ימלאו חוסר בשוק אותו התירו היצרניות עצמן.
  • אין לסיגמא כוונה ליצור עדשות עבור הפנטקס Q ולא התקבלה החלטה בנוגע לניקון 1.
  • בנוגע לאפשרות פיתוח מצלמה חסרת מראה על ידי סיגמא אמר המנכ”ל כי הנושא בכללותו מעניין אותו מאד אך הדאגה העיקרית כרגע היא לשרת את ליין לקוחות ה-SD וה-DP ורק אחר כך לשקול קהלים חדשים.
  • אחד מנציגי סיגמא אשר השתתף בפגישה ציין כי שתי העדשות עליהן הכריזה לאחרונה סיגמא דומות מאד לאלו הצפויות במצלמות ה-DP החדשות ואין זה יד המקרה.

ה-SD-1 במהדורת העץ המיוחדת – האם גם היא תוזל?

SD 1wood front

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

3 תגובות

  1. Avatar

    mulderfox

    13/02/2012 ב 4:40 AM

    החיישן מעולה, אבל יש להם הרבה עוד לעבור עד שיגיעו לרמה של קנון או ניקון בממשק משתמש ואיכות כוללת.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    13/02/2012 ב 1:38 PM

    חוץ ממהירות הפוקוס ושאר צרות שיש למצלמות של סיגמא לחיישן יש בעיה קשה מאד של רגישות – עולים איתו קצת ב-ISO ומתחילים לקבל דברים מאד לא טובים. סיגמא לא הצליחה להתגבר על הבעיה הזאת ולא ברור גם אם תצליח.

    השב

  3. Avatar

    Shuaib

    02/05/2012 ב 9:18 AM

    You’ve captured this perfectly. Thanks for tiakng the time!

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *