ראשי מגזין Nick Veasey: לצלם את המצלמה מבפנים

Nick Veasey: לצלם את המצלמה מבפנים

1
0

Focus on Imaging היא תערוכת הצילום הגדולה בבריטניה. בשנת 2010 התבקש אומן צילום הרנטגן הנודע Nick Veasey להכין שער מיוחד עבור הקטלוג לאירוע הצילום הגדול. התוצאה: צילום X-ray ראשון מסוגו בו מופיע “צלם” המחזיק מצלמת D3 של ניקון המוצגת לפרטיה. אנו מביאים בפניכם היום מסע אל מאחורי הקלעים של הפרויקט.

עם האומן Nick Veasey כבר נפגשנו לא אחת באתר. Veasey, אומן החי בבריטניה הוא אולי אחד הצלמים היחידים בעולם אשר עברו מצילום רגיל לצילום באמצעות קרינת X והוא עושה שימוש במכונות רנטגן מסחריות רבות עוצמה בכדי לתעד בפירוט מרשים ומבפנים החוצה עצמים יום יומיים (וגם לא מעט עצמים גדולים יותר כמו מטוסים ואוטובוסים).

תמונת הפרויקט: ניקון D3 מבפנים (צילום: Nick Veasey)

Nick Veasey Nikon D3

עבודותיו של Veasey הוצגו בשנים האחרונות במוזיאונים ברחבי העולם, הוא פרסם מספר ספרים של עבודותיו ובין לבין הוא עוסק גם בצילום מסחרי בקרני X עבור חברות שונות כמו בפרויקט אותו אנו מביאים היום.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2NkEE37oLeQ[/youtube]

אי אפשר להתייחס לנושא הצילום בקרני X מבלי להזכיר את המאמר המקיף של הצלם גיא וינר “לצלם בקרני X – לגלות את העולם שבפנים” אותו פרסמנו כאן מוקדם יותר השנה, בו ישנה התייחסות נרחבת לנושא הצילום בקרני X וגם לא מעט דוגמאות אשר צולמו על ידי הכותב כאן בישראל.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
  • לצלם בקרני X – לגלות את העולם שבפנים

    עולם הצילום אינו מוגבל לתחום האור הנראה ובמאמר הנוכחי נבחן ג’אנר צילומי אשר בודדים ב…
  • Nick Veasey – לצלם בקרני X

    הצלם הבריטי Nick Veasey הוא אולי אחד הצלמים היחידים בעולם אשר עברו מצילום רגיל לצילום באמצ…
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    martha

    29/11/2011 ב 2:31 PM

    מעולה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *