ראשי מגזין Timelapse Time lapse חללי – כדור הארץ כפי שלא ראיתם מעולם

Time lapse חללי – כדור הארץ כפי שלא ראיתם מעולם

2
0

הזוהר הצפוני הוא אחד המראות המרשימים ביותר על פני כדור הארץ. אלא שמדובר ברגעים חולפים הניתנים לצפייה מכמות מצומצמת יחסית של נקודות על פני הכוכב. לאסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית לעומת זאת תצפית טובה בהרבה ובין החודשים אוגוסט לאוקטובר השנה הם לכדו מאות תמונות מרהיבות של התופעה מאזורים שונים מעל כדור הארץ. כעת לראשונה אלו חוברו לידי סרטון אחד מרשים בן 5 דקות.

Michael König עשה שימוש במאגר התמונות והסרטונים הגדול ש-NASA פותחת בפני הציבור בכדי להרכיב קטע וידאו מרהיב במיוחד של כדור הארץ מן החלל. בסרטון ניתן לראות את מה שמקובל לכנות הזוהר הצפוני אך גם את הגרסה התאומה והמוכרת פחות המכונה “הזוהר הדרומי” (southern lights או לעיתים Aurora Australis). בעוד שהגרסה הצפונית נינת לצפייה בחלקים מצפון אירופה, אסיה, אמריקה ומאזור הקוטב הצפוני, הגרסה הדרומית ניתנת לצפייה לרוב רק מן החלקים הדרומיים ביותר של אמריקה, אוסטרליה ואנטארקטיקה.

הזוהר נגרם כתוצאה מן האינטראקציה בין “רוח השמש” (solar wind) וחלקיקים באטמוספרה העליונה של כדור הארץ (מעל לגובה של 80 ק”מ). הזוהר מופיע בצבעים שונים, העיקריים שבהם הם ירוק/חום אדמדם (אשר מקורם בחלקיקי חמצן), וכחול או אדום עז (אשר מקורם בחלקיקי חנקן).

זוהר ירוק מתחנת החלל (קרדיט: NASA)

NASA Aurora Borealis

מתחנת החלל ניתן לראות את הזוהר (הצפוני והדרומי) בקלות רבה יחסית וציוד הצילום הרב והאיכותי המצוי בתחנה מאפשר תיעוד חסר תקדים של התופעה. בחודשים האחרונים צילמו שני צוותים שונים בתחנת החלל כמות גדולה של תמונות רצף בהן ניתן לראות את הזוהר הצפוני והדרומי מעל נקודות שונות בעולם מארה”ב ועד אוסטרליה ואפילו מעל הים התיכון. התמונות חוברו למספר סרטונים על ידי NASA ופורסמו באחד מאתרי הסוכנות. הסרטונים השונים נערכו וחוברו יחד על ידי Michael König לסרטון מרשים אחד אותו אנו מביאים בפניכם היום לו נוספה גם מוזיקה.

נציין גם כי הסרטון, אשר זכה לחשיפה אדירה ברשת ול-1.4 מליון צפיות מאז פורסם לפני ימים ספורים לא צולם באמצעות מצלמת 4K מדעית בעלת רגישות גבוהה כפי שנכתב במספר רב של מקומות, אלא הורכב ממספר רב של תמונות אשר צולמו באמצעות Nikon D3S (וזאת מבדיקה שערכנו באתר NASA) , חלקן ברגישות גבוהה במיוחד (12,800 ISO). לסיום נזכיר כי אנו מסקרים באופן נרחב את נושא הצילום בחלל ומי שמתעניין בנושא וטרם קרא מוזמן להציץ במאמר המקיף שלנו בנושא, תחת הכותרת: “מצלמות בחלל“.

הסרטון – זוהר חללי (קרדיט: Michael König/NASA)

[vimeo]https://vimeo.com/32001208[/vimeo]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Timelapse

2 תגובות

  1. Avatar

    תומר

    14/11/2011 ב 8:28 PM

    מה זה הירוק הזה ???!!!!!

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    14/11/2011 ב 9:06 PM

    הזוהר הצפוני/דרומי.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *