ראשי מגזין off-topic ההיסטוריה של סרטוני ה-stop-motion ב…stop-motion

ההיסטוריה של סרטוני ה-stop-motion ב…stop-motion

0
0

סרטוני תמונות או stop-motion כפי שהם מוכרים יותר באנגלית אינם תופעה חדשה. למעשה סוג זה של אנימציה פותח לפני למעלה ממאה שנים. מעצבת צרפתייה תושבת סאן פרנסיסקו בשם Chloe Fleury העלתה בראשית השנה פרויקט אישי המתאר מעט מן ההיסטוריה של סרטוני תמונות ב…כמובן, סרטון תמונות.

הייחוד בסרטוני stop-motion מקורו בשינוי מיקומם של עצמים הגורם להם להראות כאילו הם נעים בכוחות עצמם. כל שינוי מיקום כזה מצולם והתמונות המתקבלות מחוברות לכדי סרטון שלם.

הפרויקט של Chloe המתאר את ההיסטוריה של אומנות סרטי ה-stop-motion זכה לעשרות אלפי צפיות ב-vimeo ואנו מביאים אותו לפניכם היום:

[vimeo]https://vimeo.com/9173975[/vimeo]

בעבר הבאנו לא מעט סרטוני stop-motion,  הינה זוג דוגמאות:

יש המבלבלים סרטוני Timelaps עם סרטוני stop-motion ואכן מדובר בשתי שיטות בעלות קווי דמיון רבים – בשני המקרים רצף תמונות הוא שיוצר סרטון ובשני המקרים תחושת תנועה נוצרת באמצעות חיבור רצף תמונות סטילס. יחד עם זאת סרטוני Timelaps מתעדים לרוב שינויים אמיתיים בעולם – דוגמת צמיחה של פרח או תנועה של כוכבים בשמיים כאשר הפרש הזמן בין צילום לצילום מאפשר לשינוי להתרחש (לצמח לגדול או לכדור הארץ להסתובב ולמיקום הכוכבים להשתנות ברקיע).

הינה זוג דוגמאות לסרטוני Timelaps אותם סיקרנו בעבר:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב off-topic

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *