ראשי מגזין קוף אחרי צלם

קוף אחרי צלם

1
0

לא פעם נשמעות בעידן הדיגיטלי אמירות משמיצות כנגד צלמים דוגמת “גם קוף היה יכול לצלם את התמונה הזו” – אלא שאמירות כגון אלו קיבלו לאחרונה משמעות שונה לחלוטין לאחר שצלם טבע בריטי גילה לפתע שהקופים אותם יצא לצלם החליטו להשתעשע במצלמתו – התוצאות, לא רעות כלל – אולי באמת כל קוף יכול…

גם הקוף יכול (צילום: מקוק שחור/David Slater)

Money David Slater 3

הסיפור הבא נשמע כמעט כמו בדיחה או קטע מקומדיה הוליוודית בכיכובו של לסלי נילסן המנוח, אך הוא אמיתי לחלוטין. צלם הטבע הבריטי David Slater יצא לצלם קופי מקוק שחורים הנמצאים בסכנת הכחדה בפארק באינדונזיה. הוא הציב את מצלמתו (Canon 5D MK II) על חצובה והסיט את מבטו לרגע קל מן הציוד. באותו רגע החליט אחד מקופי המקוק כי זה הזמן לפעול והתקרב למצלמה והחל לשחק עימה.

פורטרט עצמי (צילום: מקוק שחור/David Slater)

Money David Slater 2

הקוף לחץ על כפתור הצילום והקול סיקרן אותו. עד מהרה הגיעו גם חבריו לבדוק את “התגלית” ובדקות הקרובות צילמו הקופים מאות תמונות. באופן מפתיע כמה מן התמונות צולמו בפוקוס ובניהן ניתן לראות פורטרטים עצמיים של הקופים ואף תמונה של Slater עצמו במאמצים נואשים להחזיר לעצמו את השליטה במצלמה.

החזירו את המצלמה בבקשה -Slater (צילום: מקוק שחור/David Slater)

Money David Slater

האתר הבריטי The Guardian אשר דיווח על המקרה וראיין את Slater כותב כי הקופים נבהלו בתחילה מן הקול אשר עשתה המצלמה אך עד מהרה התרגלו וההתרחשות כולה הייתה מדהימה למדי. רבים הטילו ספק באמיתות הסיפור אך Slater עומד מאחוריו ואמר בראיון כי התמונות נראות אולי מוזרות אך הקופים עצמם אינם נפוצים והתסרוקת המשונה והעיניים האדומות הופכים את המראה כולו למוזר.

קטע קצר מרשת FOX המדווח על המקרה:

אנו יכולים רק לשאול – למי שייכות זכויות היוצרים על התמונות?

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

תגובה אחת

  1. Avatar

    ארז

    07/07/2011 ב 9:02 PM

    🙂

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *