ראשי מבזקים הכרזות פוג’יפילם מכריזה על גרסת X-T1 אינפרה אדומה (וגם עדכונים בנוגע להכרזות של ניקון)

פוג’יפילם מכריזה על גרסת X-T1 אינפרה אדומה (וגם עדכונים בנוגע להכרזות של ניקון)

0
0

ידיעה מעניינת ומעט מפתיעה מגיעה היום מכיוונה של חברת פוג’יפילם – החברה הכריזה על המצלמה הדיגיטלית הראשונה (וודאי מן השנים האחרונות) המיועדת במיוחד לצילום אינפרה אדום.

רק אמש פרסמנו ביקורת מקיפה על מצלמת ה-X-T10 החדשה וכבר היום אנו מתבשרים על מצלמה חדשה וייחודית – גרסת אינפרה אדום לדגם ה-X-T1 הנוכחי (נזכיר רק כי פוג’י השיקה לפני מספר חודשים דגם כסוף ל-X-T1 עם מספר שינויים קלים ולפיכך למעשה הדגם החדש הוא הגרסה השלישית למצלמה).

מה חדש ב-X-T1 IR – האמת לא הרבה – מדובר באותה מצלמה עם אותו הגוף ואותן התכונות שאנו מכירים מדגם ה-X-T1 הנוכחי – ההבדל הוא בחיישן או בציפויים/פילטרים (פוג’י לא פירטה בהקשר זה) אשר רגישים לאורכי גל שבין 300-1000 ננומטר (אולטרה סגול עד אינפרה אדום).

השימושים הם לתחומים כמו זיהוי פלילי, רפואה אך גם עבור צלמים חובבי אינפרה אדום (נזכיר בהזדמנות זאת את הכתבה שלנו שעסקה בצילום אינפרה אדום של הצלם אסי יעקובוביץ). מחירה של המצלמה למתעניינים כ-1700 דולרים.

ה-X-T1 IR – זהה חיצונית לדגם המקורי

 X-T1 IR

ותוספת בהקשר אחר – היום התפרסם באתר nikonrumors כי ההכרזה על שלושת העדשות הבאות של ניקון עשויה להתרחש השבוע ואולי אפילו הלילה – אנחנו נמתין. עוד נמסר כי ה-D5 תגיע כנראה בינואר הבא בתערוכת CES (הגיוני אם לשפוט לפי ההיסטוריה) וכי לניקון כוונות להשיק שתי מצלמות קומפקטיות בעלות חיישנים גדולים (אחת עם חיישן 1 אינצ’ ואחת אולי בעלת חיישן APS-C שתחליף את ה-Coolpix A המצויינת).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *