ראשי מגזין עומדת בציפיות? מבט מעמיק על ה-7D MKII של קנון

עומדת בציפיות? מבט מעמיק על ה-7D MKII של קנון

0
0

מצלמת ה-7D MKII של קנון שהוכרזה בסמוך לתערוכת פוטוקינה מוקדם יותר השנה, הגיעה לאחרונה למדפים וביקורות ראשונות עליה כבר מופיעות ברשת. אחת המעניינות שבהן פורסמה השבוע על ידי החברה מהחנות הקנדית  the Camera Store והיא לא חוסכת גם ביקורת מהמצלמה החדשה.

Chris Niccolls ו-Jordan Drake הם אולי נציגים של חנות צילום והיה אפשר לצפות מהם להגן יותר על המוצרים שהם מוכרים (ראו למשל חלק מהסרטוני המוצרים של המתחרה B&H) אבל בפועל החברה נוטים להיות לעיתים מאד ביקורתיים ביחס למוצרים שהם לא אוהבים (דוגמא קיצונית במיוחד היא הביקורת הסופר קטלנית שלהם על מצלמת ה-QX100 של סוני כמוה לא זכורה לנו מעולם).

כשמדובר ב-7D MKII התוצאות כפי שתראו מייד הן לא עד כדי כך קטלניות כמובן, אבל המצלמה ללא ספק סופגת גם לא מעט ביקורת ששווה להקשיב לה:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H2ljRc-glN4[/youtube]

מה עולה מן הביקורת:

  • ה-7D MKII מזכירה מאד בעיצוב ובתפעול את הדגם הקודם (אין הפתעות במקרה זה).
  • מערכת הפוקוס של המצלמה מעולה (גם אם מורכבת משהו) היא מסוגלת לעקוב בצורה פנטסטית אחר עצמים נעים הן בסטילס והן בוידאו הודות לטכנולוגיית ה-Dual Pixel).
  • ביחס ל-70D של קנון ניתן לראות שיפור של בערך סטופ אחד ברגישות – הישג מכובד. מהצד השלילי – עדיין מדובר בחיישן הנחות על פי הבדיקה בצורה משמעותית אפילו מזה המצוי במצלמת הכניסה הבסיסית של ניקון (D3300) הן מבחינת רגישות והן מבחינת טווח דינאמי…
  • יכולות הוידאו של המצלמה עדיין לוקות בחסר ביחס למה שמקובל כיום בתעשיה ברמת המחירים הנ”ל (דגש על מצלמות דוגמת ה-GH4 אך גם ל-A7S היקרה יותר תפקיד). במיוחד יש לשים לב לרכות של התמונה ב-1080p.
  • השורה התחתונה לא פשוטה עבור קנון – מדובר בשדרוג שיפנה בעיקר למשתמשי קנון הקיימים אשר ירצו שיפור ביכולות הפוקוס ושיפור מסוים באיכות התמונה אבל בשוק כה רווי לא בטוח האם המצלמה תצליח להתבלט ולפנות לקהלים הרחבים יותר אליהם פנתה בזמנו ה-7D המקורית.

בשורה התחתונה מה שעולה מן הביקורת הנוכחית (וניכר בכלל מההכרזות והידיעות העתידיות לגבי ליין המוצרים של קנון) הוא שקנון ממשיכה בקו השמרני מאד שלה. התקדמות איטית ומדודה, עם מעט חידושים דרמאטיים ובמיוחד היעדר הקשבה לדרישות המגיעות מן השטח אשר עלולות להביא לזליגה בין קווי המוצרים השונים של החברה (בדגש על נושא הוידאו).

הכל מחושב – שיפורים מדודים בלי מהפכות גדולות – 7D MKII

Design-Cut-EOS-7D-Mark-II-3-B-Special

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *