ראשי מגזין 2 סרטים אשר צולמו עם 5D MKII באוסקר

2 סרטים אשר צולמו עם 5D MKII באוסקר

5
0

ה-Canon EOS 5D Mark II הפכה כבר מזמן לשם דבר בתעשיית הוידאו – וידאו קליפים, פרסומות ואינספור הפקות עצמאיות צולמו באמצעותה מאז שוחררה ב-2008. אלא שבשנתיים האחרונות החלה המצלמה להיכנס גם ל"מכה" של עולם הסרטים – הוליווד. שורה של שוברי קופות וסדרות מובילות עשו שימוש ביכולותיה של המצלמה לצילום קטעים קצרים ולאחרונה נודע כי שני סרטים באורך מלא המועמדים לאוסקר צולמו במלואם באמצעות המצלמה – כל הפרטים בידיעה הבאה.

שני סרטים דוקומנטריים שונים אשר צולמו כולם באמצעות 5D MKII יתמודדו השנה על האוסקר – Hell and Back Again – סרטו של הבמאי/צלם Danfung Dennis ו-The Tsunami and the Cherry Blossom של הבמאית והשחקנית Lucy Walker והצלם Aaron Phillips.

Hell and Back Again הוא תאור גרפי, אישי ולא קל לצפייה ועיכול של המלחמה באפגניסטן. הבמאי/צלם Danfung Dennis לקח עימו את ה-5D MKII אל אזורי הקרבות וצילם עם החיילים במשך תקופה ארוכה בשטח. בראיון אשר נתן בעבר לאתר Dslrnewsshooter סיפר על המורכבות שבצילום באזורי קרבות, בשטח וללא צוות מסייע ועם כמות ציוד זעומה.

אחת הבעיות העיקריות הייתה נושא הקלטת הסאונד בשטח (נושא אחריו גם אנחנו עוקבים כאן בהרחבה). Dennis השתמש ב-Sennheiser ME- 66 shotgun mic יחד עם מערכת G2 אלחוטית של החברה ובמקביל עבד עם Beachtek DXA-2 אשר הוחלף במהמשך ל-Juicedlink CX-231 אשר שימשו בכדי להעביר את הסאונד מן המיקרופון החיצוני באופן איכותי יותר אל תוך המצלמה. בכדי לאפשר לשאת את כל הקונסטרוקציה המורכבת הזאת בנה Dennis "כנפיים" מאלומניום בסדנה מיוחדת אשר באמצעותן חובר הכל ל-5D MKII ול-Glidecam 2000 HD עם ידית גומי מיוחדת אשר סייע לו לייצב את כל הציוד. המשקל הכולל של הקונסטרוקציה הסופית היה כבד ולדברי Dennis נדרשו לו כמעט חודשיים לפתח שרירים ביד אשר יאפשרו לו צילום ממושך בלי רעידות. מעבר לציוד הצילום נשא איתו Dennis מיגון אישי (שריון קרמי) וקסדה בדיוק כמו שאר החיילים (אם כי כעיתונאי הוא כמובן לא נשא עימו נשק).

מימין ציוד הצילום אשר שימש את Danfung Dennis באפגניסטן

Danfung Dennis gear

בכדי להשיג את האפקט הקולנועי בזמן צילום באור יום בצמצם f/2.8 בחשיפה של 1/60 היה Dennis צריך לעשות שימוש בפילטר מכהה. אלא שגם לאחר שניסה מספר פילטרים התוצאה לא הייתה אחידה – עניין שלא נפתר לגמרי בשלב הצילום (כפי הנראה טופל ברמה כזו או אחרת בשלב העריכה). גם פוקוס בתנאי שטח התברר כמשימה מורכבת. Dennis לא עשה שימוש במערכת follow focus (מערכות אלו לא היו שורדות כפי הנראה את תנאי השטח) אלא שינה בעצמו את הפוקוס מן האובייקט אל הרקע וחזרה. בזמן ריצה (עניין שקרה כנראה לא מעט במצבי לחימה שונים) היה עליו לשמור על מרחק קבוע פחות או יותר מן האובייקט המצולם – ללא ספק תנאים בעיתיים ביותר לצילום, לא כל שכן צילום באיכות המצדיקה זכייה באוסקר). הבעיה החמורה ביותר לטענת Dennis קשורה להתחממות המצלמה בתנאים הקשים של צילום וידאו רציף בשטח האפגני הלוהט. כל 15 דקות המצלמה הייתה מתחממת והיה צורך להפסיק את הצילום ולתת לה להתקרר – בעיה קשה כשאתה צלם יחיד ללא גוף חלופי בתנאי לחימה בהם כל רגע יכול להיות קריטי.

אף שאפשר לשער שאת מרבית העריכה עשה Dennis באולפן כאשר חזר מאפגניסטן, חלק מן העבודה נעשתה בשטח עצמו עם מקבוק פרו 17 אינצ' ומערך דיסקים קשיחים חיצוניםי בני 8TB. בנוסף נשא עימו Dennis לא פחות מ-6 סוללות חלופיות למצלמה וחמישה כרטיסי זיכרון בני 16GB – ככה זה כשיוצאים לקרב.

קדימון לסרט Hell and Back Again

[vimeo]http://vimeo.com/28912003[/vimeo]

הסרט השני הוא כאמור The Tsunami and the Cherry Blossom העוקב אחר הניצולים מאסון הצונאמי ביפן המנסים לשוב ולשקם את עצמם בעקבות פריחתו של עץ הדובדבן (סמל לאומי יפני עתיק יומין). הסרט צולם ובעיקר נערך בפרק זמן חסר תקדים (וודאי כשמדובר בסרט המועמד בסופו של דבר לאוסקר). לאחר סיום הצילומים אשר נערכו ממש לאחר רעידת האדמה ביפן בראשית השנה שעברה, התברר כי פסטיבל הסרטים בטורונטו מעוניין להציג את הסרט. לרשות היוצרים עמד חודש בדיוק לערוך את התוצר הסופי, אך בעבודה מאומצת מסביב לשעון הצליחו לעמוד במשימה והסרט הוצג בפסטיבל ולאחרונה כאמור גם הפך למועמד לפרס האוסקר.

קדימון לסרט The Tsunami and the Cherry Blossom

[vimeo]http://vimeo.com/33991882[/vimeo]

שני הסרטים הללו צולמו כאמור במלואם באמצעות ה-5D MKII אך שורה של סרטים וסדרות מוכרים אחרים עשו בשנים האחרונות שימוש כזה או אחר במצלמה במסגרת ההפקה – להלן רשימה (תודות לאתר Canon 5D World) בלתי ממצא בעליל (אתם מוזמנים להוסיף דוגמאות משלכם בתגובות):

  • 24, עונה 8 – חלק גדול מצילומי הרקע לעונה ה-8 של סדרת המתח 24 צולמו באמצעות 5D MKII (ו-1D MK IV) של קנון כפי שניתן לראות בסרטון מאחורי הקלעים הב:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nIWGKowjuIo[/youtube]

  • Searching for Sonny – ככל הנראה הסרט הראשון באורך מלא אשר צולם עם 5D MKII – במקום לעשות שימוש בעדשות קנון עשה צוות ההפקה שימוש בעדשות ניקון ישנות עם מתאם בכדי לאפשר שליטה רבה יותר על החשיפה. קדימון:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aGYXp7bBwZo[/youtube]

  • House, עונה 6 פרק הסיום – אנו היינו בין הראשונים לסקר את צילום הפרק האחרון של העונה באמצעות ה-5D MKII באפריל 2010. קדימון לפרק (ברקע אגב, השיר cut של Plumb):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6OOZosLv6zs[/youtube]

  • Black Swan – טוב, הסרט זוכה פרס האוסקר בכיכובה של השחקנית נטלי פורטמן לא צולם בעצמו באמצעות 5D MKII, אך חלק משמעותי מצילומי ההכנה לקטעי הבלט נעשו באמצעות המצלמה. קדימון לסרט:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5jaI1XOB-bs[/youtube]

  • Iron Man 2 – החלק השני של העיבוד הקולנועי לקומיקס המצליח של חברת מרוול בכיכובו של השחקן רוברט דאווני ג'וניור. קטעי מירוץ המכוניות במונקו צולמו באמצעות ה-5D MKII (לא פחות מ-4 מצלמות שונות הוצמדו לכל אחד מצידי הרכב) – קדימון (וקטעים מאחורי הקלעים).
  • Captain America: The First Avenger – עיבוד קולנועי נוסף לקומיקס פופולארי מבית היוצר של מרוול. חלק ממרדפי הרכב והאופנועים בסרט צולמו באמצעות ה-5D MKII – קדימון הכולל קטעים מסצנות המרדפים בסרט.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מגזין

5 תגובות

  1. N_L-R

    03/02/2012 ב 12:08 PM

    אין עלי! יש לי 5D MKII וכבר ביום ההכרזה שלה ידעתי שאני קונה אותה.
    היום כשאוטוטו אני משלים ציוד לסט וידאו מלא (כולל הקלטת סאונד, צג חיצוני, מערכת שליטת מיקוד וכל זאת ע"ג מכתוף) אני סבור שיותר אני לא צריך.
    טוב, כחובב ולא איש מקצוע שזה עיסוקו ומקור פרנסתו… 🙂

    השב

  2. עידו גנוט

    03/02/2012 ב 11:37 PM

    ובקרוב בימינו ה-5D MKIII.

    השב

  3. מוטי חן

    07/02/2012 ב 1:12 PM

    המצלמה הזאת מדהימה, לדוד שלי יש אותה והוא מצלם סרטים בקלות ובאיכות הגבוהה ביותר שיש! אני שוקל לקנות אותה גם .. תוכלו להגיד לי איפה אני יכול להשיג אותה בזול ואיזה עוד סרטים מומלצים צולמו בעזרת המצלמה הזו?

    השב

  4. אורח

    08/02/2012 ב 5:20 PM

    צילומי הרכבת התחתית בברבור שחור בוצעו
    בעזרת מצלמה 7D ולא 5D כפי שנכתב.

    השב

  5. עידו גנוט

    08/02/2012 ב 7:36 PM

    לא דובר על הרכבת התחתית אלא על צילומי הריקוד וגם אז לא נכתב שהצילומים שנראים בסרט עצמו צולמו עם 7D אלא צילומי ההכנה (לא מרשים במיוחד אבל המצלמה עדיין שמשה ברמה כזו או אחרת בהפקה).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *