ראשי חדשות הכרזות מוצרים Nikon 1 V1 ו-Nikon 1 J1 חסרות מראה הוכרזו

Nikon 1 V1 ו-Nikon 1 J1 חסרות מראה הוכרזו

6
0

חברת ניקון הכריזה הבוקר (מוקדם מן הצפוי) על זוג מצלמות חסרות מראה. השתיים יוצרות סדרה חדשה אותה מכנה חברת ניקון בקצרה “1”. סדרה זו היא הראשונה (וכרגע היחידה) בפורמט חדש של ניקון אשר יכונה CX (ומצטרף לפורמט ה-DX המוכר וה-FX המקצועי). בנוסף הכריזה החברה על 4 עדשות חדשות והציגה שורה ארוכה של עזרים. הפרטים המלאים בידיעה הבאה.

לניקון לקח יותר משנתיים מאז הוכרזה המצלמה חסרת המראה הראשונה (ה-PEN E-P1 של אולימפוס ביוני 2009) ועד שבחרה להכריז על דגם משלה. החברה לא סיפקה סיבה לעיכוב לכאורה, אך היא חזרה מספר פעמים על האמירה כי היא תיכנס לשוק המצלמות חסרות המראה כאשר הזמן לכך יהיה נכון מבחינתה. עבור ניקון (ובמידה רבה גם קנון אשר נותרה החברה המרכזית היחידה שטרם הכריזה על מצלמה חסרת מראה), היה כפי הנראה נכון יותר לראות כיצד פועלות המתחרות ולאן נוטה השוק בטרם תתחייב לפלטפורמה כזו או אחרת.

ה-Nikon 1 v1 וליין העדשות והאביזרים החדש

Nikon v1 lenses

חשוב לזכור כי בשלב זה לפחות המצלמות חסרות המראה מהוות סוג של פשרה בין גודל גוף, גודל חיישן וגודל עדשות מצד אחד, ומצד שני נתונים כמו איכות תמונה, ביצועים, נוחות שימוש וכמובן מחיר. עד כה בחרה כל חברה בדרך שונה להתמודד עם הסוגיה. חברות כמו סוני וסמסונג בחרו לעשות שימוש בחיישנים גדולים (APS-C) המספקים איכות תמונה גבוהה אך מחייבים בדרך כלל עדשות גדולות (בהנחה שלא תגבילו את עצמכם לעדשות פנקייק). פנסוניק ואולימפוס בחרו בדרך אחרת עם פורמט חדש (שהיה כאמור גם הראשון בשוק בתחום המצלמות חסרות המראה) המכונה מיקרו 4/3 והינו קטן באופן ביחס ל-APS-C הקלאסי אך בכל זאת גדול משמעותית מזה של כל סוגי המצלמות הקומפקטיות. השימוש בחיישן קטן איפשר לאולימפוס ופנסוניק ליצור עדשות קטנות יותר (ולאחרונה הכריזה פנסוניק גם על ליין עדשות ה-X הקטן במיוחד הכולל זום חשמלי). המצטרפת האחרונה למשחק (עד הבוקר) הייתה פנטקס אשר מצלמת ה-Q שלה היא פשרה מן הכיוון ההפוך – חיישן של מצלמה קומפקטית רגילה בגוף של מצלמה חסרת מראה עם עדשות מתחלפות.

סרטון המציג את ה-Nikon 1 V1 החדשה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gurU5UVnBuI[/youtube]

ניקון חשבה ככל הנראה לא מעט מה הוא הפורמט הנכון מבחינתה. האם הצרכנים יעדיפו גוף קטן ועדשות קטנות על חשבון איכות תמונה (לפחות במידה מסוימת) או יהיו מוכנים “לשלם” את מחיר הגודל (בעיקר בעדשות) בכדי לקבל איכות תמונה משופרת. התשובה של ניקון היא פורמט ה-CX. גודלו קטן משמעותית מזה של המיקרו 4/3 של פנסוניק ואולימפוס אך גדול מזה של החיישן המצוי ב-Q ולמעשה מכל חיישן הקיים במצלמה קומפקטית רגילה (קרופ פקטור של 2.7X לעומת 2X של פורמט המיקרו 4/3 ו-1.5 של פורמט ה-DX). עד כמה טובה תהיה איכות התמונה (ואיזה עומק שדה נוכל לקבל) עם הפורמט החדש – זאת נדע רק לאחר שיתפרסמו הבדיקות הבלתי תלויות הראשונות.

סרטון רשמי נוסף אודות סדרת ה-“1” החדשה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Q1HkLJ9NUx4[/youtube]

לאחר שהעמקנו בשיקולים של ניקון בפיתוח הפורמט החדש הגיע הזמן לדון בפרטים הטכניים של שתי המצלמות שהוכרזו הבוקר. ה-Nikon 1 V1 היא הדגם המתקדם ביותר מבין השניים (אשר דומים למדי חיצונית ושותפים למגוון רחב מאד של תכונות). הינה פירוט של התכונות העיקריות של ה-V1:

  • חיישן 10.1 מגה פיקסל בטכנולוגיית CMOS (אשר פותח על ידי ניקון עצמה – לא ברור אם יוצר על ידי סוני) והוא בעל קרופ פקטור של 2.7X (גודל פיזי: 13.2 על 8.8 מ”מ).
  • חיישן בעל רגישות מקסימאלית של 6400 ISO ומערכת ניקוי אוטומטית.
  • עינית דיגיטלית בעלת רזולוציה של 1.4 מגה פיקסל (נמוכה משמעותית מזו המצויה בדגמי הסוני החדשים) וחיישן קירבה מובנה.
  • מערכת פוקוס היברידית המשלבת פוקוס מבוסס פאזה מהיר (בדומה לזה המצוי במצלמות רפלקס) ופוקוס מבוסס קונטרסט מתקדם. מערכת הפוקוס כוללת לא פחות מ-71 נקודות (עבור הפוקוס מבוסס הפאזה) ו-135 אזורים עבור הפוקוס מבוסס הקונטרסט (המספרים הללו לא אומרים הרבה בשלב זה ויהיה צורך לנסות את המערכת בכדי לבחון כיצד היא עובדת בפועל).
  • ל-V1 יש תאורת AF assist לסיוע בצילום בתנאי תאורה נמוכים במרחקים קצרים.
  • מעבד חדש – EXPEED 3 – כפול ומהיר במיוחד.
  • מהירות צילום מקסימאלית גבוהה במיוחד – עד 10 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה עם פוקוס אוטומטי ועד 60 תמונות בשנייה ברזולוציה מלאה כאשר הפוקוס מקובע על התמונה הראשונה.
  • ל-V1 יכולת לצלם רצף ארוך מאד של תמונות הודות לחוצץ (Buffer) גדול המאפשר צילום של עד 42 תמונות רצופות (במצב RAW+JPEG – יותר במצב JPEG בלבד).
  • יכולות וידאו מתקדמות הכוללות צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p) עד 60 פריימים לשנייה.
  • אפשרות לצילום וידאו בהילוך איטי – עד 400 תמונות לשנייה (ברזולוציה של 640 על 240 פיקסלים וצילום הילוך איטי במיוחד (פי 40 מזמן אמת) ברזולוציה נמוכה מאד (320 על 120 פיקסלים).
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (921k פיקסלים).
  • תושבת עדשה חדשה – המכונה “1” ואפשרות לרכישת מתאם עבור ליין העדשות הקיים של החברה.
  • מתאם לעזרים חיצוניים (ניקון הכריזה כבר וצפויה להמשיך ולהכריז גם בהמשך על מגוון רחב של עזרים בניהם: פלאש חיצוני מיוחד לליין ה-1, מיקרופון חיצוני, GPS, תאורה לוידאו, ואפילו מקרן זעיר).
  • גוף שחור עשוי מגנזיום.
  • משקל קל במיוחד (פחות מ-300 גרם).

ה-Nikon 1 V1 מבט מקדימה

Nikon1 V1 frontה-V1 הוא כאמור הדגם המתקדם מבין השניים. דגם ה-J1 כולל רבות מן התכונות של ה-V1 אך חסר מספר תכונות מתקדמות:

  • ה-J1 איננה כוללת עינית מובנית.
  • ה-J1 כוללת מסך 3 אינצ’ ברזולוציה נמוכה יותר (461k פיקסלים).
  • ל-J1 תריס אלקטרוני בלבד (ל-V1 תריס מכאני בדומה למצלמות רפלקס אך היא מאפשרת גם שימוש בתריס אלקטרוני כאשר יש צורך בחשיפות קצרות במיוחד – עד 1/16,000 שנייה).
  • ה-J1 איננה כוללת מתאם לעזרים חיצוניים (או חיבור למיקרופון חיצוני).
  • ה-J1 כוללת סוללה בעלת קיבולת נמוכה יותר (ומספר תמונות מקסימאלי נמוך יותר – 230 ב-J1 לעומת 350 ב-V1).
  • ה-J1 עשויה פלסטיק.
  • ה-J1 כוללת פלאש מובנה (ב-V1 אין פלאש מובנה אך ניתן לחבר חיצוני).
  • ל-J1 משקל נמוך יותר – 234 גרם בלבד.

ה-Nikon 1 J1 בלבן עם כמה מן העדשות החדשות

Nikon j1 lenses1

ההבדלים בין שני הדגמים משתקפים כמובן גם במחיר – 900 דולר עבור ה-V1 לעומת 650 דולר עבור ה-J1. שני הדגמים צפויים להיות זמינים החל מה-20 לאוקטובר בארה”ב.

המפרט המלא של ה-Nikon 1 V1 ושל ה-Nikon 1 J1 נמצא במערכת המפרטים של האתר.

ה-Nikon 1 J1 הגרסה הורודה

Nikon J1 pink

מלבד שתי המצלמות הכריזה ניקון גם על ארבע עדשות חדשות התואמות במיוחד לתושבת ה-1 (כאמור מתאם מיוחד יאפשר חיבור עדשות קיימות לשתי המצלמות).

NIKKOR VR 10-30mm f/3.5-5.6עדשת הקיט של הליין החדש. בעלת מייצב מובנה ואורך מוקד אקוויוולנטי ב-35 מ”מ של 27-81 מ”מ. העדשה קלה במיוחד (115 גרם) ואורכה 42 מ”מ. העדשה תגיע במגוון צבעים (וכפי הנראה לא תימכר בנפרד).

NIKKOR 1 VR 10 30mm f3.5 5.6 red

NIKKOR VR 30-110mm f/3.8-5.6 עדשת טלה-פוטו קטנה בעלת מייצב מובנה. בעלת אורך מוקד אקוויוולנטי ב-35 מ”מ של 81-297 מ”מ והיא קלה במיוחד (175 גרם) ואורכה 61 מ”מ. העדשה תגיע במגוון צבעים. מחירה יעמוד בארה”ב על 250 דולר.

NIKKOR 1 VR 30 110mm f3.8 5.6

NIKKOR 10mm f/2.8 עדשת פנקייק (פריים) זעירה. בעלת אורך מוקד אקוויוולנטי ב-35 מ”מ של 27 מ”מ, צמצם מהיר (f/2.8), משקל מגוחך (77 גרם בלבד) ואורך של 22 מ”מ. העדשה תגיע במגוון צבעים. מחירה יעמוד בארה”ב על 250 דולר.

NIKKOR 1 10mm f2.8

NIKKOR  VR 10-100mm f/4.5-5.6 PD-ZOOMעדשת סופר טלפוטו מיוצבת הכוללת מנוע פוקוס מובנה (voice coil AF motor או VCM) וכפתור זום (בדומה לזה המצוי בליין ה-X של פנסוניק ובמצלמות קומפקטיות/אולטרה זום). ניקון מאמינה כי שיטה זו תאפשר לה יתרון בעיקר בעת צילום וידאו שם זום מכאני נוטה להזיז את המצלמה ולגרום לתזוזה בתמונה. העדה היא בעלת אורך מוקד אקוויוולנטי ב-35 מ”מ של 27-270 מ”מ ומשקל גבוה (יחסית) של 515 גרם ואורך של 95 מ”מ. מחירה יעמוד בארה”ב על 750 דולר.

NIKKOR 1 VR 10 100mm f4.5 5.6 PD ZOOM

בנוסף צפויה ניקון להציג כאמור שורה של אביזרים בניהם:

Nikon FT-1 F-mount adaptorמתאם לעדשות קיימות של החברה. בשלב זה לא ברורה יכולתו לבצע פוקוס אוטומטי עם עדשות קיימות. הוא צפוי להגיע לשוק סביב דצמבר 2011 ומחירו יעמוד ביפן על כ-300 דולר (אפשר להניח כי המחיר במערב יהיה נמוך יותר).

Nikon FT 1 F mount adaptor1

SB-N5 Speedlightפלאש המותאם במיוחד לדגם ה-V1. מחירו יעמוד בארה”ב על 150 דולר.

Nikon SB N5 Speedlight1

GP-N100 GPSיחידת GPS התואמת לדגם ה-V1. מחירה יעמוד על 150 דולר.

Nikon V1 pink GPS

במסגרת מסיבת העיתונאים אותה ערכה בניו-יורק לרגל ההכרזה הציגה ניקון מספר אבות טיפוס לעזרים עתידיים המתוכננים עבור ליין ה-1. בין השאר הציגה החברה מסך LCD חיצוני (לצילום וידאו), ידית הכוללת תאורת LED לצילום וידאו, מיקרופון חיצוני, משדר אלחוטי, מתאם לפלאש מאקרו  ומקרן זעיר להצגת תמונות שצולמו על קיר או מסך (לא ברור בשלב זה מי מן הרעיונות הללו יבשיל לכלל מוצר ומתי נזכה לראותם בשוק אם בכלל).

ניקון הכריזה בנוסף על שורה של אביזרים נלווים קטנים בניהם גם תיקי נשיאה בעיצוב רטרו במגוון צבעים:

Nikon V1 case

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

6 תגובות

  1. Avatar

    אורן

    21/09/2011 ב 12:18 PM

    חבל. עוד מצלמות חסרות מראה עם פונקציות חזקות כדי לאזן אותן לעומת מצלמות ה-DSLR הטובות. מזכיר את ההכרזה של קנון על מצלמת האולטרה-זום החדשה שלה (SX40HS) ששימשה הזדמנות להכריז על מעבד DIGIC 5 החדש. עדיין לא סובל את חסרות המראה.

    השב

  2. Avatar

    דן

    21/09/2011 ב 1:16 PM

    בכל מקום באינטרנט יורדים קשות מאד על ההכרזה הזו של ניקון ואמרים שהכל חסר תועלת, במיוחד בתגובות ההכרזה בdpreview, אבל לא הבנתי למה בעצם. מה כ”כ מאכזב פה?

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    21/09/2011 ב 2:49 PM

    באופן אישי אני מאוכזב מהעינית. ניקון הייתה צריכה ללכת על העינית המתקדמת של סוני – כל דבר פחות מכך הוא מאכזב. מכל הבחינות האחרות פשוט תלוי לאיזה קהל אתה שייך – בעבר דובר על מצלמה חסרת מראה מקצועית של ניקון עם תג מחיר של כ-2000 דולר. ברור שלא על זה מדובר. אפשר שבעתיד יצא דגם אחר כי הרי מדובר פה על סדרה חדשה, אבל אם אתה צלם מקצועי לא בטוח שתתלהב יותר מידי. מצד שני צלמים חובבים – בהנחה שיסתדרו עם העינית, יקבלו מגוון תכונות נאה ואין לי ספק שניקון עשתה עבודה טובה בהרבה מישורים (מה לעשות יש לה הרבה יותר ניסיון מלרוב המתחרות הנוכחיות בשוק המצלמות חסרות המראה).

    עכשיו כמובן נותר לראות מה ומתי תכריז קנון על הדגם שלה. אם ההכרזות האחרונות שלה מלמדות משהו אני צופה משהו די שמרני (סביר שעם יכולות וידאו מאד טובות).

    השב

  4. Avatar

    יאיר

    24/09/2011 ב 7:38 AM

    נראה לי שניקון זיהתה נישה בשוק של צלמות שרוצות לצלם עם רפלקס אך ללא כל הסיבוך הטכני.

    השב

  5. Avatar

    עידו גנוט

    24/09/2011 ב 9:02 AM

    זה נכון מן הסתם פחות או יותר לכל המצלמות חסרות המראה – האם הם הצליחו לעשות משהו שאכן נופל בנישה הזאת יותר ממצלמות של חברות אחרות זאת השאלה. בלי קשר יש אכזבה בקרב משתמשים שרצו דווקא מצלמה מקצועית קטנה של ניקון (והיו דיבורים על כך) – אפשר והם עוד יוציאו משהו כזה בהמשך – אם תרצו סטייל NEX-7 מתקדמת.

    השב

  6. Avatar

    שמעון עוזיאל

    25/09/2011 ב 4:57 PM

    ככל שאני מתבגר ,כן מתחזקת חולשתי להבין את הצלם החובב!
    נדמה לי שלבסוף נגמור עם מצלמה BOX במהירויות משתנות.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *